Beantwoord

Constant wegvallend internet bedraad en draadloos Experia Box V10

  • 17 July 2019
  • 14 reacties
  • 386 keer bekeken

Sinds twee weken constant wegvallend internet. Het enige wat helpt is de stroom van de Experia V10 verwijderen en dat werkt het weer.
Tools van KPN diverse keren gedraaid en geen verbetering.
icon

Beste antwoord door snees63 29 July 2019, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dag @snees63. Van harte welkom hier. Dat kan behoorlijk irritant worden op den duur. Je hebt al een en ander geprobeerd, lees ik. Kan je mij meenemen in de stappen die je hebt doorlopen? Ook ben ik even benieuwd met wat voor frequentie je verbinding wegvalt. Verder wil ik graag van je weten hoe je alles hebt aangesloten in huis, dus: hoe is je Experia Box aangesloten en welke apparaten zijn er op je Experia Box aangesloten?

Wil je ten slotte je KPN Forum profiel aanvullen met de naam van de contractant, je postcode/huisnummer en je klantnummer? Dan kan ik je verbinding vanaf onze kant doormeten.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @snees63. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Mocht je nog wel ergens hulp bij nodig hebben dan lees ik het graag.
Hoi natasja,

ik ben op vakantie en morgeb weer terug.

ik laat weten of het opgelost is
Reputatie 7
Badge +24
Hi Snees,

Ik neem het even over van Natasja. Die meid is aan het genieten van haar vakantie. Is het gelukt? 🙂
sinds de update van het kpn netwerk op 18 juli is het denk ik opgelost.
Reputatie 7
Badge +24
sinds de update van het kpn netwerk op 18 juli is het denk ik opgelost.

Fijn! Laat het ons anders weten. 🙂
Het internet valt nog steeds uit. Wat ik zie is dat alles op de experia box groen is. De controle mbv de kpn tools toont aan dat de verbinding goed werkt.

de controle met windows geeft steeds dezelfde melding: geen dns en de. Modem of router niet bereikbaar.interne netwerk werkt gewoon.

actie om de boel weer te laten werken is eem soft reset of het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen via de kpn tool,
Reputatie 7
Badge +24
Mmisschien eens een andere kabel gebruiken? Heb je er op een andere pc / laptop ook last van? Hoe is het met je mobiel? Blijft die (via WiFi uiteraard) wel de verbinding behouden?
Dit betreft zowel wifi als alle andere verbindingen.
netflix op het kpn kastje laadt ook niet
Reputatie 7
Badge +24
Kort samengevat: op meerdere apparaten zowel WiFi als met kabel valt je internet uit. Heb je nog eigen apparatuur aangesloten in je netwerk? Zo ja, welke en hoe?

Ik vraag dit omdat de verbinding zelf wel stabiel is en ik je modem vanaf hier ook kan benaderen. Ik kan het voor de zekerheid ook vanaf hier resetten, maar voordat ik dit doe wil ik wel een akkoord hebben van je omdat dan alle instellingen van de Experiabox worden gereset.
Reset de boel maar is geen probleem. Zit in de ict
Reputatie 7
Badge +24
Bij deze gedaan. Zou je nog willen reageren op boven-/onderstaande?

Kort samengevat: op meerdere apparaten zowel WiFi als met kabel valt je internet uit. Heb je nog eigen apparatuur aangesloten in je netwerk? Zo ja, welke en hoe?
Router- kpn kastje 1 - wifi kpn zwart
  • kpn kastje 2 - wifi kpn zwart
  • netgear switch waar de volgende zaken aan hangen
  • synology nas
  • windows computer
  • netgear switch
  • netgear switch - samsung printer, tv, sonos 2x,domoticz raspberry pi,himedia q10
op wifi

iphone
ipad
chronebook
3 maal sonos
best
Reputatie 7
Badge +24
We hebben het hier van alle mogelijke kanten bekeken, in de verbinding kan ik niets vinden. Speelt dit nog steeds? Kun je ook aangeven hoe jouw servicelampje brandt op de modem op het moment dat dit gebeurt?