Ik heb op het begin van dit jaar bij jullie een internetabonnement afgesloten voor 200/20 Mbit. Ik kreeg op 3 januari een bericht dat per 11 januari de verbinding zou worden opgeleverd. Vervolgens kreeg ik op 5 januari een SMS bericht dat de verbinding gereed is.
Op 7 januari installeerde ik het modem en zag ik dat mijn downloadsnelheid slechts 61,5 mbps bereikte. Ik vermoedde dat dit kwam omdat mogelijk de wijkcentrale nog niet juist was afgesteld en dat na 11 januari goed zou moeten zijn. Maar vandaag zie ik dat ik nog steeds exact een snelheid van 61,5 mbps bereik via zowel de ethernetkabel als ook wifi.
Via Fourstack zie ik het volgende:
Een snelheid van 200 Mbit zou dus wel haalbaar moeten zijn. Het modem is momenteel via een telefoonstekker aangesloten op een wandcontactdoos. De volledige aansluiting ziet er als volgt uit:
- De netwerkkabel komt in de meterkast binnen en is aangesloten op een contactdoosje.
- Vervolgens loopt er een kabel van het contactdoosje naar een splitter die de netwerkverbinding van de telefoonverbinding scheidt (wat eigenlijk onnodig is).
- Een kabel loopt van de DSL uitgang van de splitter via het plafond naar een wandcontactdoos waarop een telefoonstekker kan worden aangesloten.
- Het modem is via de telefoonstekker aangesloten.
- Het modem van het stroomnet gehaald en opnieuw aangesloten.
- Het modem direct op het contactdoosje aangesloten waar de netwerkkabel in de meterkast binnenkomt, zodat de splitter wordt omzeild (ik had berichten gelezen dat een splitter de snelheid zou kunnen beperken, maar het leverde helaas geen resultaat).
- De kabel tussen het contactdoosje in de meterkast en de splitter vervangen met de door KPN geleverde kabel (en deze kabel later dus ook direct op het modem verbonden).
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel