Beantwoord

Downloaden gaat allemaal heel traag

  • 12 August 2019
  • 18 reacties
  • 1051 keer bekeken

goeden avond.
ik heb een vraag.
als ik download gaat het allemaal heel traag.
met downloaden haalt hij net geen 1mb
wat kan dit zijn.
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/7dfa5700-bd37-11e9-a1a3-6fe57d2c6b77
dit is mijn test bekabeld. is dit goed of kan het beter.

met vriendelijke groet R. Rensen

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door R.Rensen 18 August 2019, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19
Wat zegt deze site over je snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl
***

die geeft dit aan

Admin: link verwijdert omdat je adres daarin stond
Badge +19
Ik zie geen mogelijke snelheden staan.

Badge +19
Zit de kabel rechtstreeks in de experiabox of zit er nog iets tussen?
Rechtstreeks
Reputatie 7
Badge +25
Hi @R.Rensen, goed dat je het hier meldt.

als ik download gaat het allemaal heel traag.
met downloaden haalt hij net geen 1mb

Hoe en waar download je precies? Als je bijvoorbeeld een speedtest doet, zul je zien dat het in Mb/s wordt weergegeven. Als je bijvoorbeeld torrents download, dan wordt dat vaak weergegeven in MB/s. Belangrijk verschil...

Houd er ook rekening mee dat als de tv-ontvanger aan staat, dat er zo'n 8 Mb/s (HD) af gaat. En eventueel andere apparaten die internet gebruiken.
@Paul_ ik download bij spotnet en dan haal ik net de 3 mb. Nu haalt hij af en toe 2 mb en blijft hij meestal rond de 1,2 mb
Reputatie 7
Badge +25
Gebruik je de KPN nieuwsserver? Daar is namelijk overigens de max. snelheid 6,6 Mb/s.

En wellicht wat belangrijker; ervaar je dit alleen bij Spotnet? De kans is redelijk aanwezig dat het dan daar ergens zit. Ik weet niet of Spotnet downloadsnelheden in Mb of MB weergeeft eerlijk gezegd.
Nee ik gebruik eweka. Maar wel een goede tip om kpn te proberen. Voor de rest is het enige nog . Dat als ik tv online kijk ,hij veel hapert op de pc. En die is verbonden met de kabel
Reputatie 2
Wat voor verbinding heb je>
Glasvezel, ADSL, ....
Bij mij is na werkzaamheden in de wijkcentrale waarbij kabels van diverze huishoudens lukraak losgetrokken zijn de snelheid ook gedaald tot 1mbit. En van KPN hoor je daar helemaal niets van. Zelfs op het forum hier geen reactie daarop en geen oplossing.
Als je overstapt op een andere oplossing moet je oppassen: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-stap-je-het-best-over-op-glasvezel-477779/index3.html
Kruimeltje2 vandaag ging het ineens een stuk beter gelukkig. Dus ik hoop dat het zo blijft
Badge +19
Was je erbij @Kruimeltje2 toen ze aan het werk waren?
Reputatie 2
@R.Rensen Ik hoop het voor je maar verheug je niet te vroeg. De storing (waarbij internet en telefonie compleet uitgevallen was) duurde bij mij twee dagen. Twee dagen nadat de storing verholpen was had ik een belabberde snelheid, die de derde dag ineens weer goed was, maar dat duurde exact één dag en sindsdien is de snelheid ronduit belabberd (een schaamtevolle 1mbit). KPN heeft sindsdien niets ondernomen. Mij is wel medegedeeld dat dit niet hoort omdat mijn in de praktijk haalbare snelheid (die bepalen ze individueel, per wonig) significant hoger is.

Ik was er niet bij toen ze aan het werk waren en de problemen veroorzaakten. De monteur moest twee keer langs de wijkcentrale. De monteur zei dat het druk was in de wijkcentrale omdat een aantal collega's dezelfde klachten aan het oplossen waren. Later heb ik een klacht ingediend. Toen kreeg ik bevestigd dat veel kabels losgetrokken waren waar men niet aan had horen te komen. Veel mensen zaten zonder verbinding. Het systeem bij KPN is zo ingericht dat ze niet controleren of mensen geen signaal hebben maar alleen reageren als iemand klaagt en dan tig keer dezelfde klacht gaan verhelpen, weinig klantgericht en niet efficiënt.
Kruimeltje2 gelukkig werkt tv en de rest gewoon goed. Heb verder ook nooit problemenmet kpn . Als er iets was werd het altijd netjes opgelost. Nu weer ff het downloaden getest, en het gaat weer zoals ik het gewent was. Het kan misschien sneller maar ik ben weer blij.
Reputatie 2
gelukkig werkt ... de rest gewoon goed.
...
Het kan misschien sneller maar ik ben weer blij.

Zeer bekende gedachte. Telefonie en internet loopt enigszins onafhankelijk van elkaar over dezelfde koperdraad dus het een kan prima zijn en het ander kan tegelijkertijd beroerd lopen of storen. Maar nu zit ik met 1mbit in plaats van een toegezegde 40+mbit. En dat is zo traag dat ik sinds twee weken soms zelfs haperingen krijg bij het openen van deze pagina.

Aan de andere kant denk ik: als je bij de groenteboer betaalt voor een zak met vijf kilo appels en je krijgt er ééntje ben je dan ook tevreden/ blij?
Reputatie 7
Badge +25
Kruimeltje2 gelukkig werkt tv en de rest gewoon goed. Heb verder ook nooit problemenmet kpn . Als er iets was werd het altijd netjes opgelost. Nu weer ff het downloaden getest, en het gaat weer zoals ik het gewent was. Het kan misschien sneller maar ik ben weer blij.
Fijn dat het nu goed werkt. Als er nog eens vragen zijn ben je welkom hier.
Paul_ is goed bedankt