Beantwoord

DSL valt weg

  • 27 October 2020
  • 31 reacties
  • 278 keer bekeken

Regelmatig valt onze DSL verbinding weg. Dit hadden wij op ons vorig adres ook en hoopten dat, na verhuizing, het over zou zijn. Helaas gebeurt het hier nog steeds. Naast het feit dat we gekelderd zijn in snelheid (IJmuiden 60Mbit nu 11Mbit Max Beverwijk) krijg in in de log file elke keer te zien; geen reactie van server op de ack vanuit het modem, dus DSL down. Gisteren ons oude Zyxel modem aangesloten, sindsdien is de verbinding stabiel, wel NOG langzamer (die was ooit voor experia vervangen ivm niet te halen snelheden). Kabel is 10 cm lang aangesloten op koper uit 1934 (bouwjaar van het huis). Bij plaatsen van de Experia box V8 valt de verbinding regelmatig weer weg!

icon

Beste antwoord door Hanna_ 2 November 2020, 11:17

Bekijk origineel

31 reacties

Nou, dit forum werkt net zo goed als mijn VDSL.. Hoewel ik nu mijn experiabox V8 weer terug geplaatst heb en het internet nog steeds tergend langzaam is lijkt het wel stabiel. Ook fijn dat je een uur moet wachten op een update van 500mB.. Ik denk dat ik toch maar met gepaste tegenzin en misselijk makende gevoelens over ga stappen op Ziggo 😢

Badge +19

Wst zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

En ik zit momenteel, als het heel rustig is, op 11mBit

Het verklaart ook meteen waarom mijn 4G ook zo belachelijk traag is 

Badge +19

Heb je pair bonding?

Wuh?

Badge +19

Je 4g langzaam? Dat heeft er niets mee te maken hoor. Wat voor problemen heb je daarmee?

 

Dat mijn 4G er niets mee te maken heeft begrijp ik wel 😅 maar uit deze resultaten snap ik waarom dat OOK traag is hahaha

We zijn met alles ongeveer 95% achteruit gegaan :-(

Badge +19

Haha dan denk ik van niet. Met pairbonding krijg je 2 aderparen dus dubbele snelheid. Maar zover ik weet wordt dat momenteel niet geleverd maar op termijn weer wel. Een moderator kan je daar meer over vertellen.

Klinkt als overstappen op dat verschrikkelijke misselijkmakende ziggo 🤮

Badge +19

En wil je meer snelheid dan zal je toch naar je geliefde Ziggo moeten :joy:

Badge +19

Via DSL is max 39 mogelijk. Dat is niet geweldig maar beter dan 11.

Ik ga het maar in gang zetten 😪

mijn koper dateert uit 1824 VC en pot is denk van een halve eeuw later.. KPN interesseert het niets blijkt, niemand reageert dus dan maar teveel geld ergens anders brengen!

Badge +19

Nee ze reageren wel maar de wachtijd is momenteel 5 dagen.

Badge +19

Maar goed je verbinding hoort wel stabiel te zijn. Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?

Waar ben je TELFORT?? WAAR BEN JE????? 😭😭😭

Badge +19

Heb je een voormalig Telfort abonnement???

Ik ben Apple addicted. Gebruik een AirPort Extreme die bekabeld aan dat experia frots geval hangt met CAT6 1000mbps.. Zelfde setup als mijn vorige adres waar ik (met WiFi) 60MBit down en 25MBit up het prima naar mijn zin had.. Had.. Van Vroegah..

Yup! Voormalig Telfort!

Badge +19

Nee joh dan snap ik het wel. Die leverde geen pairbonding!!! Dat doet alleen kpn en XS4ALL.

Vorig adres had ik geen pair bonding en lag mijn snelheid 6x zo hoog!

Profile 17a ook..

Reageer