Beantwoord

Een week lang storing

  • 10 June 2021
  • 30 reacties
  • 356 keer bekeken

Reputatie 3

Een hele goedeavond.

Ik zit sinds 3 juni zonder internet en TV. 3x telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. De dag zelf, toen het begon, afgelopen maandag en woensdag. Volgens de storingpagina zou de storing woensdag 9 juni 18:00 verholpen moeten zijn, volgens jullie collega is dit een indicatie en zou het langer kunnen duren. Vervolgens blijft de storing op de internet pagina staan dat het opgelost zal worden op 9 juni 18:00. Krijg ik ook het advies om de modem ieder half uur uit en aan te zetten om te kijken of er al verbinding is. Ik heb helaas wel iets beters te doen dan mijzelf valse hoop geven….

De verlichting die ik aangeboden heb gekregen is een hoger datalimiet op mijn mobiel zodat ik dit kan gebruiken als hotspot. Heel aardig, maar wanneer worden er concrete antwoorden gegeven? Een week zonder internet en televisie is mij te lang, aangezien ik voor meer betaal wat ook internet gebruikt, denk aan Netflix, denk aan een PlayStation abonnement. Al die abonnementen vallen in het teniet maar mogen wel doorbetaald worden zonder dat het gebruikt kan worden, inclusief KPN zelf.

Ik wil weten wanneer dit opgelost gaat worden.

Bedankt voor het lezen!

 

Met vriendelijke groet,

Thomas

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 June 2021, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best. Eén moderator gaat dit snel oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 3

Dat klinkt niet best. Eén moderator gaat dit snel oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Direct gedaan! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Thomaszomaar, welkom op het forum, en bedankt voor het alvast invullen van je profiel. Zeker niet fijn om al zo lang zonder diensten te zitten. Wat ik zie is dat er inderdaad een storing in jouw regio is ontstaan op 3 juni in de ochtend. Alleen was dat een probleem met de stroomvoorziening van een wijkcentrale die ook diezelfde middag al weer verholpen is. En nadien zie ik geen storingen op jouw postcodegebied. En toch geeft de storingspagina op de website aan dat er een storing is op jouw postcode. Waardoor wij ook maar heel beperkt technisch dingen kunnen nakijken en aansturen voor je. Dat betekent dat ik nu direct voor jou niets anders kan doen dan (als dat nodig is) je opnieuw van extra mobiele data zodat je de telefoon als hotspot kunt blijven gebruiken. Geef even aan of je dit inderdaad wilt/ alnodig hebt.

Ondertussen kijk ik of ik meer kan achterhalen over deze storing. Voornamelijk of die er echt is, en we dus helaas moeten afwachten tot die opgelost is. Of dat het een foutje is en dat we de melding van de webpagina kunnen krijgen zodat we specifiek naar jouw aansluiting kunnen kijken.

Reputatie 3

Dankjewel voor het antwoord Erik. Toch bijzonder dat het dezelfde dag opgelost is, dat wist ik nog niet. Dan zou ik bijna denken dat enkel de DSL verbinding het misschien niet meer doet? Maar dat is maar gissen.

Ik heb overigens ook gewisseld van de Experia Box V8 naar de V10 op maandag. Tijdens de storing, op aanraden van de customer service, omdat de V8 alweer verouderd is. Volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn met het “plug & play”, maar misschien is dit wel het melden waard.

Badge +19

Welke kleur branden  de lampjes op het modem?

Reputatie 3

Welke kleur branden  de lampjes op het modem?

Power - Groen

Wireless - Groen

Internet - Uit

Eco - Uit

Services - Oranje/Rood

Badge +19

Dan is er zeker iets mis met de verbinding.  Balen. Ik hoop dat Erik snel een oplossing voor je vind. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zag inderdaad logistiek staan hier, @Thomaszomaar. Dat zal niet zo gauw verder van invloed zijn juist omdat het inderdaad plug en play is. 

Wel heb ik nu duidelijkheid over de storing die nog op onze website stond. Dit was een echte storing, in jouw postcodegebied. Die was echter gisteren opgelost (de datum die ook op de website stond) maar nog niet uit ons ene storingssysteem gehaald. Waardoor het technische systeem dat wij gebruiken voor doormeten en aanvullende acties nog dicht stond. Dat heb ik nu laten aanpassen zodat de storing niet meer op de site staat, en mijn systeem het weer doet. 

Vervolgens heb ik ook gelijk de boel doorgemeten en de lijn is dood. Daar kan ik op afstand niets aan doen, dus er moet een monteur komen. Ik kon deze op dit moment niet gelijk inplannen. Daarom heb ik een technische melding aangemaakt van waaruit je morgen gebeld wordt voor een afspraak. 

Reputatie 3

Ik zag inderdaad logistiek staan hier, @Thomaszomaar. Dat zal niet zo gauw verder van invloed zijn juist omdat het inderdaad plug en play is. 

Wel heb ik nu duidelijkheid over de storing die nog op onze website stond. Dit was een echte storing, in jouw postcodegebied. Die was echter gisteren opgelost (de datum die ook op de website stond) maar nog niet uit ons ene storingssysteem gehaald. Waardoor het technische systeem dat wij gebruiken voor doormeten en aanvullende acties nog dicht stond. Dat heb ik nu laten aanpassen zodat de storing niet meer op de site staat, en mijn systeem het weer doet. 

Vervolgens heb ik ook gelijk de boel doorgemeten en de lijn is dood. Daar kan ik op afstand niets aan doen, dus er moet een monteur komen. Ik kon deze op dit moment niet gelijk inplannen. Daarom heb ik een technische melding aangemaakt van waaruit je morgengebeld wordt voor een afspraak. 

 

 

Fantastisch werk! Enorm bedankt voor de helderheid. Ik zal morgen de telefoon in de gaten houden.

Fijne avond nog Erik en Joep.

Badge +19

Laat je nog even weten hoe het afloopt? Vinden we altijd leuk😉

Reputatie 3

Laat je nog even weten hoe het afloopt? Vinden we altijd leuk😉


Zal ik doen!

Reputatie 3

Bij deze een update.

De monteur is langs geweest vanmorgen, hij heeft het helaas niet voor elkaar kunnen krijgen. Er zit een kast tussen mijn verbinding en de verbinding waar het van KPN vandaan komt in de flat. Hij had noch de sleutels noch de kennis van zogenoemde kast. Maar hij heeft alles en iedereen gebeld en geïnformeerd met de stand van zaken. De metingen en noem maar op. Aan zijn inzet lag het zeker niet!

Dus de service is verzet naar maandag tussen 15:00 en 17:00, ik mag hopen dat ik maandag eindelijk zorgeloos het EK kan kijken en lekker kan internetten.

 

Ik zou dan ook willen vragen of ik extra mobiele data mag ontvangen zodat ik weer verder kan op de hotspot.

Reputatie 7
Badge +17

@Thomaszomaar Wat zuur zeg! Fijn dat er meteen een nieuwe afspraak is gemaakt. Goed dat je hier vraagt om extra data. Ik heb even meegekeken en zie dat je nog zo'n 99GB hebt. Als dit op is en de ‘storing’ is nog steeds niet verholpen, dan hoor ik het graag! Ik ga er overigens vanuit dat dit voldoende is:yum:.

Reputatie 3

@Thomaszomaar Wat zuur zeg! Fijn dat er meteen een nieuwe afspraak is gemaakt. Goed dat je hier vraagt om extra data. Ik heb even meegekeken en zie dat je nog zo'n 99GB hebt. Als dit op is en de ‘storing’ is nog steeds niet verholpen, dan hoor ik het graag! Ik ga er overigens vanuit dat dit voldoende is:yum:.

Oh dat wist ik niet! Dan red ik mij nog wel even haha dankjewel.

Reputatie 3

Nogmaals een update:

Nadat zaterdag monteur niet hetgeen kon uitvoeren, had hij gebeld voor een andere monteur op maandag voor mij. Tussen 15:00 en 17:00 zou het zijn, dit had hij waar ik bij stond afgesproken met degene waarmee die aan het bellen was.

Nu zit ik hier, uren vrij genomen van werk!! Is de persoon niet komen opdagen voor de afspraak, ik ben niet eens geïnformeerd. De monteur van zaterdag belde zaterdag tenminste nog 10 minuten van te voren dat die er bijna was. Nu hoor ik helemaal niets!! Zit je dan met je goede gedrag, hopen dat iedere autodeur die buiten dichtslaat de monteur is.

Waar-de-loos. Over 3+/- dagen zit(ten) ik en misschien ook andere in dit gebouw, al 2 weken zonder internet & televisie.

Ik heb niets anders gedaan dan bijna 2 weken lang achter de feiten aan zitten lopen. Er is totaal geen communicatie totdat er gevraagd wordt wat er aan de hand is. Dat SMSje "Door een storing kunt u mogelijk niet internetten...Wij werken er hard aan om de storing voor *** op te lossen" hecht ik op dit moment ook geen waarde aan. Vorige week was het precies hetzelfde met een SMSje en vervolgens is er niets opgelost.

Morgen komt er volgens customer service een team om de boel aan te pakken....

Aan de klantvriendelijkheid ligt het absoluut niet, wel aan de communicatie aan klanten en de snelheid van het aanpakken van het probleem.

Ik ga goed nadenken of ik nog bij KPN wil blijven na zo behandeld te worden bij een storing. Ik mag hopen dat het morgen opgelost is.

Reputatie 3

Het is mooi geweest zo. Vandaag zou de grote reparatie zijn, ik heb vervolgens nog steeds niets. Gebeld wegens monteur die niet kwam opdagen gisteren. “Maar u heeft nu donderdag toch een afspraak?” Die ik overigens zelf ingepland heb (lees: gewijzigd van) nadat ik zomaar een melding kreeg van een afspraak tussen 08:00 en 10:00. Een afspraak die helemaal niet afgesproken was, maar maandag tussen 15:00 - 17:00 en niet dinsdag 08:00 - 10:00.

Jullie hebben compleet de plank misgeslagen, niemand communiceert en niemand neemt verantwoording.

Succes ermee!

Badge +19

Hoe is het toch mogelijk dat het zo loopt en dat je ook nog helemaal niet weet hoe het verder zal gaan!! Dit is zo slecht!!

Reputatie 7
Badge +30

Oei, dat is niet mooi, @Thomaszomaar! Ik heb het nagekeken en ik zie nergens hier dat er een afspraak was voor de 14e. Dus wat daar gebeurd is kan ik helaas niet verklaren :(

Je hebt contact gehad met een nieuwe provider zie ik, er staat bij ons nu een opzegging (met overstapservice) klaar. Ik kan me dat voorstellen. Maar dit betekent wel dat je een maand verder bent voor die nieuwe diensten ingaan (vanwege de overstapservice). Dus het lijkt me wel zeker de bedoeling dat we alsnog je storing zo snel mogelijk verhelpen. Ik kan er op dit moment alleen maar vanuit gaan dat de monteur morgen komt in het door jouw gekozen tijdsblok en het dan ook weet op te lossen. Wil je laten weten hoe het ging? 

Reputatie 3

Ik vind het ook zeer spijtig om tot deze conclusie te komen. Heb nooit ergens last van gehad en was meer dan tevreden.

Ik zal laten weten hoe het is gegaan.

Weet jij misschien waarom ik net ineens een SMS heb ontvangen dat er morgen een monteur komt tussen 08:00 en 10:00? Ik had al namelijk een bevestiging gekregen voor de tijden tussen 19:00 - 21:00 voor morgen. Komen ze nou 2 keer op een dag? Want hier begrijp ik helemaal niets van...

Reputatie 3

Nja, ik heb die onverwachte afspraak maar gewijzigd naar zaterdagochtend. Ik ben natuurlijk niet aanwezig vanwege werk. Maar zal je zien dat die wijziging ook ineens invloed heeft gehad op de afspraak van morgenavond van 19:00 - 21:00. Zou de kers op de taart zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is raar. Ik zie die sms hier inderdaad terug. Maar ik zie ook de sms van de 14e waarin de afspraak voor tussen 19:00 en 21:00 wordt bevestigd. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ons systeem die afspraak veranderd heeft, en dat die nu een afspraak voor zaterdag is geworden na jouw wijziging. Of dat er op een of andere manier twee afspraken in het systeem staan en er dan zowel vanavond als zaterdag een monteur komt. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels meer informatie kunnen achterhalen, @Thomaszomaar.  De aansluiting zoals die bij jou het gebouw binnenkomt lijkt niet helemaal goed. Wat er ook voor zorgt dat er de afgelopen tijd al een aantal keer algemeen storingsmeldingen waren voor jouw adres.

De monteur die op de 12e bij jou was constateerde dit ook, zowel het probleem als het feit dat er al eerder storingsmeldingen voor waren. Om dat verder te onderzoeken was het nodig om te kijken naar de kast buiten het gebouw, en de kabel die daar binnenkomt. Om dat te kunnen doen was een nieuwe algemene storingsmelding nodig. Dat laatste is gebeurd, en ik vermoed dat daarom de monteur die op de 14e bij jou zou komen niet geweest is. Omdat het toen weer als algemene storing is opgepakt, en niet meer alleen probleem van jouw aansluiting. Kan wel zijn dat er op de 14e ergens een monteur is geweest, maar die zie ik in ieder geval niet vermeld in jouw storingsmelding dus meer informatie daarover heb ik niet. 

Op de 17e is vervolgens wel een monteur geweest, in de ochtend. Dit was wat wij een ondergrondse monteur noemen. Die heeft de kast bij je gebouw nagekeken en geconstateerd dat het probleem tussen die kast en de wijkcentrale zit, letterlijk onder de grond. Dat betekent dat er meer werk in gaat zitten om dit op te lossen. Deze week wordt met een aannemer gekeken naar een plan van aanpak om het probleemstuk te vinden en de boel te repareren. Betekent dus, helaas, dat het nog even kan duren voor je weer internet hebt 😞 Natuurlijk kun je in die periode gebruik blijven maken van de databundel. Mocht die opraken dan krijg je een nieuwe. Dat kan via hier, of door te bellen naar 0800-0402. Het belsysteem zou moeten herkennen dat er een storing is en je gelijk de data geven. Als dat niet zo gebeurt kom je bij een medewerker uit die het dan alsnog kan doen.

Ik zie verder ook niets staan over de 19e, dus is mijn interpretatie dat er zaterdag geen monteur is geweest een juiste?

Reputatie 3

Ik heb inmiddels meer informatie kunnen achterhalen, @Thomaszomaar.  De aansluiting zoals die bij jou het gebouw binnenkomt lijkt niet helemaal goed. Wat er ook voor zorgt dat er de afgelopen tijd al een aantal keer algemeen storingsmeldingen waren voor jouw adres.

De monteur die op de 12e bij jou was constateerde dit ook, zowel het probleem als het feit dat er al eerder storingsmeldingen voor waren. Om dat verder te onderzoeken was het nodig om te kijken naar de kast buiten het gebouw, en de kabel die daar binnenkomt. Om dat te kunnen doen was een nieuwe algemene storingsmelding nodig. Dat laatste is gebeurd, en ik vermoed dat daarom de monteur die op de 14e bij jou zou komen niet geweest is. Omdat het toen weer als algemene storing is opgepakt, en niet meer alleen probleem van jouw aansluiting. Kan wel zijn dat er op de 14e ergens een monteur is geweest, maar die zie ik in ieder geval niet vermeld in jouw storingsmelding dus meer informatie daarover heb ik niet. 

Op de 17e is vervolgens wel een monteur geweest, in de ochtend. Dit was wat wij een ondergrondse monteur noemen. Die heeft de kast bij je gebouw nagekeken en geconstateerd dat het probleem tussen die kast en de wijkcentrale zit, letterlijk onder de grond. Dat betekent dat er meer werk in gaat zitten om dit op te lossen. Deze week wordt met een aannemer gekeken naar een plan van aanpak om het probleemstuk te vinden en de boel te repareren. Betekent dus, helaas, dat het nog even kan duren voor je weer internet hebt 😞 Natuurlijk kun je in die periode gebruik blijven maken van de databundel. Mocht die opraken dan krijg je een nieuwe. Dat kan via hier, of door te bellen naar 0800-0402. Het belsysteem zou moeten herkennen dat er een storing is en je gelijk de data geven. Als dat niet zo gebeurt kom je bij een medewerker uit die het dan alsnog kan doen.

Ik zie verder ook niets staan over de 19e, dus is mijn interpretatie dat er zaterdag geen monteur is geweest een juiste?

Dankjewel voor je dikke inzet. Ik heb van de laatste monteur die langs was gekomen ook al het 1 en ander gehoord van de situatie. Ik wil de situatie absoluut niet onderschatten maar ik en mijn buren vinden het heel vervelend dat het weken moet duren voordat er een conclusie getrokken kan worden met wat er moet gebeuren om de boel te maken. Voornamelijk dat er meerdere keren een monteur in zijn eentje langs kwam voor 2 uurtjes.. Als er zoveel mensen zonder internet zitten op dezelfde locatie dan zet je er toch gelijk een team op?

Reputatie 3

Ik heb trouwens weer internet. Ben niet ingelicht dat het weer zou werken maar zag spontaan een groen lampje branden in de modem. Eindelijk.

Ik heb ook de overstap geannuleerd.

Reputatie 7
Badge +30

Blij om te horen dat het internet weer hersteld is, @Thomaszomaar! En fijn dat je er voor gekozen hebt om toch bij ons te blijven :)

 

Dankjewel voor je dikke inzet. Ik heb van de laatste monteur die langs was gekomen ook al het 1 en ander gehoord van de situatie. Ik wil de situatie absoluut niet onderschatten maar ik en mijn buren vinden het heel vervelend dat het weken moet duren voordat er een conclusie getrokken kan worden met wat er moet gebeuren om de boel te maken. Voornamelijk dat er meerdere keren een monteur in zijn eentje langs kwam voor 2 uurtjes.. Als er zoveel mensen zonder internet zitten op dezelfde locatie dan zet je er toch gelijk een team op?

Wat dit betreft, je hebt gelijk dit kan beter. Op het moment dat er meerdere keren in korte tijd op dezelfde postcode dit soort problemen zijn, moet ook gelijk duidelijk zijn dat hier meer aan de hand is. En dat er dus dieper gekeken moet worden. Verandert voor jou nu niets meer, maar ik geef het in ieder geval als signaal door. 

 

Het enige wat dan nog overblijft is een stukje financiën. Want je hoeft natuurlijk geen abonnementskosten te betalen als je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Heb je hier toevallig in de afgelopen nog contact over gehad? Want anders regel ik dat voor je. Voor netwerkstoringen hebben we in principe een formulier voor de vergoeding. Maar omdat het hier een geval was van af en aan wel en dan weer niet een storing kan het zijn dat het formulier het dan niet goed pakt. Dus handwerk lijkt me dan beter.