Beantwoord

Eigen FRITZ!Box, of huren van kpn?

  • 6 April 2021
  • 3 reacties
  • 259 keer bekeken

Binnenkort glas van kpn. Ik kan een fritz!box huren of kopen (~€200, tvt 25 maanden) of iets anders.

liefste zou ik een router met OpenWRT gelijk aan het glas willen hangen, maar heb nog niet kunnen vinden of iemand anders dat ook heeft. Alternatief is een ubiquiti router. Kunnen die ook gelijk aan het glas of zit je daar weer met een mediaconverter?

wellicht nodig om tzt een ipsec verbinding te maken met een fortinet VPN (werk) voor een gescheiden subnet, iemand ervaring?

uiteindelijk wil ik zo min mogelijk kastjes en adapters in huis. (Nog steeds zonde dat kpn geen app voor de philips smart TVs levert, zoals Ziggo wel kan.

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 6 April 2021, 19:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kans is behoorlijk aanwezig dat u een gpon netwerk krijgt. Dan kun u uw eigen apparatuur niet rechtstreeks aansluiten zonder media convertor. Dus loop maar niet te hard  van stapel zou ik zeggen.

Hoe zit dan nu met de fritzbox, zit daar ook nog een media converter tussen? Welke versie levert kpn nu?

 

 

Reputatie 7

Hoe zit dan nu met de fritzbox, zit daar ook nog een media converter tussen? Welke versie levert kpn nu?

Dat er nog ONT (GPON) of NTU (AON) tussen zit is geen enkel probleem, de 7590 en 7583 zijn uitstekend.

Wellicht is het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. een Experia Box" wat voor jou.