Beantwoord

Experiabox ST780 vervangen voor een nieuwer model

  • 29 April 2020
  • 44 reacties
  • 793 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dank je wel Maja, het is idd te hopen dat de situatie beter gaat worden na de aansluiting hiervan.

Ik houd je op de hoogte!

Helemaal prima, hoor het graag :blush:

Vandaag het pakketje ontvangen, echter alleen de splitter zat hierin. We hebben de splitter aangesloten en het euvel met de telefoon lijkt opgelost. We hopen dat dit zo blijft. Het probleem met het trage internet is nog niet opgelost, helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Vandaag het pakketje ontvangen, echter alleen de splitter zat hierin. We hebben de splitter aangesloten en het euvel met de telefoon lijkt opgelost. We hopen dat dit zo blijft. Het probleem met het trage internet is nog niet opgelost, helaas.

Ah, dat is al 1 probleem minder :smiley:  Dat alleen de splitter bezorgd is lijkt er op te wijzen dat er iets is aangepast aan de inhoud van het pakket. Ik zie nu dat ik jullie nog een apart pakketje met nieuwe kabeltjes kan sturen, die is nu ook onderweg!

Hoe gaat het op dit moment met het internet? Als ik jullie lijn doormeet krijg ik te zien dat er geen verbinding is omdat er geen modem aan is gesloten, dat lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Hoor graag hoe het zit!

Ah, dat is al 1 probleem minder :smiley:  Dat alleen de splitter bezorgd is lijkt er op te wijzen dat er iets is aangepast aan de inhoud van het pakket. Ik zie nu dat ik jullie nog een apart pakketje met nieuwe kabeltjes kan sturen, die is nu ook onderweg!

Hoe gaat het op dit moment met het internet? Als ik jullie lijn doormeet krijg ik te zien dat er geen verbinding is omdat er geen modem aan is gesloten, dat lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Hoor graag hoe het zit!

 

Ok, dank je wel. Dat van het internet kan kloppen omdat de modem hier gewoon uitstaat als we niet thuis zijn of niet met de computer aan het bezig zijn.

Morgen werk ik thuis, dus dan staat alles de hele dag aan om evt door te kunnen meten.

Reputatie 7
Badge +20

Ok, dank je wel. Dat van het internet kan kloppen omdat de modem hier gewoon uitstaat als we niet thuis zijn of niet met de computer aan het bezig zijn.

Morgen werk ik thuis, dus dan staat alles de hele dag aan om evt door te kunnen meten.

Ah, dan is dat opgehelderd! Ik zal morgenochtend weer even een kijkje nemen op je lijn :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Als ik jullie lijn doormeet, valt me op dat vooral de upload snelheid lager is dan bij een optimale aansluitsituatie mogelijk hoort te zijn. Een splitter zorgt altijd voor extra ‘ruis’ waardoor er snelheid verloren gaat, ik hoop echter dat het vervangen van de kabels nog voor verbetering zorgt!

Daarnaast hebben jullie nu een aansluiting via de meest trage lijn die leverbaar is op jullie adres, er is een lijn upgrade mogelijk waardoor de internetsnelheid ruim 4 keer zo hoog kan worden. Dit werkt technisch echter niet samen met het analoge telefonie gedeelte, waardoor we zo'n wijziging nu dus niet aan kunnen vragen. Met de huidige abonnementsvormen is de internetsnelheid dus niet hoger te krijgen dan hij nu is. 

Laat je weten of je nog een verschil bemerkt na het vernieuwen van de kabels? Ik hoop dat je goed nieuws voor me hebt :blush:

Reputatie 7
Badge +21

@Maja_  kan het aan/uit schakelen nog een rol spelen bij de lage snelheid?

Ik herinner me dat ‘vroeger’ (on)regelmatige verbrekingen in de verbinding konden leiden tot terugregelen van de snelheid. Verder vraag ik mij af of het steeds inschakelen, opwarmen en afkoelen wel zo goed zijn voor het modem.

Als ik jullie lijn doormeet, valt me op dat vooral de upload snelheid lager is dan bij een optimale aansluitsituatie mogelijk hoort te zijn. Een splitter zorgt altijd voor extra ‘ruis’ waardoor er snelheid verloren gaat, ik hoop echter dat het vervangen van de kabels nog voor verbetering zorgt!

Daarnaast hebben jullie nu een aansluiting via de meest trage lijn die leverbaar is op jullie adres, er is een lijn upgrade mogelijk waardoor de internetsnelheid ruim 4 keer zo hoog kan worden. Dit werkt technisch echter niet samen met het analoge telefonie gedeelte, waardoor we zo'n wijziging nu dus niet aan kunnen vragen. Met de huidige abonnementsvormen is de internetsnelheid dus niet hoger te krijgen dan hij nu is. 

Laat je weten of je nog een verschil bemerkt na het vernieuwen van de kabels? Ik hoop dat je goed nieuws voor me hebt :blush:

Ok, dan is dat helder, maar dan snap ik niet waarom dat al die jaren gewoon goed is gegaan en ineens gaat het hard achteruit...

Vandaag een Wat trage opstart met de modem gehad. Om 0820 zette ik de modem aan 2 min. later ging ie opnieuw opstarten. Om het kort te houden ...in 10 minuten tijd is ie 4 x opnieuw opgestart (dit niet eerder meegemaakt) De rest van de dag geen problemen gehad gelukkig. Na 18:45 begon ie weer afwisselend de kleuren rood en groen aan te geven binnen 5 minuten 3x rood. Vraag me af wat dit nu weer kan zijn.

Nu is ie alweer een klein uurtje gewoon groen en tijdens telefoneren gaat het nog steeds goed. De kabeltjes zijn vanmiddag binnengekomen, dus daar gaan we van het weekend even mee stoeien, haha.

 

 

@Maja_  kan het aan/uit schakelen nog een rol spelen bij de lage snelheid?

Ik herinner me dat ‘vroeger’ (on)regelmatige verbrekingen in de verbinding konden leiden tot terugregelen van de snelheid. Verder vraag ik mij af of het steeds inschakelen, opwarmen en afkoelen wel zo goed zijn voor het modem.


Hoi Ruud,

Hier heb ik in al mijn internet jaren nog nooit last van gehad en ook niets over gehoord moet ik zeggen, maar ik ben benieuwd naar het antwoord.

 

Reputatie 7
Badge +20

We raden het eigenlijk absoluut niet aan om een modem zo vaak te herstarten, maar zo lang je geen problemen ervaart, mag het natuurlijk wel als het je voorkeur heeft om hem uit te zetten. 

Vroeger was het best gebruikelijk dat men het modem alleen aan zette bij het gebruik van internet, toen waren de modems een stuk simpeler. Jouw 780 kwam nog uit dat tijdperk :wink:

Tegenwoordig laat vrijwel iedereen hem altijd aanstaan, en dat wil ik jou eigenlijk ook adviseren. Zo heel veel stroom verbruiken ze niet en daarnaast kan je een Eco-stand instellen voor de momenten dat je de wifi niet gebruikt zodat het stroomverbruik verder omlaag gaat :slight_smile:

Zou je hem een aantal dagen willen laten staan als je de kabeltjes hebt vervangen? Ik hoor graag hoe het dan gaat!

Heel jammer om te lezen dat het toch nog niet goed werkt 😞. Het klopt ook dat het aan het modem ligt. Echter niet aan jouw specifieke modem, maar aan het type. We werken er hard aan om dit op te lossen, maar het is helaas niet iets wat we snel op kunnen lossen. Heel begrijpelijk als je besluit om hierdoor over te stappen,. 

 

Dit is een reactie die ik heb gevonden op het kpn forum van Vorig jaar over de experiabox v10A.

Kan ik niet gewoon mijn 780 terugkrijgen? Ik heb er inmiddels spijt van dat ik deze heb omgeruild.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zonder verdere context klinkt het door dat stukje tekst alsof de V10A een slecht modem is, gelukkig is dat niet zo :wink: Ik weet niet precies uit welk topic je dit hebt gehaald, maar het kan bijvoorbeeld zijn dat het over gastnetwerk of sneller internet buitengebied ging. Daar was de V10A nog niet echt geschikt voor toen we hem in gebruik namen. Inmiddels wel en dit staat verder helemaal los van de problemen die jij ervaart!
De 780 is een heel erg oud modem dat al bijna 10 jaar niet meer uitgegeven wordt en dat heeft een reden. De techniek wordt continue veranderd en verbeterd en daardoor zijn modems na verloop van tijd niet meer geschikt om ons signaal over te leveren.  Daarnaast zijn ze na een paar jaar meestal ook gewoon ‘af’. 

Dat zelfde geldt voor splitters en kabels, ik hoop dus dat jouw problemen voorbij zijn als je de nieuwe kabeltjes aansluit!

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de kabeltjes inmiddels ontvangen en aangesloten @zwelgje76? Hoor graag hoe het gaat als alles vervangen is :slight_smile:

Heb je de kabeltjes inmiddels ontvangen en aangesloten @zwelgje76? Hoor graag hoe het gaat als alles vervangen is :slight_smile:


Hoi Maja. De kabeltjes zijn binnen, maar nog niet vervangen. Gezien jouw opmerking over 'slijtage ’van de kabels hebben we ook een nieuwe kabel besteld voor de telefoon, zodra die binnen is gaan we alles in een x vervangen. ;)

Reputatie 7
Badge +20

Ah, heel verstandig, dan hoef je er maar 1 keer mee aan de slag!

 

Reputatie 7
Badge +20

Is de telefoonkabel inmiddels binnen @zwelgje76 en zijn jullie er al mee bezig geweest? Hoor het graag :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @zwelgje76 en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal in orde is bij jou thuis. Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik ze uiteraard graag!

Is de telefoonkabel inmiddels binnen @zwelgje76 en zijn jullie er al mee bezig geweest? Hoor het graag :slight_smile:


Nee, de kabel is nog niet binnen, maar als hij binnen is en we hem vervangen zal ik dit laten weten.

In orde is het nu nog zeker niet, bij het downloaden van het minste of geringste gaat de modem op rood.

 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer, hopelijk laat de kabel niet lang meer op zich wachten zodat jullie hier mee verder kunnen!