Beantwoord

Experiabox V10A ?

  • 11 July 2020
  • 27 reacties
  • 275 keer bekeken

Al tijd last van wegvallend internet. Begin mei ISRA punt vervangen, V8 vervangen voor een V10A en nu nog steeds haperingen. Zowel bedraad als draadloos. Vandaag SD gebeld en die zien niks. Nee hoor meneer aan onze kant is de lijn gewoon stabiel. Terwijl alles bij mij er uit ligt. 

Men kan dus niks voor mij betekenen, klacht indienen wordt ook afgeraden want daar doen ze ook niks mee. 

Is dit normaal?

M.i. klopt de hele meting die KPN uitvoert echt voor geen meter…

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 July 2020, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u uw eigen kabels al eens vervangen? Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

Kabels zijn nieuw en doen het voor 99% van de tijd goed. Als internet wegvalt dan is het bedraad en draadloos. Hebben idd ook een draadloze verbindingsset voor TV op zolder.

In de avond valt TV signaal ook geregeld weg. Beneden (bekabeld aangesloten) vaker dan boven op zolder. Tuners al eens omgewisseld maar zonder resultaat….

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een switch in uw netwerk?

U zou het eens een paar dagen zonder draadloze verbindingset moeten proberen. Die dingen kunnen het netwerk soms behoorlijk verstoren.

2 keer een netgear 5 poorts switch, 1 achter de Experiabox om ook de WIFI Extender en de KPN Alarminstallatie aan te sluiten, en 1 in de woonkamer om TV en XBOX bekabeld aan te sluiten.

Badge +19

Ondersteunt die switch igmp snooping?

Netgear switches zijn door KPN geleverd, GS105E en ondersteunen IGMP snooping.

 

Badge +19

Heb je al getest zonder draadloze verbindingsets?

Ga ik proberen. Dank voor de hulp, bijzonder dat KPN geen ondersteuning biedt als hun test OK is. Blijkbaar kan er na de Experiabox nog van alles fout gaan met hun eigen producten en geleverde hardware waar dus geen ondersteuning voor wordt geboden. Of je moet weer €7,49 in de maand gaan aftikken voor een Fritzbox met uitgebreide ICT ondersteuning…

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Kabels zijn nieuw en doen het voor 99% van de tijd goed.

Wat bedoelt u eigenlijk meet die 99%? Kabels horen het gewoon altijd goed te doen.

Met 99% bedoel ik dat de kabels gewoon goed zijn. Als ik een storing ervaar is dat zowel draadloos als bedraad. Dat is de 1%

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Baserolokus, ik zie dat je de FRITZ!Box hebt gekozen, samen met ondersteuning van de TechDesk. Hier is contact over geweest en mijn collega is toch wel heel benieuwd hoe het allemaal werkt als alles bekabeld is aangesloten zonder DVS en Switch. Heb je dat al getest?

Bart,

Eerst even een dagje zonder DVS en Switch met 2 keer een powerline storing?  Daarna DVS en Switch weer aangezet met onderstaand resultaat;

GrBas

Reputatie 7
Badge +20

Met switch en DVS dus storing. Maar ervaar je dat ook zonder de switch en DVS. Daar zijn we benieuwd naar. Want als je het zonder ook hebt, dan is er ergens wat mis met de verbinding. Heb je dat niet, dan stoort er dus iets in het netwerk, vermoedelijk DVS of switch. 

Net DVS en Switches losgekoppeld, ga vandaag zonder testen. Met heb ik om de paar uur een DSL antwoordt niet (geen DSL synchronisatie) foutmelding…..

En gelijk na een half uur weer:

 

 

GrBas

Nu alles op een geaard stopcontact aangesloten en zie daar; tot nu toe geen storingen…. Ga nu DVS en Switch ook weer aansluiten...

Reputatie 4
Badge +3

Kan iemand mij uitleggen hoe een dvs of switch ervoor kan zorgen dat zijn dsl verbinding verbroken word.

Mijn vraag is hoe is de modem aangesloten. Vanaf het isra, is dat een directe kabel naar de modem (1.5m standaard dsl kabel), of zitten daar nog lasdoosjes tussen, van die vierkante blokken.

Zitten deze dsl kabel niet getiewrapped aan voedingskabel van de modem.

Na DVS met randaarde aangesloten te hebben:

 

Kan iemand mij uitleggen hoe een dvs of switch ervoor kan zorgen dat zijn dsl verbinding verbroken word.

Mijn vraag is hoe is de modem aangesloten. Vanaf het isra, is dat een directe kabel naar de modem (1.5m standaard dsl kabel), of zitten daar nog lasdoosjes tussen, van die vierkante blokken.

Zitten deze dsl kabel niet getiewrapped aan voedingskabel van de modem.

Zit idd rechtstreeks vanaf de ISRA met het meegeleverde grijze kabeltje op de FritzBox aangesloten. En niks getiewrapped….

Reputatie 7
Badge +20

De DVS blijft dus problemen geven, wat je ook probeert. Dan lijkt het elektriciteitsnetwerk daar toch niet helemaal goed mee om te kunnen gaan. Ik ben een beetje bang dat je deze het best kunt vervangen voor een kabel. Ik denk niet dat er nog een andere optie is. Is dat een mogelijkheid?

Bart,

Het bleef bij een melding in de FRITZ!box log. Verder niks gemerkt, en sindsdien stabiel internet. Gebrek aan randaarde zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. Vandaag nieuwe geaarde stroomaansluiting aangelegd naar de kelderkast, vanavond alles opnieuw aansluiten.

Kijken of het dan stabiel blijft. Een kabel naar zolder trekken is zeker een optie mocht het toch niet stabiel blijken.

Vanochtend wederom een aantal storingen gehad, ga vandaag de DVS loskoppelen en kijken of we met switch en zonder DVS wel storingsvrij de dag kunnen doorkomen.

 

Met DVS losgekoppeld toch nog steeds storingen:

Het ligt dus niet aan de DVS. wat dan wel!?

 

 

Hoi @Baserolokus . Voor een goede analyse moet ik even wat zeker weten.

Bij dit soort situaties willen we dat het zo simpel mogelijk blijft. Op die manier kan ik veel beter beoordelen of het probleem in de toevoer van het signaal zit of dat er ergens in het zogenaamde ‘klantdomein’ iets misgaat.

De wenselijke situatie is:  Hoofdaansluitpunt → ethernetkabel → Router.

 

Dat is nu ook de situatie bij jou? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer gezien, ik ga er daarom van uit dat het nu duidelijk is.