Vraag

ExperiaBox V10a Raar probleem

  • 4 June 2020
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 1

Vaag probleem, ik heb nu 10 NAT rules aangemaakt en als ik een volgende nat rule aanmaakt, werkt de rest ook niet meer. Dan moet ik of de Box herstarten of de 11de regel weg halen.

Tevens is er ook het probleem dat als ik iets wijzig in de expreriaBox, al mijn RDP sessie naar het werk wegvallen en zolang ik niets doe met de experiabox blijven de RDP's sessie actief.

Ook merk ik dat de ExperiaBox niet de inhoud laat zien van zijn scherm, maar pas als ik een paar keer op refresh druk, zie ik de inhoud.

Op dit moment doe ik even niets met de instellingen, moet wel werken voor de Baas en de RDP sessie zijn van belang, zonder die kan ik mijn werk niet doen.

Heb alleen de ExperiaBox uit en aan gezet, een fabrieks reset is even lastig om te doen, dan  moet ik weer veel gaan aanpassen. Dus eerst maar eens op deze manier en anders ga ik bellen.

Iemand ook dit raar probleem ondervonden. :-(

Het blijven hopeloze bakken die ExperiaBoxen. Gelukkig werken die Experia Wifi versterkers wel redelijk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dit is een bekende fout in deze box, alles na de 10de regel wordt genegeerd.

Zie topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/dhcp-bindings-boven-10-experia-box-v10a-491435

Reputatie 1

Dit is een bekende fout in deze box, alles na de 10de regel wordt genegeerd.

Zie topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/dhcp-bindings-boven-10-experia-box-v10a-491435


Alleen zie ik daar staan dat het over DHCP reserveringen ga en ik heb het probleem met de NAT rules.

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Reputatie 7
Badge +24

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Maar niet zo'n probleem toch? Als je aan het werk bent voor je baas, dan zit je niet in je Experiabox te klooien lijkt me.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je misschien beter een VPN server op kunt zetten. Dan hoef je maar 1 of enkele poorten te forwarden. En kun je vervolgens overal bij. Is hoogstwaarschijnlijk ook nog veel veiliger.

Reputatie 1

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Maar niet zo'n probleem toch? Als je aan het werk bent voor je baas, dan zit je niet in je Experiabox te klooien lijkt me.


Dat zou niet uit mogen maken. Zo iets moet altijd kunnen zonder dat er iets onderbroken word.

Reputatie 7
Badge +24

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Maar niet zo'n probleem toch? Als je aan het werk bent voor je baas, dan zit je niet in je Experiabox te klooien lijkt me.


Dat zou niet uit mogen maken. Zo iets moet altijd kunnen zonder dat er iets onderbroken word.

Ja. Op dure zakelijke routers wel. Maar op een low budget routertje van de provider moet je bij zulke dingen niet vreemd opkijken. Wellicht worden alle instellingen volledig gereload ofzo na een wijziging.

En dat zou voor een normale particuliere gebruiker ook niets moeten geven. Want daarvan word verwacht dat die niet dagelijks in zn router dingen aanpast. Als dat wel een hobby van je is, overweeg dan eens een eigen router. Fritzbox misschien wat voor u?

Dit is een bekende fout in deze box, alles na de 10de regel wordt genegeerd.

Zie topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/dhcp-bindings-boven-10-experia-box-v10a-491435


Alleen zie ik daar staan dat het over DHCP reserveringen ga en ik heb het probleem met de NAT rules.

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.


Ah ja, fatsoenlijk lezen is ook een kunst apart.

Mijn ervaring met NAT rules is overigens dat deze alleen werken als er een bijbehorende reservering is voor het IP waar naar doorgestuurd wordt.

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Maar niet zo'n probleem toch? Als je aan het werk bent voor je baas, dan zit je niet in je Experiabox te klooien lijkt me.


Zo ongeveer elke instelling die je aanpast resulteert in een soft-reset van de box is mijn ervaring. Je leert er mee leven zullen we maar zeggen. :wink:

Ik ben weinig onder de indruk van de kwaliteit van de v10a moet ik zeggen. Ik gebruik de wifi niet, de dhcp heb ik ook al uitbesteed. Het enige wat hij hier nog doet is routeren en en telefoontjes aannemen.

Reputatie 1

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.

Maar niet zo'n probleem toch? Als je aan het werk bent voor je baas, dan zit je niet in je Experiabox te klooien lijkt me.


Zo ongeveer elke instelling die je aanpast resulteert in een soft-reset van de box is mijn ervaring. Je leert er mee leven zullen we maar zeggen. :wink:

Ik ben weinig onder de indruk van de kwaliteit van de v10a moet ik zeggen. Ik gebruik de wifi niet, de dhcp heb ik ook al uitbesteed. Het enige wat hij hier nog doet is routeren en en telefoontjes aannemen.


Tja, bagger zooi dus, Maar met de V10 had ik dat probleem niet, dus blijft vreemd. Het zou helemaal niet nodig hoeven te zijn om een soft-reset te doen en waarom dan meteen alle rules niet meer werken is ook vaag. (De 10de nat regel doet het ook niet meer)

Reputatie 1

Dit is een bekende fout in deze box, alles na de 10de regel wordt genegeerd.

Zie topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/dhcp-bindings-boven-10-experia-box-v10a-491435


Alleen zie ik daar staan dat het over DHCP reserveringen ga en ik heb het probleem met de NAT rules.

Maar ook het verbreken van RDP sessies is niet normaal, als je iets doet op de ExperiaBox.


Ah ja, fatsoenlijk lezen is ook een kunst apart.

Mijn ervaring met NAT rules is overigens dat deze alleen werken als er een bijbehorende reservering is voor het IP waar naar doorgestuurd wordt.

Dat is niet meer dan normaal. :-)