Hallo,
Onlangs is mijn internet/TV abonnement gewijzigd. Voorheen was ik Telfort klant, is automatisch overgegaan naar KPN en is onlangs gewijzigd naar KPN Hussel. Op mijn adres heb ik een Synology NAS die via HyperBackup naar een externe locatie back-ups maakt via DDNS. Voorheen werkte dit zonder problemen. Precies na de nacht van het overzetten naar het nieuwe Hussel abonnement werkt dit niet meer,
Na contact te hebben gehad met de KPN Helpdesk heb ik een nieuwe router gekregen voor de zekerheid (is een Sagemcom F5359/KPN Box 12 geworden). Deze heb ik ingericht met port forwarding (poort 6281 & 873) en de NAS een vast IP adres gegeven. Helaas kan ik de externe NAS niet meer bereiken via HyperBackup. Daarnaast gebruik ik OpenVPN, dit werkt zonder problemen, dus de manier van instellen lijkt goed te gaan. De router en NAS zijn diverse keren opnieuw opgestart en ook via rechtstreeks extern IP adres kan ik de NAS niet bereiken. Ook de andere kant op (vanaf backup NAS naar "thuis-NAS”) is het niet mogelijk om te communiceren. Binnen de Synology NAS staan dezelfde poorten (6281 & 873) open op de firewall.
Heeft iemand een goed idee voor een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!