Beantwoord

FRITZ!Box 5530 op GPON Glasvezel zonder tussenkomst van ONT

  • 4 October 2021
  • 306 reacties
  • 7710 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

306 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@peter-keetfm Wanneer komt die 5590?

@peter-keetfm Wanneer komt die 5590?

Eind vorig jaar helaas nog niet op de markt 

Misschien iets te maken met dat chip tekort

Dat weet ik niet 

Zie de volgende link (oud bericht)

https://nl.hardware.info/nieuws/77658/nieuwe-fritzbox-met-wifi-6-en-25gbit-lan-in-de-maak-volgens-firmware

Reputatie 4
Badge +2

En de 5530 fritzbox draait.

 

@peter-keetfm Wanneer komt die 5590?

Eind vorig jaar helaas nog niet op de markt 

Misschien iets te maken met dat chip tekort

Dat weet ik niet 

Zie de volgende link (oud bericht)

https://nl.hardware.info/nieuws/77658/nieuwe-fritzbox-met-wifi-6-en-25gbit-lan-in-de-maak-volgens-firmware

Zoek een op 5530, @Eric van Uden Zwijgt in alle talen, maar de 5530 komt aardig overeen met de specs die op hardware info staan, denk dat er geen 5590 komt.

En de 5530 fritzbox draait.

 

Dat is netjes tenminste betere waardes wat ik heb 

 

@peter-keetfm Wanneer komt die 5590?

Eind vorig jaar helaas nog niet op de markt 

Misschien iets te maken met dat chip tekort

Dat weet ik niet 

Zie de volgende link (oud bericht)

https://nl.hardware.info/nieuws/77658/nieuwe-fritzbox-met-wifi-6-en-25gbit-lan-in-de-maak-volgens-firmware

Zoek een op 5530, @Eric van Uden Zwijgt in alle talen, maar de 5530 komt aardig overeen met de specs die op hardware info staan, denk dat er geen 5590 komt.

https://www.ispreview.co.uk/index.php/2021/05/avm-talks-broadband-routers-in-a-time-of-chip-shortages-and-covid.html

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

Ik heb wel geduld 

Ga misschien naar T-Mobile dus is het wisselen van module naar gpon module simpel en aanmelden uiteraard 

Reputatie 7

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

De 5530 is (voorlopig) alleen geschikt voor AON en niet voor PON immers er is (nog) geen XGS.PON SFP module beschikbaar. Het is ook maar de vraag of die ooit gaat komen.

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

De 5530 is (voorlopig) alleen geschikt voor AON en niet voor PON immers er is (nog) geen XGS.PON SFP module beschikbaar. Het is ook maar de vraag of die ooit gaat komen.

Is voor pon geschikt als ik naar t-mobile ga krijg ik gpon en daar kan een 5530 op werken 

Reputatie 7

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

De 5530 is (voorlopig) alleen geschikt voor AON en niet voor PON immers er is (nog) geen XGS.PON SFP module beschikbaar. Het is ook maar de vraag of die ooit gaat komen.

Is voor pon geschikt als ik naar t-mobile ga krijg ik gpon en daar kan een 5530 op werken 

Voor het PON netwerk van T-Mobile is de 5530 inderdaad geschikt maar niet voor het PON netwerk van kpn.

Nou T-Mobile, weet je het zeker?

AON en G-Pon zijn wel twee verschillende verbindingen, bij TM, gaat beter, gaat er op G-Pon wel veel plat, en als je aansluit ga je ook een paar dagen plat, je moet eerst de Nokia Ont aan laten sluiten en dan kun je een aanvraag doen om je eigen fritz er aan te hangen, en daar nemen ze twee dagen voor, en dan moet er niks mis gaan want dan ben je zo weken verder.

En gezien de nieuwe prijzen, ze zijn weinig goedkoper, TV is een achteruitgang en service ook, maar wil graag ongelijk krijgen hoor.😜😜

@Doornekamp33 

bedankt wordt de drempel nog groter 😭

Dan zal het ONT met 7590 worden

Geld speelt geen rol ik wordt dat schokken van het beeld zat (zie andere topics van mij)

Misschien dat overstappen helpt (nooit eerder gedaan) 

Reputatie 7

 

Dan zal het ONT met 7590 worden

Waarom dan niet een 4060?

Overigens is het gras niet altijd groener aan de overkant.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij de beste mobiele provider ondergebracht en dat is mijns inziens T-Mobile. Ik heb mijn vaste Internet aansluiting bij kpn ondergebracht en waarschijnlijk weet je mijn beweegredenen dan wel.

 

Dan zal het ONT met 7590 worden

Waarom dan niet een 4060?

Overigens is het gras niet altijd groener aan de overkant.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij de beste mobiele provider ondergebracht en dat is mijns inziens T-Mobile. Ik heb mijn vaste Internet aansluiting bij kpn ondergebracht en waarschijnlijk weet je mijn beweegredenen dan wel.

Omdat ik de 7590 heb liggen 

En werkte voorheen ook goed 

Wel dat gestotter en had de 5490 ook liggen 

Aangekoppeld en ik weet nu dat mijn glasvezel een te hoge demping heeft 

Stotter is ook met box 12 

Over deze discussie kunnen we beter in mijn topic verder gaan 

 

Reputatie 7

Aangekoppeld en ik weet nu dat mijn glasvezel een te hoge demping heeft 

Als jij denkt dat de demping de oorzaak is dan moet je een monteur van kpn langs laten komen om dat eens voor jou door te meten en de oorzaak te achterhalen.

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

De 5530 is (voorlopig) alleen geschikt voor AON en niet voor PON immers er is (nog) geen XGS.PON SFP module beschikbaar. Het is ook maar de vraag of die ooit gaat komen.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1198-fritzsfp-xgspon.html

Reputatie 7

Toch wat gevonden, hoop zeker dat die komt, verwacht het alleen (nog) niet.

Ik denk dat ze eerst van de voorraad van de 5530 af willen 

De 5530 is (voorlopig) alleen geschikt voor AON en niet voor PON immers er is (nog) geen XGS.PON SFP module beschikbaar. Het is ook maar de vraag of die ooit gaat komen.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1198-fritzsfp-xgspon.html

En die gaat, naar verluid, (voorlopig) niet op de Nederlandse markt komen.

Dat is bij AVM altijd het eerste gerucht, en ineens is die er, de 5530 alleen via de provider, boem ineens verkrijgbaar, denk dat AVM liever eerst de providers tevreden houd en ze dan pas aan consumenten beschikbaar stelt.

Reputatie 7

Dat is bij AVM altijd het eerste gerucht, en ineens is die er, de 5530 alleen via de provider, boem ineens verkrijgbaar, denk dat AVM liever eerst de providers tevreden houd en ze dan pas aan consumenten beschikbaar stelt.

Het gaat niet om de 5530 maar om de FRITZ!SFP XGS.PON.

Die module wordt waarschijnlijk te duur om los te verkopen.

Dat had ik begrepen, die XGS-Pon SFP komt gegarandeerd in NL los verkrijgbaar.

En zal me ook niet verbazen dat je straks de router kunt kiezen met welke SFP je hem wilt hebben.

en aannames zijn dodelijk, ook al word iets duur, er zijn altijd mensen die het kunnen en willen betalen, onderschatten is de grootste fout, en die heb ik ooit gezien bij een BMW dealer, waar mijn werkgever/buurman,  multimiljonair effe 2 wagens wilde bestellen, jonge verkoper lachte hem uit toen die in zijn vieze overall binnen kwam, oudere verkoper had binnen 5 minuten 2 wagens verkocht, Je weet wat ik heb, je weet wat ik wil en mien vrouwtje wil een cabrio, bel mie mar als ze kloar stoan, rekening toen in guldens ruim 2 ton, heb ik het over halverwege jaren 80 vorige eeuw.

Reputatie 5
Badge +4

@peter-keetfm Wanneer komt die 5590?

Eind vorig jaar helaas nog niet op de markt 

Misschien iets te maken met dat chip tekort

Dat weet ik niet 

Zie de volgende link (oud bericht)

https://nl.hardware.info/nieuws/77658/nieuwe-fritzbox-met-wifi-6-en-25gbit-lan-in-de-maak-volgens-firmware

Zoek een op 5530, @Eric van Uden Zwijgt in alle talen, maar de 5530 komt aardig overeen met de specs die op hardware info staan, denk dat er geen 5590 komt.

Rustig afwachten, er komt dit jaar wel degelijk een FRITZ!Box  5590

Reputatie 7

Rustig afwachten, er komt dit jaar wel degelijk een FRITZ!Box  5590

@Eric van Uden, Komt er binnenkort ook een FRITZ!SFP XGS.PON?

Zondag in een aangeschoten bui maar een 5530 besteld 

Who wat een verbetering

Moet nog wat afwerken 

Het menu mooi in het Nederlands en snel 

Tegen de tijd dat de fritzbox 5590 er is ga ik naar de 5590 

Nu nog kijken of de verbinding stabiel is 

Ga er van uit van wel 👍

Ga eest ff biertje pakken in t café

 

Weet ook iemand wat dit menu betekent