Beantwoord

Geen internet via glasvezel, meer dan 3 weken zonder internet

  • 27 March 2024
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

3 verschillende monteurs hebben in de laatste 3 weken geprobeerd internet aan te sluiten in mijn nieuwe huis. De eerste was van Guidion, de tweede zei dat hij voor Guidion maar ook voor KPN werkte en de derde was door KPN zelf ingeschakeld. Alle drie belden me op met het verdrietige nieuws dat ze geen toegang hadden tot de PoP, en dus de glasvezel verbinding niet af konden ronden. Dus zit ik nu al meer dan 3 weken zonder internet. De tweede monteur zei dat hij meerdere mensen moest installeren en dat dus niet kon doen. De laatste monteur zei dat het er op leek dat de keycard scanner voor het gebouwtje losse draden had en niet werkte. Hij kwam andere monteurs tegen die ook niet naar binnen konden. Het lijkt er dus op dat er alsmaar meer mensen bij mij in de buurt zonder internet zitten. Niemand weet wie er wel toegang heeft tot deze PoP bunker, of bij wie ik aan de bel moet trekken om dit probleem opgelost te krijgen. Het is heel frustrerend dat er geen einde in zicht is voor de hele situatie. Dan maar het internet (ha) om hulp vragen. Weet iemand wie ik hiervoor moet bellen? Beheert KPN die PoPs zelf?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 March 2024, 11:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @sveedee, welkom op het forum! De netwerkafdeling van KPN is degene die de PoP's beheert. Dus je moet zeker bij ons zijn hiervoor. Als jij contact hebt met onze klantenservice (0800-0402 (gratis) of via een van de social media kanalen (Facebook / X))  dan kan de collega waar je contact mee hebt melding maken, de status nakijken, etc..

In principe gaan er al allerlei dingen lopen op het moment dat zo'n eerste monteur merkt dat hij er niet in kan. Meestal wordt een dergelijk probleem dan ook vrij snel verholpen en kan een volgende monteur de aansluiting wel afmaken. Maar in jouw buurt gaat dit duidelijk minder snel. De kortste klap hiervoor is toch telefonisch contact. Er kan dan gekeken worden naar de status, en met jou besproken worden wat er aan vervolgstappen mogelijk is.

Bedankt voor de reactie, Erik, helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.

De vierde monteur, die ik maar liet komen nadat de mensen van KPN Netwerk aan de telefoon allemaal zeiden, “ja, na een week zou dat probleem toch wel opgelost moeten zijn.”

Maar nee. De vierde monteur kon ook niet bij de PoP. Ik betaal sinds 4 maart voor mijn internet, en deze doet het nog steeds niet. Ik weet niet of er niet zo lekker gecommuniceerd wordt, of dat toch de sleutel van het kastje zelf gewoon kwijt is en niemand dat toe wil geven, maar iets gaat hier gewoon fout.

Volgens mij wordt het probleem bemoeilijkt doordat sommige monteurs niet de juiste keycard hebben om überhaupt door het hek (barrière 1) te komen, en als dan anderhalve week later iemand wel langs die eerste barrière weet te komen, de sleutel van de kast zelf niet ligt waar die zou moeten liggen. Afijn, ik weet niet hoe het zou moeten werken, maar het werkt dus niet.

De mensen van KPN Netwerk die ik aan de telefoon heb hebben er wel vertrouwen in dat iemand dit kan oplossen, wat mij dan weer valse hoop geeft, maar ik begrijp ook niet wie hier verantwoordelijk voor is. De monteurs lijken allemaal maar te wachten tot alle sleutels op een rijtje liggen, maar wie bij KPN zorgt er nou voor die sleutels?! Het is zo demotiverend, ik kan zelf alleen maar blijven bellen en elke week een monteur binnen laten die zegt dat ie niet naar binnen kan...

Reputatie 7
Badge +30

Jemig, dat moet toch anders kunnen zou je denken. Is het inmiddels iemand gelukt om binnen te komen? Zo niet, zou je dan eens je forumprofiel willen invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Ik kan niets beloven, maar in ieder geval even meekijken om te zien of ik iets kan doen. 

Reageer