Beantwoord

Geen koper, straks wel glasvezel aansluiting?

  • 15 October 2021
  • 3 reacties
  • 85 keer bekeken

Wij zijn 4 jaar geleden verhuisd en wilden KPN meenemen. Monteur is langs gekomen en bleek dat er in dit huis nergens een kabel/aansluiting voor KPN te vinden is. Onze enige mogelijkheid was Ziggo of we konden betalen (300 euro) voor het aanleggen van de kabel. Dit vinden wij te duur maar zouden alsnog steeds heel graag KPN willen hebben. Soms hoor ik dat ze gewoon verplicht zijn om die kabel te regelen in huis.

en ik vraag me ook af hoe dat gaat als ze straks glasvezel gaan aanleggen in de buurt. Ik lees dat ze koper dan vervangen door glas. Maar als die al niet in ons huis is dan krijgen wij ook geen glasvezel?



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [originele topic]

icon

Beste antwoord door Lisa 17 October 2021, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wij zijn 4 jaar geleden verhuisd en wilden KPN meenemen. Monteur is langs gekomen en bleek dat er in dit huis nergens een kabel/aansluiting voor KPN te vinden is. Onze enige mogelijkheid was Ziggo of we konden betalen (300 euro) voor het aanleggen van de kabel. Dit vinden wij te duur maar zouden alsnog steeds heel graag KPN willen hebben. Soms hoor ik dat ze gewoon verplicht zijn om die kabel te regelen in huis.

en ik vraag me ook af hoe dat gaat als ze straks glasvezel gaan aanleggen in de buurt. Ik lees dat ze koper dan vervangen door glas. Maar als die al niet in ons huis is dan krijgen wij ook geen glasvezel?

Ja, dan krijgt u wel glasvezel. 


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +11

Soms hoor ik dat ze gewoon verplicht zijn om die kabel te regelen in huis.

Die aansluitplicht is er al een tijdje niet meer. Voorheen was het inderdaad zo dat de PTT/KPN ieder adres wat geregistreerd stond in het kadaster van een aansluiting moest voorzien. Ik weet niet meer sinds wanneer dat er niet meer is maar dat het er niet meer is daar ben ik zeker van.

 

Ik vraag me wel af hoe het nou zit eigenlijk. Wat geeft deze site als uitkomst: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/. Als hier bepaalde waardes uit komen dan moet het gewoon te regelen zijn voor zover ik weet. Het beste lijkt me om een abonnement aan te vragen met overstapservice, dan kom je er vanzelf achter hoe het zit, als blijkt dat er inderdaad kosten aan een installatie zitten dan kun je altijd overwegen of je dat doet of niet. Ook kan je glasvezel afwachten maar afhankelijk van waar je precies woont kan dit heel snel zijn maar kan het ook nog een paar jaar duren.


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +17

 @LeonLun Het klopt wat Nick en NHendriks zeggen. Als je bericht ontvangen hebt dat er glasvezel wordt aangelegd, dan mag je er vanuit gaan dat jouw woning aangesloten wordt op de glasvezel. je kunt voor meer informatie het beste even contact opnemen met de partij die glasvezel komt aanleggen. (bijv. KPNNetwerkNL)