Beantwoord

Geen signaal glasvezel verbinding

  • 4 December 2020
  • 1 reactie
  • 350 keer bekeken

Hallo allen,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik ben aangesloten (dat wil zeggen: glasvezel is mijn woning binnengebracht) in augustus van dit jaar. Gisteren zou mijn glasvezel-internet van KPN worden geactiveerd, maar de monteur van KPN kreeg de Nokia G-010G-Q ONT met geen mogelijkheid op het PON-netwerk. Hij is hier meer dan twee uur bezig geweest en nu nog altijd (als ik de ONT van stroom voorzie) heb ik een rood brandend alarm-lampje. De monteur van KPN is meermaals op en neer gereden van en naar mijn huis en de POP (die voor mij op zo’n 1.4KM van m’n huis staat), zonder resultaat. Nu is het wachten op een monteur van KPN Netwerk, want kennelijk is er ergens een fout gemaakt en ben ik (lees: is mijn glasvezel) niet volledig afgepatcht in het netwerk.

Tenminste, als de monteur zijn laserlichtpen op mijn aansluiting zette, was het licht niet te zien waar hij het wel verwachtte. De monteur nam vervolgens contact op met de monteurslijn (voor de zoveelste keer) en er wed afgesproken dat KPN Netwerk mij ‘morgen tussen 8 en 12 uur zou bellen. Twaalf uur werd 5 uur en helaas nog steeds geen kik van KPN Netwerk gehoord. Terwijl die toch echt mijn vezel moeten inspecteren voor ik naar KPN Internet kan.

Achteraf had ik al bij het telefonisch bestellen van het internet-abonnement een raar gevoel, want daar zei men dat ik geen 500 megabit, maar slechts 200 megabit geleverd zou kunnen krijgen. Volgens mij was dat ergens al een stille hint dat er iets niet klopte met de FTTH-verbinding.

Al met al baal ik er verschrikkelijk van… Bovenop dit alles heeft KPN/KPN Netwerk ook nog eens last van een interne storing waardoor klantcontact niet kan verlopen zoals men zou willen, hetgeen waarschijnlijk de oorzaak is achter het feit dat KPN Netwerk me nog niet heeft benaderd. Godzijdank heeft men al wel de afsluiting van mijn Ziggo-internet uit laten stellen… Ik hoop niet dat deze situatie mij ertoe doet bewegen om van uitstel afstel te maken…!

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door csteelooper 7 December 2020, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Dit probleem is inmiddels opgelost, ik ben online via KPN. Een en ander werkt wel pas vanaf vandaag. Misschien is dat een verklaring waarom mijn contractgegevens nog niet zichtbaar zijn in MijnKPN?