Beantwoord

Geen telefonie en oude software KPN Sagemcom BOX12

  • 2 February 2022
  • 83 reacties
  • 1074 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Vandaag mijn oude Experiabox V8 omgeruild voor een KPN box12 omdat de wifimanager dat graag wou,Alleen zit er verouderde software op en werkt de huistelefoon niet.

Ik heb hem al gereset met een paperclip.

Hopelijk ligt het niet weer aan motive zoals vorig jaar…..Dat duurde toen maanden…

Alvast bedankt voor de hulp!!!!

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 February 2022, 14:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Ik heb trouwens deze software versie:

SGEJ10000112 ,Die lijkt me nogal verouderd aangezien we nu al bij versie 516 zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @klantuitvelp , hoe heb je de reset uitgevoerd? Heb je de schakelaar wel lang genoeg vastgehouden? 

De versie SGEJ10000516 staat nu “preferred”, waardoor die binnengehaald wordt bij een reset.

Hoi @RBxx ruud,

Jazeker,Tot alle lampjes uitgingen.

Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd.

De tool geeft ook nogsteeds de V8 aan,Terwijl die al een poosje niet meer aangesloten is.

 

Reputatie 7
Badge +24

De tool geeft ook nogsteeds de V8 aan,Terwijl die al een poosje niet meer aangesloten is.

 

Die tool is om de tv ontvangers om te ruilen. Welk modem er staat is niet van belang.

ik heb de box binnengekregen als nieuwe klant en de software versie is SGEJ10000112 en mijn vaste telefoon werkt niet (“no enabled lines” staat er bij voice ports). Is dat een hele oude software of zo iets? Een reset helpt niet…..

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb trouwens deze software versie:

SGEJ10000112 ,Die lijkt me nogal verouderd aangezien we nu al bij versie 516 zijn.

Probeer hem eens te resetten vanuit de webinterface. Dat heb ik gister ook gedaan. Ging prima.

Ik heb hetzelfde probleem, SGEJ10000112 software en geen werkende telefoon. Reset helpt niet.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb trouwens deze software versie:

SGEJ10000112 ,Die lijkt me nogal verouderd aangezien we nu al bij versie 516 zijn.

Hoi @klantuitvelp 
Die Box 12 heeft wel heel lang op de plank gelegen, die versie is van augustus 2020.

Ik heb hetzelfde probleem, SGEJ10000112 software en geen werkende telefoon. Reset helpt niet.

Vervelend hé?

Bij mij zaten er ook vlekken op het modem en een enorme knik in het snoer,Lijkt wel alsof hij zomaar gebruikt in een doos gekwakt is...:(

Resetten lukt niet,Het cirkeltje blijft ronddraaien..

 

Hoi @klantuitvelp 
Die Box 12 heeft wel heel lang op de plank gelegen, die versie is van augustus 2020.

Het is een gebruikte BOX12,Blijkbaar werkte hij bij een andere klant ook niet.

 

Ik heb nu gereset met een paperclip en vanuit de webinterface, maar het maakt niks uit. De chatbot van KPN blijft hangen en almaar om mijn 06 nummer vragen, dus je krijgt geen medewerker te pakken ook.

Ik heb slechte ervaringen met de chat,Dus ik gebruik meestal het forum.

Misschien is deze software te oud en werkt telefonie daar niet goed mee?

ik zie trouwens in de operator logs staan: TR-069 connectivity to (tiel0.cust.kpn.net) has failed. Dat is vast de manier waarop de update moet binnen komen!

Klopt,Daar moeten de updates uit komen zei de monteur vorig jaar tegen mij.

nou, dan is dat ding misschien gewoon kapot? de hardware? Bedankt voor het antwoorden trouwens

Jij hebt dus hetzelfde probleem?

nou, dan is dat ding misschien gewoon kapot? de hardware? Bedankt voor het antwoorden trouwens

Misschien wel,Ik denk dat de software te oud is.Sowieso had ik liever een V10 gehad,maar ja ik had geen keus…

Jij hebt dus hetzelfde probleem?

Helaas wel ja.

Welk modem had jij eerst @Linda_hier ?

Als je dit doet,Zie jij dan ook nog je oude modem staan?

 

Nee ik kom van XS4ALL

Oke,

Laten we hopen dat de moderator het voor ons kan oplossen!

Heb jij al je profiel ingevult?Zo nee,doe dat dan nog even.

Ja dat heb ik geregeld. Ik zie wel dat ik nog een op adres van XS4ALL heb..... vreemd. De wifi manager werkt daardoor ook niet

@NHendriks ,Weet jij hiervoor nog iets?

Reputatie 7
Badge +11

Ja dat heb ik geregeld. Ik zie wel dat ik nog een op adres van XS4ALL heb..... vreemd. De wifi manager werkt daardoor ook niet

Betreft het een koperverbinding of een glasvezelverbinding? Als het een koperverbinding is wilt het nog wel eens voorkomen dat het KPN-abonnement bij DHZ-leveringen op het tweede aderpaar geleverd wordt. Bij glas is het een ander verhaal en dan wordt er vaak op dezelfde poort geactiveerd. Hier ben ik echter nog niet eerder tegen dit probleem gelopen.

 

Voor het probleem van @klantuitvelp gok ik dat er inderdaad een softwarefoutje in zit, die kans is helaas wel eens aanwezig. Ik ben even aan het denken of er nog andere mogelijkheden zijn maar misschien moet een moderator in de systemen duiken om Motive te cleanen.

Voor het probleem van @klantuitvelp gok ik dat er inderdaad een softwarefoutje in zit, die kans is helaas wel eens aanwezig. Ik ben even aan het denken of er nog andere mogelijkheden zijn maar misschien moet een moderator in de systemen duiken om Motive te cleanen.

OK,

Ik wacht het wel af.De telefoon staat al doorgeschakeld naar mijn mobiel i.i.g!