Beantwoord

Geen telefonie en oude software KPN Sagemcom BOX12

  • 2 February 2022
  • 83 reacties
  • 1077 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Als je op het rode ophangknopje drukt, wat gebeurt er dan?

Niks,En dat bij 2 verschillende telefoons(panasonic en profoon).

Ik zie in het systeem inderdaad ook de Box12 mét de nieuwste firmware. 

Klopt!

Klopt,Hij heeft nu de 516 firmware!

Er gebeurt niks als ik op de ophangknop druk,Hij blijft doorgaan.

 

Ik zie nu dat mijn bericht er dubbel staat,Eerst verzond hij hem niet.

Reputatie 7
Badge +11

@Marcia_ ik had even over jouw reactie heen gelezen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik al die tijd geen telefoon heb? De monteur zou oorspronkelijk 27 januari alles bij ons aansluiten, maar wegens een corona geval thuis heb ik het zelf gedaan. Het lijkt me toch dat de monteur ook gewoon de telefoon aangesloten had in januari als hij wel was langs gekomen?

Als de monteur verplaatst wordt dan wordt de levering mee verplaatst om te voorkomen dat je zonder diensten komt te zitten. Het telefoonnummer ligt nu dus nog bij XS4ALL aangezien die verbinding actief blijft tot er op de nieuwe installatiedatum een KPN modem gekoppeld wordt. De Fritzbox van XS4ALL zou het dus tot die tijd gewoon moeten doen zoals voorheen.

@Marcia_  @NHendriks mijn TV box en mijn internet en mijn superwifi punten werken allemaal. De fritzbox van XS4ALL moest ik terugsturen en op advies van de klantenservice KPN heb ik het zelf aangesloten, was geen enkel probleem werd er gezegd. Dus ik heb nu geen fritzbox meer. Daarnaast loopt mijn abonnement bij XS4ALL tot de 9e. De monteur is verzet omdat ik hem niet KON afzeggen om een of andere reden maar zelf aansluiten kon ik gewoon doen werd me verteld. Dus ik vind dat van mijn telefoon wel heel raar!

Reputatie 7
Badge +11

@Marcia_  @NHendriks mijn TV box en mijn internet en mijn superwifi punten werken allemaal. De fritzbox van XS4ALL moest ik terugsturen en op advies van de klantenservice KPN heb ik het zelf aangesloten, was geen enkel probleem werd er gezegd. Dus ik heb nu geen fritzbox meer. Daarnaast loopt mijn abonnement bij XS4ALL tot de 9e. De monteur is verzet omdat ik hem niet KON afzeggen om een of andere reden maar zelf aansluiten kon ik gewoon doen werd me verteld. Dus ik vind dat van mijn telefoon wel heel raar!

Dat ie niet afgezegd kon worden heeft waarschijnlijk te maken gehad met dat de leverstraat vond dat een monteur verplicht was. Dat gebeurd met glasvezel wel vaker als er eerder een andere provider actief is geweest en ja, ook XS4ALL is hierin een andere provider (KPN heeft heel veel takken en bedrijfsonderdelen). Vrijwel iedere provider gebruikt namelijk weer andere glasvezelkastjes en bij sommigen gaat de glasvezel direct het modem in. Een monteur wordt dan automatisch aangestuurd om indien nodig het glasvezelkastje te controleren en indien nodig vervangen en daarnaast de installatie uit te voeren. In dit soort gevallen wordt de dienst pas actief op de dag dat de monteur komt, in feite lopen ze die dag naast elkaar. Zodra de Box12 zich aanmeld in het netwerk dan start ook het abonnement en zodra de monteur de bon afmeld dan wordt de bestelling volledig afgemeld. Tot die tijd ligt het telefoonnummer nog bij XS4ALL (als je deze daar ook al had) en aangezien telefonie daar anders is ingericht zal de Box12 deze niet inladen. Ook zal de Box12 zich niet aanmelden in het netwerk van KPN en daarmee ook geen software-updates binnenhalen. Hetzelfde geldt voor de Superwifipunten.

Ik denk oprecht dat dit een geval is waarin klantenservicemedewerkers je niet goed hebben voorgelicht. Op het moment dat zo'n monteursafspraak in deze situatie verschoven wordt dan schuift ook de aansluitdatum/startdatum op en dit wordt naar mijn weten ook duidelijk aangegeven (klopt dat @Marcia_?). De collega die je gesproken hebt zou dus ook eigenlijk aangegeven moeten hebben dat je moest wachten op de monteur. 

Formeel gezien ben je nu nog geen klant bij KPN en die kunnen vermoed ik daarom hier ook niet bij helpen. De verantwoordelijkheid van de diensten ligt nu namelijk nog bij XS4ALL aangezien het abonnement daar nog loopt en die bij KPN nog niet is ingegaan. Misschien is het mogelijk om de order bij KPN te vervroegen maar dat ligt buiten mijn kennis. Als dat geen optie is dan lijkt het mij het handigste om met XS4ALL te bellen, mogelijk kunnen zij een Fritzbox opsturen zodat je nog wel gebruik kan maken van vaste telefonie en alle andere zaken.

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_  @NHendriks mijn TV box en mijn internet en mijn superwifi punten werken allemaal. De fritzbox van XS4ALL moest ik terugsturen en op advies van de klantenservice KPN heb ik het zelf aangesloten, was geen enkel probleem werd er gezegd. Dus ik heb nu geen fritzbox meer. Daarnaast loopt mijn abonnement bij XS4ALL tot de 9e. De monteur is verzet omdat ik hem niet KON afzeggen om een of andere reden maar zelf aansluiten kon ik gewoon doen werd me verteld. Dus ik vind dat van mijn telefoon wel heel raar!

 

Ik denk oprecht dat dit een geval is waarin klantenservicemedewerkers je niet goed hebben voorgelicht. Op het moment dat zo'n monteursafspraak in deze situatie verschoven wordt dan schuift ook de aansluitdatum/startdatum op en dit wordt naar mijn weten ook duidelijk aangegeven (klopt dat @Marcia_?). De collega die je gesproken hebt zou dus ook eigenlijk aangegeven moeten hebben dat je moest wachten op de monteur. 

Formeel gezien ben je nu nog geen klant bij KPN en die kunnen vermoed ik daarom hier ook niet bij helpen. De verantwoordelijkheid van de diensten ligt nu namelijk nog bij XS4ALL aangezien het abonnement daar nog loopt en die bij KPN nog niet is ingegaan. Misschien is het mogelijk om de order bij KPN te vervroegen maar dat ligt buiten mijn kennis. Als dat geen optie is dan lijkt het mij het handigste om met XS4ALL te bellen, mogelijk kunnen zij een Fritzbox opsturen zodat je nog wel gebruik kan maken van vaste telefonie en alle andere zaken.

Dit klopt helemaal. De monteursafspraak staat nu op de 11e, tussen 15 en 17 uur. Pas als die ‘voltooid’ is, wordt je aansluiting bij KPN actief. Het lijkt erop dat je nu nog gewoon de diensten van XS4ALL afneemt. Wat dus wel een probleem gaat zijn als de diensten van XS4ALL tot de 9e lopen. Je zit dan twee dagen zonder diensten. Ik kan de afspraak van de 11e namelijk niet naar voren halen. Ik zou inderdaad contact opnemen met XS4ALL en sowieso kijken of je abonnement later opgezegd kan worden. Het lijkt er inderdaad op dat je helemaal verkeerd bent geïnformeerd, mijn excuses hiervoor!

Hoi Marcia,

Ik heb gisteren gechat met je collega Shameer,Die heeft een v10 aangevraagd omdat het ophangen niet lukt en 1 van mijn laptops niet verbind met wifi.Ik ga er vanuit dat dat het oplost!

Nog wel een andere vraag,Zou je kunnen zorgen dat alle mails van jullie naar het mailadres gaan die in mijn profiel staat?Nu gaat de helft namelijk naar een oud hetnet adres wat ik niet meer gebruik.

Alvast bedankt!!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @klantuitvelp ik heb de e-mailadressen aangepast. Dat stond op één plaats inderdaad nog verkeerd. Daarnaast zie ik bij de samenvatting van mijn collega Shameer dit: klant vroeg opnieuw om v10 geen modem toegestuurd. Dus dat gaat niet goed :-(. Maar zou jij eens willen proberen om het nummer op de andere phone port te zetten? 

Bedankt voor het aanpassen marcia!:blush:

Ik ga het proberen!

Ik heb het nummer overgezet van poort 1 naar 2,Maar helaas werkt de telefoon nu helemaal niet meer..

Als ik dan op nee druk krijg ik dit:

Beetje raar dat de tekst niet klopt met de titel:)

Hoi @Marcia_ en @Speedmaster  @Nick83 @RBxx @NHendriks   !

Ik ben vandaag naar de KPN winkel geweest en heb de box 12 omgeruild voor de v10,Ik ben er heel blij mee want mijn laptop verbind!!!

Alleen,De telefoon werkt weer niet,Net als vanmiddag op de box 12(phone lampje brandde niet na de poortwissel).

En weer geen software updates,Net als bij de box 12:

Een verouderde versie.

Het zou toch niet mogen dat dat motive zo fragiel is?

Ik heb al een reset gedaan..

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @klantuitvelp , hier gebeuren vreemde dingen.
De firmware versie V1.01.99T01 was volgens mij in gebruik bij Telfort klanten, maar die zijn sinds eind 2020 allemaal gemigreerd naar KPN. Dus die versie zou niet meer “in het wild” voor moeten komen.

De huidige firmware versie bij een KPN Experiabox v10 is  V1.01.00T03.8V4

 

Edit: Ik heb een moderator een seintje gegeven en gevraagd om je te helpen. 

Ik heb wel ooit een telfort verbinding gehad,Maar dat is al een tijd geleden.

Met deze firmware zou toch niks moeten werken al die van telfort is?Internet werkt prima.

Ik zie nu dat tv ook niet werkt,Alleen internet dus.

Reputatie 7

Hoi @klantuitvelp, Marcia is er op het moment niet (meer) dus ik kom me er even mee bemoeien :)

Je geeft aan dat je nu een V10 hebt gekregen. Daarmee heb je wel internet, maar je verdere diensten doen het niet.

First things first: die firmware versie. Ik wil je vragen om een zogenaamde monteursreset uit te voeren. Dit is een reset met een pinnetje in het resetgaatje, terwijl je de herstelknop op de voorkant ingedrukt houdt. Zodra het powerlampje dan rood gaat branden de boel loslaten. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de KPN firmware ingeladen wordt. Geeft hem een half uurtje zodat ‘ie echt de tijd heeft om alles af te ronden. Kijk dan of telefonie en tv wel werken. Als dat nog steeds niet zo is, (of de monteursreset werkt onverhoopt niet) geef het hier aan. Dan gaan we met de rest aan de slag.

 

Hoi @Erik_ ,

Ja,Dat heb ik al 2x geprobeerd maar zonder succes.

Vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad dus ik weet de meeste stappen inmiddels wel:wink:

Reputatie 7

Check, dan gaan we hier verder. Het is duidelijk dat het met de firmware nog niet OK is. Het systeem wil het modem hier ook niet uitlezen en houdt vol dat je nog een Box 12 hebt. Waardoor de normale dingen die ik zou kunnen checken en doen ook niet werken. Het is me, gelukkig, wel gelukt om op een ticket uit te komen. Betekent dat de technische back office dit oppakt en verder met je afhandelt. Ik vermoed met een nieuw modem. En dat dan daarna gekeken kan worden of telefonie weer in orde is/gemaakt kan worden. 

Je krijgt op de mail een bevestiging van dit ticket dat ik aangemaakt heb. Enige nadeel is wel dat de technische back office op zondag niet werkt en dus niet eerder dan maandag hier iets mee kan gaan doen.

Super!

Ik denk dat een nieuw modem geen zin heeft,De box 12 werkte gistermiddag namelijk ook niet met de huistelefoon (Phone lampje ging uit na poortwissel).Je collega koen kon op dat moment ook de box 12 niet bereiken,dus het leek alsof de modem koppeling verloren was gegaan.

Maar ik wacht het wel af:wink:

 

Hoi @Marcia_ , @Erik_ , @Speedmaster , @Nick83 , @Nick83 , @RBxx , @NHendriks ,

Ik zag dit wel in de instellingen staan:

Als ik echt telfort firmware had zou internet toch ook niet werken?Of is nu de oude budget alles in 1(die telfort software gebruikt) verbinding opeens weer actief en laat hij daarom geen KPN software?

Ik vind het heel raar aangezien de box 12 alleen maar KPN software heeft en die gisteren ook gewoon werkte met internet...

Reputatie 7

Het idee erachter is dat er in zo'n geval wel een basisverbinding is zodat de boel wel een update kan krijgen. Nog vanuit de eerdere migratie. Maar ik weet niet of dat updaten nu dus nog steeds werkt. Je ervaring wijst erop van niet. En in dat geval is er sowieso weer een modemwissel nodig om te zorgen dat je een apparaat krijgt met KPN firmware erop. Dat is dan los van het eerdere probleem met de telefonie. Als je weer een modem hebt met KPN firmware kan er dan verder gekeken worden naar het telefoonprobleem.

Hoi Erik en/of marcia,

Er komt morgen een monteur langs,Het ligt niet aan de v10 volgens de speciale afdeling.Ik verwacht echter niet dat de monteur het kan oplossen,Want vorig jaar kon de monteur ook niks toen hetzelfde speelde.

Ik hoorde over een digitenne noodpakket,Zouden wij dat misschien kunnen krijgen?

Nogmaals een verhuizing naar mijn eigen adres zou het niet oplossen volgens de medewerker,Al was dat vorig jaar wél het geval.

 

Hoi @Erik_ of @Marcia_ ,

Net is de monteur geweest,Maar hij kon het niet oplossen(zoals verwacht).

Hij heeft er meerdere modems aangehangen zonder succes.Er is een een specialist mee bezig,De monteur gaf aan dat jullie nu het volledig aan de specialist over moesten laten en nu niks meer moeten doen.

groetjes,

Klantuitvelp

Reputatie 7

Gekke situatie in z'n geheel dit, @klantuitvelp. Maar, goed om te weten dat het doorgezet is naar specialist. Dan wachten we dat even verder af :thumbsup_tone1:

Hoi @Erik_ ,

Ja,We wachten het af!

Maar zou je wel een digitenne noodpakket kunnen regelen?Ik ga ervan uit dat dat de specialist niet in de weg ligt.

 

Hoi @Marcia_  @Erik_ ,

Het digitenne kastje is inmiddels opgestuurd door de helpdesk!:thumbsup: