Beantwoord

Glasvezel aansluiten nieuwe klant

  • 10 July 2021
  • 30 reacties
  • 428 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een KPN glasvezel internet aangesloten. Ik heb duidelijk gezegd dat ik mijn PS5 en TV bekabeld wil hebben en de modem dus daarnaast. Precies hoe deze nu staat  (op dit moment bij Ziggo). De verkoper aan de deur heeft meegekeken en gezegd dat de monteur dit kan regelen. 9 juli zou mijn internet actief worden en dus ook een monteur langs komen. Er is niemand langs geweest. Ik probeer zelf aan te sluiten, maar ik kan de kabel van de modem niet kwijt in de muur. Er is geen plek om de ethernet kabel daar aam te sluiten. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 July 2021, 11:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Ik heb de superwifi van boven naar beneden geplaats en met kabel op de ps5. Hij doet het nu perfect. Alleen heb boven weinig bereik.

 

Ik probeer een oplossing te vinden he Erwin. 

 

Mijn smart tv en ps5 moeten op kabel. De superwifi heeft 1 internet kabel plek. Heb je een superwifi met 2 internet kabel uitgang? Dat ik die koop en deze weer boven verplaats? Een kpn dualband ofzo las ik...

Hallo @Olcayto , er bestaat een zwarte vierkante Experia WiFi, doet hezelfde, moet bekabeld aangesloten worden en heeft 2 LAN-aansluitingen, dus 1 extra. zie onderstaande link:

Experia WiFi (kpn.com)

Dus daar kan de tv en ps5 tegelijkertijd erop?

Dus daar kan de tv en ps5 tegelijkertijd erop?

Hallo @Olcayto , nee, zoals ik schreef heeft de Experia wifi 2 lan-aansluitingen, daar de Experia wifi ALTIJD bekabeld aangesloten dient te worden heb je dus 1 LAN-poort extra. kom je poorten te kort kun je er een switch aan koppelen.

 

En hoe is deze dan? Deze heeft meer aansluitingen achter?

Dus daar kan de tv en ps5 tegelijkertijd erop?

Hallo @Olcayto , nee, zoals ik schreef heeft de Experia wifi 2 lan-aansluitingen, daar de Experia wifi ALTIJD bekabeld aangesloten dient te worden heb je dus 1 LAN-poort extra. kom je poorten te kort kun je er een switch aan koppelen.

 


Je hebt geen LAN poort extra, er zitten er twee op en je gebruikt er 1 maar aan de andere kant gebruik je er ook 1 dus blijft het resultaat nul extra maar wel op een andere plek.

@Olcayto, De oude witte heeft meer lan poorten, niet meer leverbaar en ik kan hem je niet aanraden, geen mesh en een oud ding, dus hoe lang kun je er nog mee doen.

Wil je meer poorten, pak een netgear switch van KPN, plak die er achter en ipv 1 heb je er 4 vrij om te gebruiken.