Beantwoord

[glasvezel] PPPoE sessie valt regelmatig weg

  • 25 June 2020
  • 29 reacties
  • 840 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

p.s. Had de monteur nog een verklaring voor het feit dat iTV wel stabiel was?

Reputatie 1

p.s. Had de monteur nog een verklaring voor het feit dat iTV wel stabiel was?

Nee, dat had 'ie niet. Vreemd was het wel. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat iTV voornamelijk UDP verkeer is en dus buiten de PPPoE internetsessie omgaat. UDP verkeer/streams gaan maar 1 kant op, TCP/IP (internetverkeer) twee kanten. Als de demping op de upstream dan te hoog is, zou dit het wegvallen van de internetverbinding kunnen verklaren. Maar de exacte reden is gissen. 

 

Als het goed is kun je de monteursbon toch ook zien? Daar staat een ticketnummer in van Reggefiber/NetwerkNL. Misschien kun je daar de exacte reden dan achterhalen?

 

In ieder geval is het nu al ruim 12 uur stabiel, dus heb het idee dat het nu wel goed gaat komen.

 

 

Reputatie 1

M'n laatste post in dit topic.

 

Alles werkt inmiddels vlekkeloos. Verbinding is sinds vrijdagochtend niet meer weggevallen.

 

p.s. Had de monteur nog een verklaring voor het feit dat iTV wel stabiel was?

Nee, dat had 'ie niet. Vreemd was het wel. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat iTV voornamelijk UDP verkeer is en dus buiten de PPPoE internetsessie omgaat. UDP verkeer/streams gaan maar 1 kant op, TCP/IP (internetverkeer) twee kanten. Als de demping op de upstream dan te hoog is, zou dit het wegvallen van de internetverbinding kunnen verklaren. Maar de exacte reden is gissen. 

 

Als het goed is kun je de monteursbon toch ook zien? Daar staat een ticketnummer in van Reggefiber/NetwerkNL. Misschien kun je daar de exacte reden dan achterhalen?

 

In ieder geval is het nu al ruim 12 uur stabiel, dus heb het idee dat het nu wel goed gaat komen.

 

 

Die bon voor RF kan ik niet inzien. Dus ik sluit me bij jouw theorie aan. :-)

Fijn dat het werkt en je weet mij te vinden als er ooit iets anders is. 

Â