Beantwoord

Hoe kan ik inloggen op mijn modem?

  • 1 October 2021
  • 49 reacties
  • 185534 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Dat is zeker het overwegen waard, @PjotrPetter. Heb jij deze link ook al eens geprobeerd om in te loggen?

Hier lukt het niet in Chrome, Firefox of edge, ook niet via bovenstaande link, dan krijg ik een melding dat de verbinding niet privé  is (NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID)  en kom ik al niet eens op de inlogpagina. Als ik het ip-adres zelf intyp krijg ik nog steeds een niet beveiligde site, maar kan ik wel mijn wachtwoord ingeven, alleen krijg ik een ‘wrong login information’ balkje. 

Gegevens van het modem gescand, zodat ik kon kopiëren en plakken, maar ook dat geeft geen succes. Op mijn telefoon een generiek browser voor Android gedownload, ook weer de melding ‘wrong login information’.

Ik geef het op voor nu. Misschien dat ik van het weekend nog eens naar kijk en anders blijft het maar even zoals het is. 

Hallo @Anna47 probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Hallo @Anna47 probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Bedankt, de link op zich was het probleem niet, ik kwam wel op de pagina, maar niet ingelogd. Net in Firefox alle cookies en geschiedenis gewist en gewoon via het ip-adres het modem benaderd en nu kwam ik er wel in. Nieuw SSID ingesteld en een nieuw ww, dus nu all set too go! De aanhouder wint. 

Kom er ook niet in Box12. Google,Firefox,Edge, geschiedenis weg etc. Telkens foutief ww.

Kom er ook niet in Box12. Google,Firefox,Edge, geschiedenis weg etc. Telkens foutief ww.

Hallo @Reric , probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Onveilige verbinding, maar natuurlijk al eerder geprobeerd. 

Onveilige verbinding, maar natuurlijk al eerder geprobeerd. 

Hallo @Reric , daar moet je dus even doorheen enteren, want er is niks onveiligs aan, je logt binnen je eigen netwerk in op het modem en dus geen verbinding naar buiten het internet op.

 

Alles hiervoor geprobeerd, niets. Steeds fout ww. 

Alles hiervoor geprobeerd, niets. Steeds fout ww. 

Bij mij hield het om in Firefox eerst alle cookies en geschiedenis te wissen, pas daarna lukte het om in te loggen, maar het was wel een gevalletje stug volhouden tot het lukte. 

Ook hier hetzelfde probleem.

Eerst met Google Chrome: geen probleem, nu niet meer mogelijk, wrong ww.

Edge: Idem

Opera: werkte tot gisteren wel, nu ook niet meer. Zelfde wrong ww.

Wat een gezeik. Tijd om over te stappen naar een andere provider. Dit is 1980 software en geen 2023.

 

 

hoe log ik in op mijn modem ???

admin werkt niet ??

 

Je moet eerst het modem losgekoppeld resetten en een nieuw wachtwoord aanmaken.

Dat kan door manueel je netwerkadapter de gateway en dns 192.168.2.254 toe te kennen en zelf een willekeurig ip-adres bijv. 192.168.2.5, 

Dan kan je dus dankzij Kpn_member: RBxx inloggen bij: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Wel makkelijk als je achteraf iets wilt instellen :)

Het lukt namelijk niet via 192.168.2.254

Bedankt RBxx

Ehhh..Goed maar wat betekent dat en hoe doe je dat? 

Ehhh..Goed maar wat betekent dat en hoe doe je dat? 

Je doet dat met een laptop met een netwerkkabel in het modem en verder niets, de netwerkadapter in je laptop heeft een ipv4 instelmogelijkheid en daar kun je de bovenstaande gegevens invullen.

Ga naar geavanceerde netwerkstellingen en meer opties voor netwerkadapter( dit doe je door rechts te klikken op het wifi symbool rechts onder. als je bij de netwerkadapter bent moet je dubbel klikken en dan naar eigenschappen.

Ga het straks proberen te vinden 🙋‍♂️

@mac_libje 

Modem zonder kabels gereset. Zonder kabels was de magic trick blijkbaar !

Naar  https://192.168.2.254/2.0/gui/#/   en toen kon ik met de code achterop het modem een nieuw ww maken. En kan er nu in. Bedankt!!

 

 

De ipv4 instelling heb ik niet aangepast. Wel geprobeerd maar kreeg fout melding “lengte voorvoegsel subnet’… ? Maar nu het werkt niet meer nodig denk ik?

 

 

 

Als je op lengte klikt krijg je nummers die moet je zo laten 255.255.255.0

Bij lengte krijg ik geen nummers. Als ik 255255.255.0 in geef ook fout. Enkel 1 gaat ie wel door.

Maar aangezien het zonder dit nu werkt, laat ik het maar even zo.

Bedankt voor je hulp !

als ik me wil inloggen met het wachtwoord wat achter op de kpn box 12 staat. staat er wrong login information. 

 

Beste Annie 1966, 

Dit gaat over het juiste inlogadres    https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Bij mij werkte het toen ik met het modem losgekoppeld een reset had uitgevoerd.

Door dan je netwerkadapter ipV4 adres in te stellen op het modem

Bijv:

ipadres 192.168.2.5

subnetmask 255.255.255.0

standaard gateway 192.168.2.254

vorkeurs dns 192.168.2.254

Nu kan je door je netwerkkabel in het modem te pluggen inbreken met het wachtwoord achterop je modem, je stelt dan een nieuw wachtwoord in en je sluit alles weer aan zoals het nu is.

 

Dan is het belangrijkste; het inlogadres (bovenstaand) in je browser typen en je bent binnen. :)

De netwerkinstellingne vind je door rechts te klikken op netwerk(rechtsonder) - geavanceerde netwerkinstellingen - meer opties voor netwerkadapter - daar dubbelklik je op de netwerkadapter en dan op eigenschappen voor de ipv4 instellingen.

!!! Vergeet niet je netwerkinstellingen weer terug te zetten want als er een apparaat met hetzelfde ipadres tussen zit dan krijg je storingen

Succes, 

als ik me wil inloggen met het wachtwoord wat achter op de kpn box 12 staat. staat er wrong login information. 

 

Hallo @Annie1966 probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Succes

Nee lukt niet. Je verbinding is niet privé.  

Nee lukt niet. Je verbinding is niet privé.  

Hallo @Annie1966 het lukt wèl, daar moet je even doorheen enteren. Het is gewoon veilig, want het is binnen je eigen netwerk en niet met het grote boze internet voor je modem.

Dit is echt belachelijk, waarom zo’n MS-DOS jaren  2000 website, waarom kan je niet gewoon via de app inloggen op je modem. Honderdduizend keer geprobeerd in te loggen, geen resultaat.