Vraag

Hoe komt het dat de KPN thuisapp de superwifi niet ziet?

  • 8 March 2020
  • 50 reacties
  • 4243 keer bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 1

Kpn geeft geen reactie helaas maar rekening sturen om te betalen vergeten ze niet, erg teleurstellend   Kpn  ik had julie altijd hoog maar het zakt weg zoals meerdere

Ik weet niet hoor. Maar het probleem met niet zichtbare superwifi punten bestaat nog steeds

Hier zelfde probleem, herstart devices en herinstall app niks helpt. Ga ook niet heel de handel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Zijn al div updates geweest v/d app, ook niet geholpen. Owja mijn actie periode was voorbij dus verhogen van €30,- per maand lukte wel gelijk….. misschien moet ik gewoon geld terug vragen voor zaken die niet werken?!

Reputatie 7
Badge +24

Vergeet die thuis app gewoon. Die vervalt binnenkort. Bij de nieuwste firmware update werkt die niet meer.

Kortom dus een nutteloze app op mijn telefoon!

Maar goed, hoe beheer ik mijn WiFi dan, op IP kom ik er niet…..

Reputatie 7
Badge +24

Kortom dus een nutteloze app op mijn telefoon!

Maar goed, hoe beheer ik mijn WiFi dan, op IP kom ik er niet…..

U kunt gewoon op het modem inloggen via http://192.168.2.254. Dat werkt nu bij de KPN Box 12 soms niet goed. Maar dat zou met de nieuwe firmware opgelost moeten zijn.

Zeg maar je of jij hoor. 
Op het modem kom ik wel (ook zo traag als….)

Dan zie ik er 2 v/d 3 terug via de lan kabel incl het ip dat ze hebben, maar daar kan ik niks mee. 
De 3e is door gelust en zie daarom waarschijnlijk niet terug op het modem, mooi spul. 

Enig idee wanneer de nieuwe firmware update komt?

WAARDELOOS.kwam er achter dat de wifi het niet deed,omdat mijn mb van mijn telefoon,mijn vrouw en zoon bijna op zijn(op de helft van de maand)hebben in totaal 4 super wifi punten. Dus alles gedaan wat kpn zegt wat te doen als de superwifi het niet doet.met installeren herkent hij alleen de eerste.maar de rest van de versterkers niet🤬. WAARDELOOS 

Ik lees berichten van een jaar en 2 jaar geleden dat het opgelost zou zijn met een update.
Nou, ik heb het probleem nog steeds en ben net nieuwe klant.

Nu weet ik weer waarom ik 20 jaar geleden zei “nooit meer KPN”...

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees berichten van een jaar en 2 jaar geleden dat het opgelost zou zijn met een update.
Nou, ik heb het probleem nog steeds en ben net nieuwe klant.

Nu weet ik weer waarom ik 20 jaar geleden zei “nooit meer KPN”...

In een andere reactie van u zie ik dat u de KPN Box 12 heeft. Als hier de nieuwste KPN firmware op staat, dan werkt de thuisapp gewoon helemaal niet meer. Gaat waarschijnlijk nooit meer gebeuren ook. 

Ow…
Interessant...
Aangezien er overal verwezen wordt naar de Thuis-app.

Ik zit op SGEJ1000060E, als ik zo lees is dat niet de nieuwste.
Vandaar ook dat de Thuis-app (enigszins) werkt, begrijp ik net.

Nou ja, als de wifi maar blijft werken.

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 1

Dit topic is drie jaar geleden gestart en de problemen zijn nog niet opgelost! Wij hebben al bijna twee jaar super wifi punten, het werkt perfect en we hebben op alle etages goed internet, maar de app werkt al heel lange tijd niet. In het begin werkte de app even; kreeg een mooie QR code voor gasten te zien, die konden die scannen en werden verbonden met de wifi. Ook alle drie de superwifi’s (bekabeld aangesloten op het modem) waren zichtbaar en de apparaten die overal mee verbonden waren. Ook kon ik de superwifi’s (oa de lampjes) ermee instellen. Maar na een maand of twee verdween alles en alleen het modem was nog zichtbaar. Alles meerdere keren gereset, stroom eraf, QR code van de superwifi’s gescand, app opnieuw geïnstalleerd, maar ze verdwenen weer, sinds een maand of 9 worden de superwifi’s helemaal niet meer zichtbaar (krijg na lange tijd zoeken de melding ‘superwifi niet gevonden; terwijl ik de code op de achterkant heb gescand en het lampje groen brandt) en de QR code is ook verdwenen. Ik voel er weinig voor om elke paar weken alles weer helemaal opnieuw aan te sluiten / te installeren, dus heb me er maar bij neergelegd dat de app niet meer werkt. Wel zonde, want het werkte wel prettig. )-:

Hier hetzelfde als bovenstaande. Betreffende een KPN Box V12 F5358 draaiende op SGEJ1000060E. Wel overal internet, alleen in zowel de interface als de app geen superwifi punten en instellingen zichtbaar. Opvallend dat in al die tijd er geen reactie van KPN is geweest in dit topic. Gaat dit probleem nog worden opgelost?

Wij hebben hier, na maanden van problemen voor de aansluiting, eindelijk KPN. Week geleden alles aangesloten en alles perfect werken, ook in de app, maar sinds vandaag opeens alleen het modem in de app. Als ik inlog via mijnmodem.kpn zie ik ook alle apparaten die met de superwifi punten zijn verbonden als ethernet verbindingen. Wifi werkt wel nogsteeds, maar bij vorige provider hadden wij deco's van tp-link. Top dingen, gewoon werken, heel stabiel en geweldig werkende app en interface. Beetje balen dat dat nu we kpn hebben niet meer het geval is. Als iemand een oplossing heeft gevonden, hoor ik, en waarschijnlijk iedereen in dit topic, het heel graag.

KPN LOS DIT OP!!!

Badge +19

Maar wat is nu het probleem @Nik93 ? De tp-links kunnen toch prima werken met het modem van KPN?! Uiteraard is het dan wel verstandig om de wifi van het modem uit te schakelen en één wifipunt met een kabel aan te sluiten op het modem. De thuisapp wordt uitgefaseerd dat dan weer wel.

Reputatie 1

@Joep1965 Het probleem is dat je je netwerk niet meer kunt beheren, of instellingen kunt aanpassen, omdat de apparaten niet meer zichtbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Maar wat is nu het probleem @Nik93 ? De tp-links kunnen toch prima werken met het modem van KPN?! 

Ik vermoed dat de TP-Links teruggestuurd zijn naar de vorige provider? 

Als Nik de TP-Links nog heeft, dan kan hij/zij die veel beter gebruiken ja.

Reputatie 1

Het lijkt een beetje off-topic te gaan. De apparatuur werkt prima, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de KPN thuis app de apparatuur niet meer ziet, en dus niet meer weergeeft. Ook niet na herhaaldelijk opnieuw installeren van de app, en koppelen van de apparatuur. Daar door kun je de apparatuur, en dus ook je netwerk, niet meer beheren, of instellingen aanpassen. Nogmaals: de apparatuur is het probleem niet, maar de KPN thuis app!

Ik weet ook dat de KPN thuis app over een tijdje verdwijnt en sommige functies zitten nu in de andere KPN app, maar ook daar is de apparatuur niet zichtbaar, dus kun je nog steeds niets! 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WPS gebruikt bij het koppelen van de versterkers? 

Reputatie 1

@Nick83 De versterkers zijn prima gekoppeld, ze zijn bekabeld aangesloten op het modem. Ze werken perfect, tot op de tweede etage prima wifi dankzij de versterkers. Zoals ik hierboven al zei, de apparatuur is het probleem niet. Alleen de app van KPN om je netwerk te kunnen beheren werkt niet. Het heeft even gewerkt, maar nu is alleen mijn modem nog maar zichtbaar. Ook opnieuw alles aansluiten en koppelen werkt niet. Dit is al ruim 1,5 jaar zo!

Reputatie 7
Badge +24

@FamH dat is geen antwoord op mijn vraag.

Welk modem heeft u?

Reputatie 1

Ikzelf heb de Experia box v10A, maar lees dat klanten met de V12 F5358 dezelfde klachten hebben. Het heeft allemaal prima gewerkt in de app, heel even, een tijd geleden. 

Reputatie 1

@Nick83 Ligt echt aan de app. In het begin, toen alles uit de app verdween, heb ik alles een paar keer opnieuw gekoppeld. Geen fijne klus met drie etages en twee pubers in huis die balen als de wifi er weer af is omdat ik alles opnieuw wil koppelen. Dan is het heel even zichtbaar, maar al heel snel is alle apparatuur weer uit de app verdwenen en is weer alleen het modem zichtbaar. Ik ga er nu geen tijd meer insteken, want het levert toch niets op.

Wij hebben een box v12 en hebben inderdaad dezelfde problemen. Ik heb zelf ook al alles opnieuw gekoppeld maar de superwifi 2 punten verschijnen gewoonweg niet in de app. Heel vervelend want ik wil gewoon mijn netwerk kunnen beheren. Dus zoals @FamH al zei, het ligt aan de app.

Ik heb zojuist iets heel raars meegemaakt, de hoofdschakelaar viel uit waardoor het hele huis zonder stroom zat voor 30 seconden. Na 3 minuten waren alle superwifi 2 punten opnieuw opgestart en wonder boven wonder zie ik ze weer in de thuis app! Ik kan alles weer beheren. Geen idee waarom dit nu wel werkt want ik heb al eerder geprobeerd met opnieuw opstarten, resetten en stroom eraf voor superwifi punten en modem, en dat werkte niet. Ik hoop dat het nu blijft werken.

Reageer