Vraag

Hoe komt het dat de KPN thuisapp de superwifi niet ziet?

  • 8 March 2020
  • 50 reacties
  • 4212 keer bekeken

Nadat ik de superwifi’s had geïnstalleerd zag de KPN thuisapp ze de eerst dagen wel en werkte alles goed inclusief QRvode.  Nu ziet de app de modem en de wifiversterkers wel maar de superwifi’s niet meer. De app en de superwifi heb ik al meermaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De superwifi met en zonder app. En de modem opnieuw laten opstarten. De helpdeskmedewerker kon na een half uur vertellen dat ze me niet helpen kon. Wie of wie weet wat ik nog kan proberen?


50 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Werken de SuperWifi's gewoon? Dan zou ik verder maar niet meer naar die app kijken...

Waarschijnlijk niet, ik had in de app de lichtjes uit gedaan dus daar aan kan ik het niet zien. De superwifi bedraad bij de modem, die ik heb gereset daar brand geen lampje. Maar in de modem bij de LAN instellingen staan de WiFi’s wel benoemd. Afgezien hiervan wil ik wel graag alles kunnen bedienen via de app. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Droepy, welkom. Ik heb zelf ook de lampjes uitgezet van de SuperWifi punten thuis. Zonder de Thuis app is het dan wat lastig kijken of het werkt. Als het goed is merk je het natuurlijk snel genoeg aangezien je die punten niet voor niets heb neem ik aan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik ook even.

Nu ziet de app de modem en de wifiversterkers wel maar de superwifi’s niet meer.

Welke wifiversterkers bedoel je? Je hebt nog meer dan de superwifi's?

Als je echt vanaf 0 wil beginnen kun je alles afkoppelen, de Experia box resetten, de Thuis app verwijderen en opnieuw installeren, en dan opnieuw beginnen met installeren via de Thuis app.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt de SuperWifi's gewoon via de webbrowser bereiken via http://192.168.2.151

Daar heb je geen app voor nodig. En dit werkt tenminste ook nog eens gewoon op een normale pc.

@Nick83 nee hoor. Ook mijn superwifi punten zijn niet zichtbaar in de thuis app en ik kan ze ook niet via ip benaderen. Ze branden wel beide groen…..Ik heb de app verwijderd en opnieuw gedownload, helpt niet. Heb ze gereset en dan zijn ze voor korte tijd zichtbaar en verdwijnen ze weer. @Paul_ Weet jij waar dit probleem ligt en wat ik er aan kan doen?

Reputatie 7
Badge +25

@Nick83 nee hoor. Ook mijn superwifi punten zijn niet zichtbaar in de thuis app en ik kan ze ook niet via ip benaderen. Ze branden wel beide groen…..Ik heb de app verwijderd en opnieuw gedownload, helpt niet. Heb ze gereset en dan zijn ze voor korte tijd zichtbaar en verdwijnen ze weer. @Paul_ Weet jij waar dit probleem ligt en wat ik er aan kan doen?

Toevallig had ik exact hetzelfde. Alles werkte gewoon, maar de SW's niet zichtbaar in de Thuis app. Dit heb ik laten weten aan de collega die er verantwoordelijk voor is. Oplossing voor nu: modem + SW's stroomloos maken. Dan eerst het modem weer op laten starten, dan de eerste SW op laten starten, en dan de 2e SW weer op laten starten. Daarna stonden ze weer netjes in de Thuis app. Ik heb dit zelf zo'n 2 weken geleden gedaan, en nu staat ze er nog steeds in.

Dit dus...ik heb toch echt wifi/internet verbinding en mijn superwifi punten staan gewoon aan!!

@Paul_  Momenteel is bovenstaande nog steeds gaande. Kan iemand mij helpen? Ik kan de superwifi’s ook niet meer benaderen mbv ip adres. Ze branden wel nog steeds groen. 

@Paul_  Ik heb gedaan wat je geadviseerd hebt, maar nog steeds is er niets zichtbaar in de ‘thuis app’.:( Zucht!

Nu is het zelfs zo dat mijn internetsnelheid(wifi) slechter is, terwijl de superwifi punten wel gewoon groen branden…….

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  Ik heb gedaan wat je geadviseerd hebt, maar nog steeds is er niets zichtbaar in de ‘thuis app’.:( Zucht!

Kun je eens kijken of ze er wel staan als je de Thuis app op een ander device test? De enige andere optie is om de boel volledig te resetten (modem + SW's), maar je moet je afvragen of dat het waard is...

Het vreemde is, ik heb precies hetzelfde, en na ff speuren op het net, schijnt dat er heel veel klanten ineens problemen hebben met de thuisapp.. zoals idd geen enkel wifi punt meer zichtbaar, maar alles werkt…

En nu is het aan “ons” om uit te zoeken waar het probleem precies ligt???…..

Vind ik een omgekeerde wereld.

Ik heb bovengenoemde stappen ook allemaal gevolgd, zonder succes! en ik vertik het om alles te resetten naar Basis.. Zit veel tijd en werk in v.w.b. de instelling in de router..

 

Dus ook ik wil graag dat er door KPN naar een oplossing wordt gezocht van dit probleem.

 

Hoor graag.

 

Gr Jo

Reputatie 6
Badge +9

@JoSan

Ben dan wel niet van KPN maar je zou kunnen proberen om je primary Superwifi (de bekabelde) eens uit te zetten.

Hierna aanzetten en rustig laten opstarten tot hij continu groen brandt.

Check nu je app :thinking:

Reputatie 7
Badge +24

Tja, het spul van KPN is nu 1maal niet altijd zo heel erg super stabiel. Je moet het wel eens opnieuw opstarten.

 

Dit heb ik momenteel ook. Ondanks dat de WiFi het wel gewoon doet. Niks aan de hand mee. Een paar weken geleden had ik het ook al. Toen ben ik ze ff langs gegaan, stekker uit het stopcontact en er even later weer in. Alles werkte weer correct. Nu werkt die app dus weer niet. Nou ja ... wat moet je er mee? Ik weet het niet.

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen via webinterface geeft dit:

En alles herstarten vanuit de webinterface werkt ook niet:

Maar ik heb wel WiFi.

Ditto!! Zelfde als wat jij hebt. En ik weet, heel veel meer klanten. 😔

Reputatie 7
Badge +25

Het vreemde is, ik heb precies hetzelfde, en na ff speuren op het net, schijnt dat er heel veel klanten ineens problemen hebben met de thuisapp.. zoals idd geen enkel wifi punt meer zichtbaar, maar alles werkt…

En nu is het aan “ons” om uit te zoeken waar het probleem precies ligt???…..

Vind ik een omgekeerde wereld.

Ik heb bovengenoemde stappen ook allemaal gevolgd, zonder succes! en ik vertik het om alles te resetten naar Basis.. Zit veel tijd en werk in v.w.b. de instelling in de router..

 

Dus ook ik wil graag dat er door KPN naar een oplossing wordt gezocht van dit probleem.

 

Hoor graag.

 

Gr Jo

Nee, het is niet aan “jullie” om het uit te zoeken. :relaxed: Er komt binnenkort een update voor de Experia Wifi en SuperWifi om dit op te lossen.

 

Beste KPN kop op met die updates.

Jullie hebben altijd problemen met nieuwe apps etc;

eerst testen dan uitrollen.

 

ACTIE ACTIE…….

Beste KPN kop op met die updates.

Jullie hebben altijd problemen met nieuwe apps etc;

eerst testen dan uitrollen.

 

ACTIE ACTIE…….

Hoe kan ik nu al 5 reacties hebben als het er nog maar 1 sec opstaat ????????

Reputatie 7
Badge +25

Beste KPN kop op met die updates.

Jullie hebben altijd problemen met nieuwe apps etc;

eerst testen dan uitrollen.

ACTIE ACTIE…….

De update wordt gefaseerd uitgerold op dit moment. Je kunt 'm niet forceren, dus het is nog even afwachten. Het gaat om versie 1.00.10v1.

Hoe kan ik nu al 5 reacties hebben als het er nog maar 1 sec opstaat ????????

Sterker nog, je hebt al 7 reacties in totaal! Dit is niet je eerste keer hier op het forum.

Hier wederom hetzelfde probleem!!!!😡

 

Wel verbinding maar geen modem zichtbaar. De vorige keer een behoorlijke tijd mee bezig geweest. Geen idee meer hoe ik dat toen opgelostt heb.van alles geprobeerd toen, drama.

Wat is  de gemakkelijkste oplossing?

 

Oh., Modem nu ineens wel weer zichtbaar maar ALWEER 😡 mijn superwifi er uit gegooid 😡😡😡

Ik heb vandaag nieuwe modem gekregen en ben 2 uur bezig geweest 3 superwifi aan te sluiten het is gelukt maar op de thuisapp lukt de installatie niet er staat geen wifi verbinding terwijl alle drie superwifi groen licht branden en de wifi werkt. 😏

Reputatie 1

Hier werkt de thuis app ook niet ,blijft continu zoeken op reactie van de superwiffi   en blijft maar zoeken, vaak wordt ik er uit gegooid  en moet opnieuw inloggen  af en toe pakt hij het wel , de app moet gewoon  na gekeken worden  maar volgens mij  wordt dat niet gedaan  , ga ermee bezig kpn  dit is niks aan op deze manier  , en ivm met de inflatie gaan jullie de prijzen weer omhoog gooien ipv naar beneden  dus service is wel op zijn plaats 

Hallo, sinds een week nu een nieuwe KPN Box 12 en twee superwifi2 satellieten.

In de KPN thuis app zag ik inderdaad mijn "modem” en de twee superwifi2 punten.

Maar na een dag of 2 zie ik ook de superwifi punten niet meer. Vreemd ?? Jazeker.

Volgende gedaan: Met de explorer naar 192.168.2.254 (mijnmodem) gegaan en wat blijkt:

daar ook geen superwifi2 punten meer te zien in het overzicht..

En mijn (met superwifi2) wifi verbonden devices ( 25) zijn in het overzicht zogenaamd met ethernet (UTP) verbonden!!!.

Tevens zag ik ook dat iemand (Nick83) gereageerd had met : rechtstreeks naar superwifipunt met 192.168.2.151, maar bijvoorbeeld bij mij is dit ip-adres al gebruikt door een ander device. hoe komt hij bij 192.168.2.151??

 

Graag KPN, zoek een goede oplossing voor dit probleem.

 

Reageer