Beantwoord

Inloggen Experia Box en aanpassen wachtwoord

  • 30 April 2020
  • 19 reacties
  • 520 keer bekeken

Reputatie 2

Hi, dit is een oud topic maar ik heb hetzelfde probleem. Ik wil mijn wifi wachtwoord wijzigen maar de servicetool werkt niet. Heb geen admin password en die staat helaas ook niet op de achterkant van mijn modem.

 

Enig idee hoe ik dit kan wijzigen? 

 

Groet Anna

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 April 2020, 19:26

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Anna2020 , heb je wel een Experia Box v10A ? Daarvan staat het Admin password op een etiket aan de achterzijde. Misschien moet je het kaartje er even uitschuiven, daarachter zit het etiket verstopt.

Bij een andere Experia Box (v8, v9 of v10) laat je de eerste keer het wachtwoord leeg. Dan vraagt het modem vanzelf om zelf een wachtwoord te bedenken.

Reputatie 2

Hallo Ruud, 

 

Ik heb de V10. En leeg laten werkt niet. Hij vraagt echt om een wachtwoord. En als ik wachtwoord vergeten zou doen geeft ie aan dat hij alles gaat resetten. Dus dat doe ik liever ook niet.

Ik heb de V10. En leeg laten werkt niet. Hij vraagt echt om een wachtwoord. En als ik wachtwoord vergeten zou doen geeft ie aan dat hij alles gaat resetten. Dus dat doe ik liever ook niet.

Waarom wil je deze niet resetten? Als je in het verleden instellingen hebt aangepast, zou je het wachtwoord moeten weten of opzoeken. Zo niet, dan is er geen reden om je router niet te herstellen. Het maakt dan voor je verbinding met alle apparaten niets uit.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Anna2020 , als je niets in de instellingen veranderd hebt, kan je tijdens een reset ook niets kwijtraken. Dan is en blijft de Experia Box standaard ingesteld. Alleen het admin password is weer leeg.

Laat maar weten of het heeft gewerkt.

Reputatie 2

Dank jullie wel! Dat is gelukt.

 

Nog een volgende vraag; ik wil graag een gast wifi aanmaken. Maar de velden onder public wifi en gast wifi zijn grijs. Ik kan hier niks wijzigen. Enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Als het goed is moet je een schakelaar (fictief) moeten omzetten en dan kan je die veldje invullen. Ik kan het nu even niet checken voor je. Misschien heeft een ander forumlid tijd om een screenshot te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Anna2020 , ik kan maar één ding bedenken, de hele wifi op de v10 staat uit.

Heb je soms wifi versterker(s) zoals de Experia WiFi of de Super Wifi ?

Dan is de WiFi op de Experia Box v10 automatisch uitgeschakeld en dus ook geen gast en/of public wifi. Alle wifi taken worden dan overgenomen door de ‘versterkers’.

Reputatie 2

Dat klopt idd, Ruud. Ik heb een wifi versterker van KPN. Kan/Moet ik daar op inloggen om zaken te wijzigen? Of werkt dat niet zo?

Met de Experia wifi van KPN is het volgens mij niet mogelijk om een gast netwerk aan te maken. Kan iemand dat bevestigen?

Reputatie 7
Badge +21

Ja @Anna2020 je moet inderdaad inloggen op de Experia Wifi of de Super WiFi. Sinds de laatste firmware is op beide modellen een gastnetwerk beschikbaar. Welke versterker heb jij?

Reputatie 2

@RBxx Oke, mooi! Ik heb de Experia wifi versterker. Kan je me uitleggen hoe ik daar kan inloggen?

Reputatie 7
Badge +21

Ok Anna, ga daarvoor naar http://192.168.2.150 Dat is het ‘standaard’ adres van de webinterface.

Het Admin password om in te loggen staat op een etiket aan de onder/achterkant van de Experia WiFi

Reputatie 2

Hallo Ruud, op een of andere manier lukt dat niet. Enig idee?

Reputatie 7
Badge +21

Hi Anna, door mij onbekende oorzaak krijgt de Experia WiFi wel eens een ander adres toegewezen. Log in op de Experia Box en kijk dan via Status → Geavanceerd → LAN → LAN client status of je daar het juiste adres kan vinden.

Reputatie 2

Ik begin me echt steeds dommer te voelen maar het wachtwoord wat onder op de voet staat werkt niet. Ik weet (bijna) zeker dat ik het juiste adres heb want dat correspondeert met het MAC op de onderkant vd voet. Nog tips voor deze nitwit?

Reputatie 7
Badge +21

Dom voelen ... daar is geen reden voor, je komt toch iedere keer een stap verder :wink: !!

Heb je meer dan 1 Experia WiFi? Probeer dan eens het ‘andere’ wachtwoord. Staat er soms een speciaal leesteken in het wachtwoord? Je gebruikt toch niet per ongeluk het WiFi wachtwoord, dat staat ook op het etiket...

Reputatie 2

:) Gelukt. Heb de Experia wifi versterker ook gereset. Nieuw wachtwoord aangemaakt.

Thanks Ruud!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Anna2020 !! Succes verder.

Reageer