Installeren SuperWifi punten

  • 6 June 2020
  • 14 reacties
  • 4772 keer bekeken

Goedenavond,

Vandaag al de hele dag bezig geweest met onze nieuwe Super WiFi punten aansluiten. 
Helaas een heel grote frustratie. 
 

Ik ben nu zover dat beide super WiFi punten groen blijven branden. Hoera…

Maar… ik kan nu op mijn mobiel 2 WiFi netwerken zien. Onze “oude naam” en de naam van 1 vd 2 nieuwe super WiFi punten. 
 

Hoe kan dit? En welke moeten we nu gebruiken?

We hebben de EXPERIA BOX V10 (dus niet de V10A)

ik snap er echt helemaal niets meer van. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een v10 zonder a, daarvan word normaliter de wifi uitgezet als u de SuperWifi's aansluit. U bent hier bekend mee? Heeft u soms de wifi handmatig weer aangezet?

Heeft u misschien andere accespoints in huis? Range extenders? WiFi router?

Allereerst dank je wel voor het reageren!

Het klopt dat de WiFi uitstaat op de experiabox V10. Lampje wireless brandt ook niet meer. 
 

Maar in het instructieboekje bij de super WiFi staat dat je je oude naam behoudt. 
zie foto. 
 

Maar we zien nu als beschikbaar netwerk alleen het super WiFi punt die bekabeld aan de experiabox zit. Niet onze oude netwerkanalyse. Klopt dat dan?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan gebeuren. De SuperWifi's maken verbinding met de server van KPN. Als daar de naam en wachtwoord van uw WiFi netwerk geregistreerd staat, dan word dat gebruikt. Als daar niets geregistreerd staat, dan neemt de eerst aangesloten SuperWifi de netwerknaam en wachtwoord van zichzelf aan. De 2de neemt dat over.

Reputatie 7
Badge +24

Lukt het je om in te loggen op http://192.168.2.151?

Waarvoor is dat?

Ik kan die pagina niet openen. 

Reputatie 3
Badge

Het beste is om de Draadloze WiFi Versterker via de KPN Thuis app te installeren.

 

Vaak is het ip adres 192.168.2.151. Maar als dit IP-adres bezet is door een ander apparaat in huis krijgt de DWV een willeleurig IP-adres toegewezen 192.168.2.xxx. Dit kunt u zien in de modem welke ip adres het heeft gekregen. Echter heeft u wel wat meer kennis van netwerken nodig.

En daar ontbreekt het me dus volledig aan :grimacing:

Reputatie 7
Badge +24

192.168.2.151 hoort normaliter gewoon te werken. De kans dat dit ip aan een ander apparaat is toegewezen is eigenlijk gewoon nul. Want de dhcp server begint met uitdelen bij 1. Dus je zult 151 apparaten in huis moeten hebben voordat 192.168.2.151 bezet is.

Je kunt in de Experiabox inloggen. En daar het lijstje met aangesloten apparaten bekijken. Bij de Experiabox v9 ziet dat er zo uit:

De 2 "Unknown" zijn de tv ontvangers, het middelste regeltje mn 2de router. In dat lijstje zouden ook de verstekers met hun ip adres moeten staan. Bij nieuwere Experiaboxen is dat lijstje ook aanwezig. Ziet er wel allemaal wat anders uit.

Reputatie 3
Badge
Mijn 2 (DWV) superwifi hebben 192.168.2.11 en 13 gekregen. In de praktijk kan het dus anders zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24
Mijn 2 (DWV) superwifi hebben 192.168.2.11 en 13 gekregen. In de praktijk kan het dus anders zijn.

 

Dit is een v10a?

Reputatie 3
Badge

v12

Reputatie 7
Badge +17

Dag @meeuwtje82 Welkom op ons Forum! In verband met drukte duurt het langer dan gewenst voordat wij reageren, excuus daarvoor. Is het aansluiten inmiddels gelukt met de  KPN Thuis app en zijn de gegevens nu gelijk aan de gegevens van de Experiabox? 
Ik hoor het graag als ik iets voor je kan betekenen. 

Reputatie 7
Badge +17

@meeuwtje82 We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het is gelukt. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen?

Reageer