Beantwoord

internet storing als schotel aangaat

  • 7 November 2020
  • 29 reacties
  • 614 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Wij hebben internet van kpn en een satellietschotel met canaal digitaal. Overdag geen problemen met internet maar zodra s’avonds de tv aangaat valt internet weg.. er is niks veranderd en we snappen niet hoe dit kan. Iemand ervaring?

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 November 2020, 18:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

In geval van storing van het ene apparaat op de ander, de een mag het niet uitzenden, de ander zou er niet gevoelig voor mogen zijn.

Beiden zijn het geval hier, als er glasvezel zou zijn ipv DSL dan had die adapter er nog jaren kunnen zitten.

Mooi dat het opgelost is, helaas worden er voedingsadapters gemaakt met zo min mogelijk en te goedkope onderdelen waardoor die vaak kapot gaan.

Als dat xdsl zo gevoelig is 

(nooit echt mee gemaakt) vanaf 2004

4a5 km van wijkkast 

Nu gelukkig 500/500 glasverbinding door drukriool 

Waarom als het zooo gevoelig is maken ze niet standaard afgeschermde kabels van aansluiting naar experiabox 

Je zou in dit geval ftp gebruiken voor de dsl naar experiabox 

@KeesYagi ik vraag me echt af of dit het probleem is was en niet weer komt

Ik hou dit topic in de gaten en ben benieuwd

 

Reputatie 7
Badge +24

Een draadloze verbindingset in huis misschien? De adapter stoort op de draadloze verbindingset, deze jaagt vervolgens de Experiabox over zn toeren. 

Of de aliens die via de lnb van de schotel binnen komen

Zonder gekheid hier is wat anders aan de hand dan een voeding van een satelliet ontvanger 

Reputatie 5
Badge +5

Waarom zou dat niet kunnen? Het is toch overtuigend aangetoond door de adapter te vervangen? Al die adapters maken een hoogfrequent wisselspanning zodat een klein transformatorje zonder zwaar  blik voldoende is om naar laagspanning te gaan. Als er iets met de filtering (indien aanwezig) fout gaat en die wisselspanning op het net terecht komt, wordt het een zender op zijn eigen frequentie plus een groot aantal veelvouden ervan, voldoende om radioamateurs in de buurt de gordijnen in te jagen.  Als dan de kabel van de voeding en de DSL kabel dicht bij elkaar liggen, kan ik me heel goed voorstellen dat  de Experia box het voor gezien houdt.