Beantwoord

Internet storing dagelijks vast en wifi

  • 20 July 2020
  • 28 reacties
  • 432 keer bekeken

De laatste weken heb ik problemen met de Experia V10A modem. Op nog niet nader te verklaren momenten (bijna elke dag op wisselende tijdstippen) valt het complete internet weg, zowel WiFi als bedraad. Enige oplossing die dan mogelijk is, is het aan- en uitzetten van de modem, waarna alle verbindingen herstellen. Het heeft dus niks te maken met het signaal zelf, maar lijkt op een configuratieprobleem (IP-conflict o.i.d.).

De KPN helpdesk gaat niet verder dan het standaard riedeltje met WiFi scanners etc, daar kom ik niet mee verder….dat is het probleem niet, immers staat de Radio van de modem uit omdat deze toch niet verder reikt dan de meterkast…

Wat kan het zijn?

 

icon

Beste antwoord door jordydenb 24 August 2020, 22:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@jordydenb Geen probleem natuurlijk. Ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad! Ik heb de omruil van de Experiabox in gang gezet, ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 

Weer even een update… de vervangende modem heeft niks veranderd aan de situatie, vandaar dat ik vandaag een Wifi expert heb laten komen. Hij heeft geadviseerd om vaste IP adressen toe te kennen aan apparaten die vast in het netwerk aanwezig zijn. Deze heb ik nu gealloceerd buiten de DHCP range om conflicten te voorkomen. Wordt vervolgd…. hopelijk helpt dit...

Een week verder, met resultaat! Geen onderbrekingen meer. Vaste IP-adressen meegeven aan apparaten werkt goed. Dank voor de ondersteuning en meedenken.