Beantwoord

Internet valt soms weg

  • 16 June 2021
  • 16 reacties
  • 99 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds een half jaar een V10a experiabox die heel goed WIFI levert (in tegenstelling tot de oude experiabox). Maar vanaf het begin valt af en toe de WIFI uit. 1 keer in de drie dagen en soms een paar keer per dag. Het rode lampje op de voorkant brandt dan en na een minuut of zo doet hij het weer. Ligt dat aan de box of is het signaal vanaf KPN niet altijd betrouwbaar?

icon

Beste antwoord door Bart_ 1 July 2021, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?

Reputatie 1

2 televisiekastjes

Badge +19

Die zijn met een kabel aangesloten of via draadloze verbindingsets?

Reputatie 1

Kabel

Badge +19

Heeft u glasvezel of koper?

Reputatie 1

Koper

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Timmerdinges Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Joep je topic al heeft gevonden. Joep is, net als jij een klant van ons en op het KPN Forum kunnen onze klanten met elkaar in gesprek gaan. Zo helpt iedereen elkaar bij het vinden van antwoorden op vragen! Hoe uitgebreider je antwoorden zijn, des te makkelijker wordt het voor de community om je te helpen. 

Nu geef je aan dat het om wifi gaat. Heb je ons topic over wifi ook al gevonden? Je vindt er veel handige informatie én onze wifi manager: een online tool die je helpt om het signaal te optimaliseren. 

Reputatie 1

Hi Bart, WiFi doet het prima, mooi sterk signaal. Alleen het modem valt af en toe uit (rood lampje). Hierdoor valt de WiFi uit maar ook de interactieve tv. Ik zou graag willen weten of dat komt doordat het kpn signaal naar het modem wegvalt of dat het modem af en toe in de war is

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Timmerdinges Ok, welk lampje op de Experia Box brandt dan rood? En de verbinding keert uit zichzelf ook weer terug? Gebeurt dit op gezette tijden, of is het willekeurig? 

Kun je ook precies omschrijven wat je allemaal hebt aangesloten op je Experia Box en hoe? 

Reputatie 1

Hi Bart het gebeurt volledig willekeurig en de verbinding is na een minuut ongeveer weer terug. Op deze box zit midden op de voorkant een lamp die normaal groen brandt, maar tijdens uitval brandt hij rood. Meestal voordat hij weer groen wordt is hij ook even blauw. Ik heb 2 tv kastjes bedraad aangesloten op het modem, dat is alles

Reputatie 7
Badge +20

Ok, en welke Experia Box heb je, @Timmerdinges ? En welk lampje verkleurt dan? Zou je de Experia Box eens een volledige reset willen geven? Dat helpt in verreweg de meeste gevallen. 

Reputatie 1

V10a reset al eens gedaan maar bracht weinig verandering

Reputatie 7
Badge +20

Ok, ik wil 'm met alle plezier eens voor je doormeten, als je recent nog verbrekende verbindingen hebt ervaren, @Timmerdinges Ik zal dan wel je Experia Box volledig moeten resetten. Is dat ok?

Reputatie 1

Ja hoor geen probleem,  ik neem aan dat ik daar niet voor thuis hoef te zijn? Dam het liefste morgen overdag

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Timmerdinges Ik heb je verbinding zojuist doorgemeten en zie eigenlijk niets geks. Het betekent niet dat er niets aan de hand is, maar de afgelopen 24 uur is er in elk geval op ons netwerk niets gebeurd dat je problemen verklaart.  Ik heb je Experia Box wel die reset moeten geven. Hou je het in de gaten hoe het nu gaat? Ik heb daarbij ook een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling, die nog contact met je legt om dit probleem te verder te bespreken. 

Reputatie 1

Ik zal het in de gaten houden bedankt!