Beantwoord

Internet verbinding philips smart tv verbind wel maar werkt niet door modem instellingen?

  • 26 December 2019
  • 35 reacties
  • 11122 keer bekeken

Ik heb een philips smart TV 50PUS6704/12 ik heb hem met internet verbonden en geeft ook aan dat hij verbonden is maar zodra ik een app wil gebruiken geeft de tv een melding dat hij niet geopend kan worden omdat er geen verbinding is door de router instellingen. We hebben een experia box v9. Help! 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 29 December 2019, 13:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Hallo @Scarlett Maria , hoe heb je jouw tv verbonden met de modem, bekabeld, draadloos of anderszins?

 

@Jan-D draadloos

Reputatie 7
Badge +24

Ja... en als je de tv verbind met de hotspot van je mobiele telefoon, dan doet die het wel. Gok ik zo. Een dergelijk topic is hier wel vaker voorbij gekomen. Heeft niets met de Experiabox te maken, maar ligt aan de verbinding. Op de Experiabox iets instellen kan niet / werkt niet / is niet de oplossing. Experiabox omruilen voor een andere is ook nutteloos.

Wat je zou kunnen proberen is om op die tv handmatig een andere dns in te stellen.

Experiabox omruilen kan nog wel eens de oplossing zijn

Ik heb het ook met de Philips op mijn slaapkamer dat hij het slecht doet op de 2.4GHz waarom geen idee

deze staat nou op de 5GHz

maar wel op een eigen router netgear r9000

alleen die tv gaf proberen apparatuur wat 4x Verder weg staat niet

Afstand niks mee te maken dus

als ts een v9 zou kunnen ruilen voor een v10 is dit wel een oplossing

een v9 op de 5GHz zal niet gaan

en dat kpn nog routers gebruiken 2020 die geen 5GHz ondersteunen noem ik schandalig

5GHz had ik 10 jaar geleden al N band dan

v9 vervangen zou hier zo een oplossing kunnen zijn

Reputatie 7
Badge +24

@peter-keetfm op jouw Netgear router staat mogenlijk een andere dns ingesteld dan die van KPN. Mogenlijk werkt bet daardoor wel bij jou.

Reputatie 7
Badge +24

Hier een topic waar men er ook last van heeft: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-philips-smart-tv-wel-verbinding-met-netwerk-maar-niet-met-internet-kpn-experiabox-v10-480882

En hier is sprake van een v10. Plots op raadselachtige wijze opgelost.

Klopt een ander dns

Dat maakt geen zak uit dat het via 5GHz wel werkt en de 2.4GHz slecht werkt

het gaat via de zelfde dns

opendns gebruik ik ook al jaren

probleem zit hem in de Philips

maar nick een v9 we gaan jaar 2020 in

die moet vervangen worden door een router die 5GHz ondersteuning heeft

O ja de 5GHz moet ook in de 40+ reeks gehouden worden niet 100 dat ziet die tv niet

Ik hou in dit geval k44 aan

wat ben ik dom he utp kabel ligt er

echt geen zin om deze in te prikken :laughing:

Reputatie 7

Philips televisies ondersteunen op 5GHz inderdaad alleen kanaal 36 t/m 48.

Dat is erg jammer want het zendvermogen op kanaal 100 t/m 112 mag veel hoger zijn waardoor een beter bereik mogelijk is.

 

Ik heb onze Sony smart-TV's overigens met netwerkkabels aangesloten om zo de wifi te ontlasten als er een Netflix 4K Ultra-HD titel gekeken wordt.

wjb bedankt voor je toelichting

zendvermogen maak ik me niet druk ik heb mijn r9000 op Canada staan

daar heb ik geen kanaal 100 voor nodig

Hoi @Scarlett Maria . Welkom op het forum.

Er wordt al druk gespeculeerd over het issue en ik sluit niks uit. Heb je ook de mogelijkheid om de tv met een kabel aan te sluiten? Of is dat niet praktisch?

Hoi @Scarlett Maria . Welkom op het forum.

Er wordt al druk gespeculeerd over het issue en ik sluit niks uit. Heb je ook de mogelijkheid om de tv met een kabel aan te sluiten? Of is dat niet praktisch?


Ik denk niet dat het mogelijk is met een kabel

Als dat wel zo is komt er een extra switch er bij kijken als de itv ontvanger daar ook bij deze tv staat dat zou een oplossing kunnen bieden

Wat betreft de tv :

Heb je deze al eens stroomloos gemaakt stekker eruit er in toen deed hij bij mij een tijdje goed op de 2.4GHz

Toen het probleem weer voordeed heb ik op de 5GHz verbonden kanaal 44 nu werkt het al een half jaar zonder problemen

We gaan 2020 in v9 eruit v10 erin en tv aanmelden op de 5GHz

Wil kpn dit niet marktplaats v10 scoren of switch plaaten en bekabeld tv aansluiten mits indien mogelijk

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=162

 

 

@Erwin_ dit ga ik morgen proberen maar dan moet ik nieuwe kabels gaan trekken terwijl ik dit gewoon draadloos werkend wil hebben. Kan ik mij xperia box gewoon om laten ruilen of iemand van kpn langs laten komen om het juist in te stellen? Het is namelijk zo dat dit de tv bij mijn ouders is en dat ik thuis in mijn woning ook 2 philips smart tv’s heb en thuis heb ik tele2 en hier heb ik geen problemen.

Reputatie 7
Badge +24

@Erwin_ dit ga ik morgen proberen maar dan moet ik nieuwe kabels gaan trekken ...

Je hoeft dat niet gelijk permanent te doen, eerst ff kabel gewoon los over de vloer om te proberen.

Hoe heb je ze bij tele2 aangemeld op de 2.4GHz of 5GHz?

 

@Nick83 er staat een interactieve ontvanger bij de tv ik zal het eerst met die kabel proberen maar die zitten weg gewerkt dus ik moet die eerst los maken. Ik bedoelde stel het werkt dan wel moet ik weer een nieuwe kabel gaan trekken en weg werken. @peter-keetfm De tv is namelijk draadloos verbonden hij zegt dat die volle verbinding heeft en alles wanneer ik naar netwerkverbinding ga, maar wanneer ik een app wil openen of iets dergelijks zegt die verbinding maken krijg ik een draaiend tandwiel en werkt het vervolgens niet ivm router instellingen? Thuis bij tele 2 heb ik gewoon hetzelfde gedaan draadloos verbonden net als bij kpn die zegt ook verbonden alleen werkt daar alles wel al vanaf dag 1.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 er staat een interactieve ontvanger bij de tv ik zal het eerst met die kabel proberen maar die zitten weg gewerkt dus ik moet die eerst los maken. Ik bedoelde stel het werkt dan wel moet ik weer een nieuwe kabel gaan trekken en weg werken. 

Ik verwacht eigenlijk dat het met kabel ook niet werkt. 

ik weet haast zeker dat het met een kabel wel werkt mits geen defect in de tv dan

ik ga het niet weer naar voren halen dat het met de 5GHz wel werkt

pak die itv kabel en test het werkt de tv bestel deze switch en sluit hierop de tv en de itv ontvanger klaar

let wel op dat je van de switch 2 netwerk kabels nodig hebt

test het eerst even

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=162

echter vervangen van een v9 voor een v10 zou ook een oplossing kunnen bieden

maar test eerst de tv met de kabel om uit te sluiten of het de tv is of een verkeerde instelling in de tv

 

echter vervangen van een v9 voor een v10 zou ook een oplossing kunnen bieden

Daar wil ik best bij helpen. Maar ik ben eerst zeer benieuwd of die kabel voor een (tijdelijke) oplossing zorgt. 

klopt @Erwin_  eerst testen om uit te sluiten of het aan de tv “instelling” ligt

@Scarlett Maria heb je al getest met de kabel je kunt even snel die van de tv ontvanger gebruiken

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@peter-keetfm @Erwin_ ik heb de kabel erin gestoken en hij geeft dan aan philips server niet gevonden het lijkt dus een probleem van philips te zijn en ik ga hun maandag bellen. Wel is het zo dat wanneer ik draadlos verbind ik die melding niet krijg en hij blijft zoenen, dit zou betekenen het zelfde probleem als met mijn philips tv thuis draadloos verbinden werkt niet met kpn. Wat een pech met een nieuwe tv!

Heb je al een fabriek reset gedaan met de tv

En de laatste firmware er al opgezet dit kan nu mooi als je de kabel gebruikt

die van mij is laatst geüpdatet naar Android 8

https://www.philips.nl/c-p/50PUS6704_12/6700-series-4k-uhd-led-smart-tv-met-driezijdig-ambilight/ondersteuning

Zie kopje

Fix  for  “Philips  SmartTV  server  not  found”

Laatste firmware er op zetten dus

Dit kan door de tv te laten zoeken

Of simpel via een usb stick bestand er dan in schieten

 

@peter-keetfm als ik zoek is er geen nieuwe software update ook na een harde reset blijft dit hetzelfde verhaal.