Beantwoord

Internet werkt niet meer na dagen haperende verbinding

  • 15 February 2021
  • 16 reacties
  • 230 keer bekeken

Na dagen lang een telkens wegvallende internetverbinding (ongeveer één keer per half uur! eerst alle lampjes groen en dan ineens servicelampje rood en internetlampje uit) was ik vanavond als laatste redmiddel juist maar mijn Experiabox V10 gaan resetten naar fabrieksinstellingen, en nu werkt de KPN app waardoor ik de reset laat uitvoeren ineens niet meer! nu werkt mijn Experiabox dus niet meer en zitten we volledig zonder internet en tv. Van kwaad tot erger. Echt ongelooflijk slecht dit! 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Chiliman 16 February 2021, 08:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

 

 

Weet iemand hier een workaround voor toevallig?

Reputatie 7
Badge +21

Weet iemand hier een workaround voor toevallig?

Ja @Chiliman met een paperclip het reset knopje aan de achterzijde indrukken.

  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

Bron:  Hoe reset ik de Experia Box

 

Houd voor de storing met MijnKPN het volgende topic in de gaten:

Storing inloggen Mijn KPN | KPN Community

Beste KPN kunt u uitleggen waarom mijn vraag hier wordt verwijderd in plaats van beantwoord?
Mijn vraag was of iemand een workaround weet voor het feit dat ik na een harde reset vanavond helemaal zonder internet zit wegens een storing in de KPN app terwijl ik de reset uitvoerde? 

Of mag hier niet gemeld worden dat ik de reset uitvoerde omdat de internetverbinding bij mij al dagenlang telkens wegvalt?

Hopelijk kan iemand mij helpen aan een oplossing want van thuiswerken komt op deze manier de laatste dagen weinig terecht 🥴 Alvast hartelijk dank! 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Chiliman de vraag is niet verwijderd maar verplaatst.

Die staat nu in een eigen topic: Internet werkt niet meer na dagen haperende verbinding | KPN Community met daarin een workaround voor de harde reset.

Weet iemand hier een workaround voor toevallig?

Ja @Chiliman met een paperclip het reset knopje aan de achterzijde indrukken.

  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

Bron:  Hoe reset ik de Experia Box

 

Houd voor de storing met MijnKPN het volgende topic in de gaten:

Storing inloggen Mijn KPN | KPN Community


Bedankt voor je reactie Ruud! 
(sorry voor m’n geklaag maar ben er behoorlijk klaar mee na al het gedoe met wegvallend internet de afgelopen dagen)
Deze actie had ik echter ook al uitgevoerd, na enige tijd branden power en wireless groen maar gaat service weer op rood, en internet blijft uit… kan ik hier nog iets aan doen zelf dat je weet?

alvast bedankt weer! 

Reputatie 7
Badge +21

Geeft niet @Chiliman ,

Ik kan me de irritatie voorstellen. Is dat probleem opeens opgekomen? Dan moet KPN daar naar kijken. Heb je KPN klantenservice al gebeld (0800 0402)? Dan kunnen ze de lijn doormeten.

edit: Ik zie dat KPN moderator Alexandra ook al regeert. Vul snel je forumprofiel in, dan kan ze de verbinding nakijken.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Chiliman, om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we inderdaad een eigen topic voor je aangemaakt, zoals Ruud ook vertelde. Niet fijn dat je internetverbinding eerst al wegviel en nu helemaal niet meer werkt. Ik begrijp dat je de reset die Ruud adviseerde al hebt geprobeerd, maar dat 't helaas niet helpt. 

Kan je ook je gegevens in je forumprofiel zetten en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan kijken we de verbinding voor je na.

Hi @Chiliman, om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we inderdaad een eigen topic voor je aangemaakt, zoals Ruud ook vertelde. Niet fijn dat je internetverbinding eerst al wegviel en nu helemaal niet meer werkt. Ik begrijp dat je de reset die Ruud adviseerde al hebt geprobeerd, maar dat 't helaas niet helpt. 

Kan je ook je gegevens in je forumprofiel zetten en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan kijken we de verbinding voor je na.

Bedankt voor je reactie Alexandra, ik heb mijn gegevens bijgewerkt, hopelijk kun je me hiermee verder helpen. Alvast bedankt weer!

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Chiliman, welkom hier. 

Is het gelukt door de modem te resetten via het resetknopje? En werkt alles weer? 

Zo niet, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Hoi @Chiliman, welkom hier. 

Is het gelukt door de modem te resetten via het resetknopje? En werkt alles weer? 

Zo niet, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Hallo Alex, zoals hierboven al vermeld heeft reset niet gewerkt en zijn mijn gegevens in profiel inmiddels bijgewerkt. Ik hoor het graag als je nog tips hebt! Alvast bedankt

Hi @Chiliman, om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we inderdaad een eigen topic voor je aangemaakt, zoals Ruud ook vertelde. Niet fijn dat je internetverbinding eerst al wegviel en nu helemaal niet meer werkt. Ik begrijp dat je de reset die Ruud adviseerde al hebt geprobeerd, maar dat 't helaas niet helpt. 

Kan je ook je gegevens in je forumprofiel zetten en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan kijken we de verbinding voor je na.

Bedankt voor je reactie Alexandra, ik heb mijn gegevens bijgewerkt, hopelijk kun je me hiermee verder helpen. Alvast bedankt weer!

“Seintje” :)

Hoi Alexandra, mijn profielgegevens zijn bijgewerkt, lukt het je om de verbinding na te kijken? ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Chiliman, als ik je lijn nu doormeet, krijg ik te zien dat er geen modem gevonden wordt. Is hij op dit moment nog wel aangesloten? Zou je de kabel die van de DSL ingang naar het KPN punt in de muur toe loopt, even helemaal los willen halen en daarna weer goed vast willen klikken? Dan weten we in ieder geval zeker dat beide stekkertjes goed contact maken :slight_smile:

Hi @Chiliman, als ik je lijn nu doormeet, krijg ik te zien dat er geen modem gevonden wordt. Is hij op dit moment nog wel aangesloten? Zou je de kabel die van de DSL ingang naar het KPN punt in de muur toe loopt, even helemaal los willen halen en daarna weer goed vast willen klikken? Dan weten we in ieder geval zeker dat beide stekkertjes goed contact maken :slight_smile:

Bedankt Maja, jouw tip had ik ook al geprobeerd. na telefonisch contact met KPN krijg ik nu een nieuw modem toegestuurd. Kennelijk is deze overleden... 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, einde verhaal dus voor het modem :slight_frown: Er is dus al een omruil in gang gezet, top!