Beantwoord

Kan geen ip-adres ophalen

  • 21 May 2020
  • 6 reacties
  • 3183 keer bekeken

Sinds enkele weken kunnen enkele apparaten geen ip-adres meer ophalen. Voornamelijk mobiele telefoon maar ook laptops kunnen soms wel verbinden maar hebben dan geen internet bijv

Na een reset of de Experia Box uit/aan te hebben gezet lukt t vaak wel weer maar de volgende dag is er weer hetzelfde probleem. 

We hadden destijds een v9 en ivm de problemen kregen we de v10a. Daar bleven de problemen hetzelfde, gebeld met KPN en de V10a omgeruild voor een andere V10a. Maar ook hierbij dezelfde problemen. De telefoons hebben geen problemen met andere wifipunten bij anderen. 

 

Waar kan het probleem liggen en wat kan er aan gedaan worden zodat dit spoedig wordt opgelost?

icon

Beste antwoord door EERik 28 May 2020, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @EERik, welkom! Wat jammer om dit te lezen! Heb jij je apparatuur verbonden met de wifi van de V10A of zit hier nog een switch, accespoint, DVS o.i.d. tussen? Als dat laatste het geval is, zou je dan eens alle extra apparatuur willen ontkoppelen en kijken of je de foutmelding nog steeds krijgt? 

Hoi Marcia,

 

Dank je voor je reactie. Ik heb contact gehad met iemand van KPN. De oplossing was om de verbinding met t modem, daar bij de instelling DHCP niet op automatisch te zetten maar op statisch. Nu werkt t  helemaal goed. Dus niet de instelling op de modem wijzigen maar op t  device zelf waarmee t probleem is.

 

Groeten,

Erik

Reputatie 7
Badge +30

Top! Fijn dat je het nog even liet weten :-).

Het probleem met de telefoons is opgelost zoals hierboven benoemd maar nu is er een nieuw probleem. De tv ontvanger geeft plots geen zender meer, ook de Sonos ( van Ikea) geeft geen verbinding meer. Als ik de modem aan en uit doe is het weer goed, voor 1 dag en dan moet het weer opnieuw. Een vreemd probleem moet ik zeggen. Ik gebruik draadloze verbindingsset voor de tv ontvanger maar ik verwacht niet dat t probleem daar zit omdat ook de Sonos geen verbinding kan maken.

 

Groeten,

Erik

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel erg vervelend.. Wil je toch eens proberen om als test de tv-ontvanger bekabeld op de Experia Box aan te sluiten? We krijgen op het forum vaker signalen dan Sonos apparatuur niet optimaal werkt, dus ik sluit niet uit dat dit twee aparte problemen zijn. 

Badge +12

De enige goed werkende oplossing is een ander modem. De V10a staat er om bekend (lees: berucht) dat die problemen heeft met de DHCP-server. De ene V10a omwisselen voor de ander heeft dan ook geen nut of is maar een zeer tijdelijke oplossing. Het is niet voor niets dat KPN (nu al) overgestapt is op de V12. Advies: V10a de deur uit en omwisselen voor een andere. Dit kan een Fritz!boz zijn die je tegenwoordig bij KPN kunt huren , maar het kan tegenwoordig ook een eigen modem zijn. Ik heb hier zonder verbindingsproblemen ongeveer 50 apparaten met een eigen ip-adres (inclusief 4x Sonos).