Beantwoord

Kan niet inloggen op de webinterface van mijn KPN Box 12

  • 25 September 2020
  • 27 reacties
  • 6549 keer bekeken

Oké… Hier iets héél vreemds. Zojuist is de monteur geweest en heeft mijn nieuwe glasvezelaansluiting klaargemaakt voor gebruik met de Experia Box v12. Alles werkt prima, op één ding na:

Wat ik ook probeer, ik krijg het standaard admin-password dat achter op de box staat met geen mogelijkheid werkend. Als ik naar 192.168.2.254 (de box) surf krijg ik keurig netjes een scherm met daarin de mogelijkheid om het in te voeren, maar zelfs na 75 pogingen van mij en 25 van mijn buurman werkt het wachtwoord niet.
Opvallend genoeg werken de WiFi-gegevens die op dezelfde sticker staan, wel prima. Alléén het wachtwoord voor toegang tot de configuratie-portaal geeft problemen. Ik ben op de hoogte van het bestaan van de mogelijkheid om de box via de KPN servicetool te herstellen naar de fabrieksinstellingen, maar aangezien de box letterlijk vandaag nieuw uit de doos kwam, vrees ik dat dat geen enkele zin heeft (immers, de gegevens op de sticker zouden de fabrieksinstellingen moeten zijn.
Nou ben ik uiteindelijk weliswaar van plan om een eigen router te gaan gebruiken, maar toch vind ik het op zijn zachtst gezegd vreemd dat deze informatie onjuist is terwijl die op de sticker op het apparaat staat… Heeft het eventueel zin om hierover de klantenservice te bellen (als in: kunnen zij het wachtwoord dat is ingesteld uitlezen zolang het 't standaardwachtwoord is)? Ik ben benieuwd naar jullie mening…

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 11 September 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Met wachtwoord lukt het,  voorwaarde alleen na een modem reset, en als voorwaarde, nog geen internet connectie. Kpn doet online het wachtwoord wijzigen, na herconnectie.

Jammer dan.

Weten ze het nu wel bij KPN.??. Ze wijzigen het wachtwoord als de modem is opgestart en online is.