Klacht over 'nep' nummer KPN

  • 9 April 2019
  • 11 reacties
  • 564 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi Natasja,

Mijn klacht gaat over het volgende. Als je zoekt op internet naar het klantenservice nummer van de KPN dan kun je stuiten op 09068666.
Je wordt ook doorverbonden met de KPN, maar vervolgens krijg je aan het einde van de maand een torenhoge telefoonrekening.
Op het internet kun je tig van sites vinden waar mensen zich hierover beklagen, bijv.
https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-zoeken/09068666

KPN verschuilt zich er echter achter dat het niet hun nummer is.
Maar, ondertussen doen ze er niets aan om dit louche schakelbedrijf de wind uit de zeilen te nemen. Ze laten het toe om vanuit 09068666 doorverbonden te worden, en ze sturen zonder verblikken over verblozen de dikke factuur. De enige conclusie die ik hier eigenlijk uit kan trekken is dat er toch een samenwerkingsverband bestaat tussen KPN en dit schakelbedrijf, wat dit in mijn ogen dubieuze praktijken maakt van KPN. Dit lijkt erg op totale desinteresse voor de eigen klanten.

Mvgr,
Antonie

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@HFC79, is het niet jouw eigen verantwoording om zelf te checken welk nummer je voor KPN (of elk ander bedrijf) moet bellen? Er zijn inderdaad talloze bedrijfjes die doorverbindservices opzetten en daarbij gebruik maken van de gemakzucht van consumenten.
Reputatie 7
Je doet er sowieso verstandig aan om alle 0906 en 0909 nummers te blokkeren.

Reputatie 1
@joss1965 Ja, in principe heb je gelijk dat het eigen verantwoordelijkheid is. Ik ben dan ook als eerste op de site van de KPN gaan zoeken naar het nummer van de klantenservice. Ik heb het daar helaas niet kunnen vinden. Wellicht dat ik als zwangere vrouw niet genoeg concentratievermogen had om het te kunnen vinden? Uiteindelijk dus maar via Google gaan zoeken en op de verkeerde plek beland.

Neemt niet weg dat KPN het toelaat dat een bedrijf met hun logo reclame maakt als zijnde "klantenservice", het doorverbinden toelaat, nergens gewag maakt dat je bent doorverbonden via een dure schakelservice, etc. Ik kan het niet heel koosjes vinden eerlijk gezegd.

@wjb bedankt voor de tip
Reputatie 7
Badge +30
Ha @HFC79, welkom! Heel vervelend natuurlijk! Ik heb meteen even gegoogled en zie direct ook best veel van dat soort websites. Vermoedelijk wordt dat dus een gebed zonder einde en ik verwacht dat dat één van de redenen is dat we hier niet per se iets mee doen. Het is absoluut niet zo dat we het maar laten om er zelf aan te verdienen, dat misverstand wil ik wel direct de wereld uit helpen.

De tip van wjb is inderdaad een goeie!
dankje @wjb
ik wist niet dat dit kon heb het nu zoals jij ingesteld
mooiste was dat ik niet gebeld werd door al die callcenters word er gek van
wel aangesloten bij bel me niet maar werkt niet dus
Reputatie 7
Badge +30
Registreer je ook even voor het recht van verzet, @peter-keetfm. Het Bel-me-niet is alleen als je ergens geen klant bent (geweest). Ik heb ooit een proefabonnement op een krant gehad en werd maandelijks gebeld of ze nog eens een mooie aanbieding mochten doen. Nu niet meer! 😉
@ peter-keetfm

Bedrijven waar je ooit, al is 't 20 jaar geleden, een abonnement had vallen niet onder Bel-me-niet. En mogen je dus lastig blijven vallen.

@ HFC79

Bij google zijn zeker de eerste 6 zoekresultaten gewoon legitiem. Pas daarna komen die 0906 nummers. Bovendien: als je zo'n nummer kiest dan hoor je duidelijk het tarief. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar soms dus niet....
https://www.google.com/search?q=klantenservice+kpn
Reputatie 1

"Ik zie best veel van dat soort websites. Vermoedelijk wordt dat dus een gebed zonder einde en ik verwacht dat dat één van de redenen is dat we hier niet per se iets mee doen"

Dus omdat er best veel websites zijn die zich voordoen als klantenservice van de KPN, vindt KPN het best dat hun naam op die manier gebruikt werd, en doet KPN geen acties om te voorkomen dat de klantenservice bereikt wordt vanuit doorschakelbedrijven, terwijl dit technisch gezien vrij makkelijk dicht te zetten is? Sorry, maar dit klinkt niet echt als een bedrijf dat streeft naar maximale klantvriendelijkheid.

@PeterG: de volgorde van de zoekresultaten in Google is van allerlei factoren afhankelijk, waaronder de browser die je gebruikt, je zoekgedrag, je locatie, je taalinstellingen, de blokkades die je al dan niet hebt ingesteld, etc.
Voor bedrijven waar je een abonnement hebt gehad geldt sinds de introductie van AVG het recht op vergetelheid. Het voordeel van bedrijven die aan abonnementen doen is gelukkig dat ze bereikbaar zijn. Contact opnemen met bijv. louche schakelbedrijven is een stuk lastiger.
HFC79, ik kijk eens in je PROFIEL.

En euh, KPN heeft helemaal geen (kleine) zwarte modems...

En een wit kastje voor televisie is er alleen bij het 4K abonnement.

afbeelding witte televisie-ontvanger

Reputatie 1
I

k heb zo’n 8 jaar geleden een zwarte Motorola tv-ontvanger gekregen bij het interactieve alles-in-1 abonnement. Daarnaast een witte xperiabox.
Dan staat het dus net andersom (verkeerdom) in je profiel 😉

Bekende dvd-speler. Is TOPmodel van Philips 🙂 . Staat hier inmiddels op de reservebank, dat wel. Hier Blurayspeler inmiddels. Die ook SACD, CD, DVD afspeelt.

Enne, ruil die overjarige Motorola maar even om. Voor een moderne(re) en véél snellere Arris of Arcadyan. Je zult ook zeker een mooier HD beeld ervaren want daar zit ook een veel betere beeldchip in.
Apparatuur wisselen.