Beantwoord

KPN Box 12?

  • 27 May 2020
  • 29 reacties
  • 6372 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben na de update van de KPN Thuis app wel lichtelijk nieuwsgierig geworden wat de KPN Box 12 is. Klinkt als een nieuwe experia box?

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 May 2020, 08:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hallo @Alpha89 , er is aleen topic over dit onderwerp geopend, je kunt beter daarin reageren.

 

Reputatie 6
Badge +3

Oh ik heb nog gezocht en kon niks vinden onder “kpn box 12”. Excuses! 

https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/welk-modem-is-box-12-499459

Hallo @Alpha89 , zie bovenstaande link

Reputatie 6
Badge +3

Dank! Had ik toch wel verwacht te vinden met de search. 

Hallo @Alpha89 , Graag gedaan , wordt een interessant topic lijkt me.

 

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb even een ander antwoord gemarkeerd zodat de link naar het andere topic erin staat. Ik reageer daar zo. :slight_smile:

Kosten Box 12?

Reputatie 7

Kosten Box 12?

€0,-

Kijk ook eens ophttps://tweakers.net/nieuws/167740/kpn-kondigt-box-12-modem-met-wifi-6-ondersteuning-aan.html

Vandaag komt de monteur langs om internet en tv te installeren en ik heb de experiabox V10A. Waarom heb ik niet de Box 12 ontvangen aangezien die al in omloop is?

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag komt de monteur langs om internet en tv te installeren en ik heb de experiabox V10A. Waarom heb ik niet de Box 12 ontvangen aangezien die al in omloop is?

De 12 word nog maar mondjesmaat uitgedeeld. Sowieso is die voor DSL aansluitingen met pairbounding niet geschikt. 

Reputatie 7
Badge +25

Vandaag komt de monteur langs om internet en tv te installeren en ik heb de experiabox V10A. Waarom heb ik niet de Box 12 ontvangen aangezien die al in omloop is?

De 12 word nog maar mondjesmaat uitgedeeld. Sowieso is die voor DSL aansluitingen met pairbounding niet geschikt. 

Daarop aanvullend; vanaf vandaag zal de V12 breed worden ingezet bij nieuwe klanten. Jij zat daar dus net voor aan Greeneyes.

Zo zie je maar weer.

Nieuwe KPN klanten krijgen de nieuwe box 12.

De klanten met een langdurig abonnement staan weer langs de lijn.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @H.G.H. van Dijck,

Nieuwe klanten hebben nog geen apparatuur in bezit, dus die krijgen eenmalig de nieuwste apparatuur. Dit modem is milieuvriendelijk ontwikkeld en bestaat uit gerecycled plastic.
Dit alles zal de milieubelasting zwaarder maken als iedereen ineens de nieuwste box 12 gaat krijgen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zo zie je maar weer.

Nieuwe KPN klanten krijgen de nieuwe box 12.

De klanten met een langdurig abonnement staan weer langs de lijn.

Ja ... hallo, zo werkt dat altijd hoor. Ik had een v9. Ik heb geen v10 gehad. En geen v10a. En logisch. Wat wilt u dan? Wat verwacht u? Dat KPN elke paar jaar, als ze een nieuwe box uitbrengt, miljoenen modems die net anderhalf of 2 jaar oud zijn omruilt en door de schredder draait?

Zo zie je maar weer.

Nieuwe KPN klanten krijgen de nieuwe box 12.

De klanten met een langdurig abonnement staan weer langs de lijn.


Precies, ik heb hier nog een V10 staan met de snelste glasvezel verbinding 500Mbit dus eigenlijk super brandstof voor een oldtimer router echt KPN realy :-( Het is dat ik verder niet zo snel naar een ander loop omdat ik verder zeer content ben met KPN.

Zo zie je maar weer.

Nieuwe KPN klanten krijgen de nieuwe box 12.

De klanten met een langdurig abonnement staan weer langs de lijn.

Ja ... hallo, zo werkt dat altijd hoor. Ik had een v9. Ik heb geen v10 gehad. En geen v10a. En logisch. Wat wilt u dan? Wat verwacht u? Dat KPN elke paar jaar, als ze een nieuwe box uitbrengt, miljoenen modems die net anderhalf of 2 jaar oud zijn omruilt en door de schredder draait?


Je kunt in ieder geval de keuze bieden is dat zo moeilijk … En KPN zelf kiest voor deze nieuw routers...zou fijn wezen als ik als bestaande klant ook gebruik kan maken van de nieuwste techniek.

Reputatie 7
Badge +24

Op het moment dat je een nieuwe Experiabox krijgt, is het de bedoeling dat je er 10 tot 15 jaar mee doet. Eerder omruilen is veel te kostbaar en niet duurzaam / slecht voor het milieu.

 

Zo zie je maar weer.

Nieuwe KPN klanten krijgen de nieuwe box 12.

De klanten met een langdurig abonnement staan weer langs de lijn.

Ja ... hallo, zo werkt dat altijd hoor. Ik had een v9. Ik heb geen v10 gehad. En geen v10a. En logisch. Wat wilt u dan? Wat verwacht u? Dat KPN elke paar jaar, als ze een nieuwe box uitbrengt, miljoenen modems die net anderhalf of 2 jaar oud zijn omruilt en door de schredder draait?


Je kunt in ieder geval de keuze bieden is dat zo moeilijk … En KPN zelf kiest voor deze nieuw routers...zou fijn wezen als ik als bestaande klant ook gebruik kan maken van de nieuwste techniek.

Die keuze is er wel, je kan zelf een router aanschaffen met de nieuwste techniek erin.

Maar wat is het probleem met je huidige router? Waarom wil je een prematuur apparaat ‘krijgen’ op kosten van alle KPN klanten?

@Nick83 met alle respect ik kan daar niet zoveel mee met de argumenten die jij aandraagt. Maar ieder zijn mening :-)

Reputatie 7
Badge +16

Het komt er op neer @fcdhbubbles dat een goed werkend modem die redelijk bij de tijd is (de v10) niet zomaar vervangen hoeft te worden. De v12 bied niet zo gek veel extra's.  De box 12 is milieuvriendelijk ontworpen en dat zal in het niet vallen als goed werkende modems allemaal vervangen worden en deze dus afgeschreven moeten worden. 
Je koopt immers ook niet elk jaar een nieuwe tv omdat deze steeds vernieuwd worden.

Ik vermoed ook dat geen enkel antwoord behalve '’we sturen de v12 aan je op'’ zal bevallen.

Reputatie 7

Als ik zou mogen kiezen tussen de V10 en de V12 dan zou ik kiezen voor de V10.

De V12 kan op termijn interessant worden maar op dit moment is de V10 mijns inziens nog altijd de beste Experia Box die KPN geleverd heeft.

Een V12 is mijns inziens alleen interessant als je ook voor de "super"WiFi kiest met dien verstande dat de V12 op dit moment nog geen mesh netwerk vormt maar dat zal op termijn wel gaan komen.

Tevens ondersteunt de V12 nog geen IPv6.

@tmoesel

sorry maar “een prematuur apparaat krijgen op kosten van alle kpn klanten” … ik zeg niets over krijgen.. en op kosten van... hoe bedoel je dat Ik betaal 110 euro per maand ga er maar vanuit dat de router daarin verrekend is.

Geef meer keuze vrijheid.  Desnoods bied je klanten aan om tegen vergoeding de router om te wisselen als er echt vernieuwende technieken in zitten. Een klant heeft het recht optimaal gebruik te kunnen maken van het product waar hij of zij voor betaald.

@ChrisWissink wat een voor ingenomenheid.. ik vermoed dat….verder reageren doe ik maar niet....

sorry maar “een prematuur apparaat krijgen op kosten van alle kpn klanten” … ik zeg niets over krijgen.. en op kosten van... hoe bedoel je dat Ik betaal 110 euro per maand ga er maar vanuit dat de router daarin verrekend is.

Geef meer keuze vrijheid.  Desnoods bied je klanten aan om tegen vergoeding de router om te wisselen als er echt vernieuwende technieken in zitten. Een klant heeft het recht optimaal gebruik te kunnen maken van het product waar hij of zij voor betaald.

Laat maar eens een berekening zien met hoeveel die 110 euro nog gaat stijgen als KPN iedere klant ieder jaar van een high-end modemrouter zou voorzien i.p.v. een afschrijving over 10 jaar. 99% van de klanten zal dat niet willen, derhalve zien die  dat als kosten, zij betalen dus voor jouw. Een high-end modemrouter kost zeg maar 300 euro.

Verder: Bij KPN betaal je voor internettoegang, niet expliciet voor de modemrouter, die is bruikleen

Bij mijn provider ligt het iets anders, daar liggen de maandkosten lager als je geen router van de provider neemt.