Beantwoord

KPN haalt op glas niet de beloofden 1000Mbit Down

  • 10 October 2021
  • 45 reacties
  • 992 keer bekeken

Sinds kort overgestapt van Budget glasvezel 200Mbit naar KPN Glasvezel 1000Mbit.
Ergens lijkt er nog wat niet lekker te zitten ik haal namelijk rechtstreeks op het modem maar 400Mbit Down en 1000Mbit Up.

Hebben meer mensen hier last van?
Er moet toch wel meer uit te halen zijn dan 400Mbit. 

icon

Beste antwoord door Alex222 23 October 2021, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Reputatie 6

UTP kabel tussen NT en Modem in orde?
van links naar rechts aders in connector aan beide kanten
met het klipje boven op de connector die wijst naar beneden
Oranje Wit - Oranje - Wit Groen - Blauw - Wit Blauw - Groen - Wit Bruin - Bruin
 

UTP kabel tussen NT en Modem in orde?
van links naar rechts aders in connector aan beide kanten
met het klipje boven op de connector die wijst naar beneden
Oranje Wit - Oranje - Wit Groen - Blauw - Wit Blauw - Groen - Wit Bruin - Bruin
 

als je 200mbit (oude) en “1000mbit up” haalt lijkt mij de utp kabel in order

@Alex222kun je eens een keer meten met de (windows) speedtest app

en als server xs4all wat meet je dan ?

het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je 1000mbit UP haalt bij kpn glasvezel

meestal is dat 900 / 960 mbit

 

Tussen de ZTE ZXHN F3100 en de experiabox 12 zit de bijgeleverde CAT 6 kabel met de gele connectoren. 
De snelheid is net geen 400Mbit Down & 952Mbit Up gemeten met kabel rechtstreeks op de experiabox.

Als het aan de kabels zou liggen, zou dan niet de UP snelheid lager zijn.
Alle andere apparaten zaten bij het meten niet op het netwerk.

952mbit is prima de download zeker niet

kun je eens via de windows speedtest.net app en xs4all als server proberen wat meet je dan

Het wordt wel beter.
 

 

Het wordt wel beter.
 

 

dat is niet goed

het moet normaal niet nodig zijn maar kun je het glasvezelkastje stroomloos maken voor een min.

Helaas dat helpt niet echt blijft daar op hangen.
Is het niet zo dat ze andere aanbieders die op het KPN netwerk zitten op oudere apparatuur zetten in de wijk centrale?

 

Reputatie 7
Badge +11

Helaas dat helpt niet echt blijft daar op hangen.
Is het niet zo dat ze andere aanbieders die op het KPN netwerk zitten op oudere apparatuur zetten in de wijk centrale?

 

Nee dat is niet zo. Wholesale providers die ook een aansluiting op de apparatuur van KPN huren zitten op dezelfde apparatuur als KPN-klanten.

 

Dergelijke gevallen zijn overigens altijd lastig en het kan aan meer dingen liggen, gezien de upload zit er wel get juiste profiel gekoppeld aan jouw adres. Heb je een andere PC om dit mee te testen? Een Gigabit poort kan namelijk die Gigabit aan maar als een processor het niet aan kan dan houdt het op. Dit geldt ook voor de netwerkapparatuur dat ertussen zit zoals NT en Box12. Nou zijn deze uitgebreid getest en moeten de Gigabit kunnen halen. Dat je de Gigabit niet haalt in een speedtest betekent overigens niet dat je het niet krijgt.

 

Ik ben wel benieuwd waar je Gigabit voor nodig denkt te hebben, in vrijwel alle gevallen is een 200/200 verbinding voldoende of al veel te veel. 

Sinds kort overgestapt van Budget glasvezel 200Mbit naar KPN Glasvezel 1000Mbit.
Ergens lijkt er nog wat niet lekker te zitten ik haal namelijk rechtstreeks op het modem maar 400Mbit Down en 1000Mbit Up.

Hebben meer mensen hier last van?
Er moet toch wel meer uit te halen zijn dan 400Mbit. 

In de eerste zes maanden nadat KPN 1Gbps abos had geintroduceerd, waren er genoeg meldingen op dit forum van mensen die gewoon nooit verder kwamen dan iets van 840Mbps. Zoek zelf maar na, veel met 1Gbit in de titel/text gaat daarover.

Verder ook een onaflatende stroom aan tips die er op neer kwamen dat het probleem ergens in huis zat. Dat is in feite ook wel zo namelijk in het hoofd van de klant die betaalt voor iets wat ie niet krijgt. En zegt last te hebben. Als je last hebt van het draaien van speedtests waarom doe je het dan. Met 200Mbps had je kennelijk geen last, dus echt erop vooruitgegaan ben je niet.

Reputatie 7
Badge +11

Met 200Mbps had je kennelijk geen last, dus echt erop vooruitgegaan ben je niet.

Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht, dat je het op een Speedtest niet haalt betekent niet dat je het niet hebt..

Met 200Mbps had je kennelijk geen last, dus echt erop vooruitgegaan ben je niet.

Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht, dat je het op een Speedtest niet haalt betekent niet dat je het niet hebt..

De armoe is dat mensen gewoon geen echte toepassing hebben en al helemaal niet weten hoe hoe ze zonder speedtest duidelijk moeten maken waar ze last van denken te hebben.

Als je zou willen als speedtest zijnde, kan je dat grafische gebeuren in speedtest gewoon compleet faken en een filmpje en plaatje voor de dag toveren wat mensen als TS in de waan laat dat ze geen last hebben. Alleen een enkelink die daadwerkelijk een bepaalde route tegen de lat legt met de diverse netwerktools of gewoon daadwerkelijke toepassing, zal wat anders zien, maar dan is ook al de route anders.

@tmoesel en @NHendriks 

het is natuurlijk allemaal gissen wat @Alex222 nodig heeft

misschien eigen server ofzo geen idee

ik zelf heb nu 50/50 test draaien snelheid werkelijk 75/75 ongeveer

downloaden is haast niet meer mogelijk (torent)

ik gebruik wel 4k netflix 4k youtube

F1 TV en Discovery plus diensten allemaal zonder problemen met mijn “slome” pakket

die 1gbit is wel fijn als je heel veel download grote bestanden of als je een (web) server hebt draaien

dit laatste doe ik al jaren niet meer

en wat betreft de down speed dat is gewoon te laag die hoort gewoon 900+ te zijn

er zit hier wat fout intern netwerk of extern

 

 

 

De armoe dat mensen zulke reacties geven.
 

De armoe dat mensen zulke reacties geven.
 

Ja die discussie gaat al heel vaak hier op het kpn forum (heb je wel echt 1gbit nodig) 

Toen ging het om 500/500 pakket 

De bemoei zucht waarom wil je in dit geval 1gbit 

Zie mijn foto hierboven (mijn oude pakket) die snelheid moet jij ook kunnen halen

900+ in ieder geval

Heb je al eens een andere pc/laptop geprobeerd? 

Reputatie 6

UTP kabel tussen NT en Modem in orde?
van links naar rechts aders in connector aan beide kanten
met het klipje boven op de connector die wijst naar beneden
Oranje Wit - Oranje - Wit Groen - Blauw - Wit Blauw - Groen - Wit Bruin - Bruin
 

als je 200mbit (oude) en “1000mbit up” haalt lijkt mij de utp kabel in order

@Alex222kun je eens een keer meten met de (windows) speedtest app

en als server xs4all wat meet je dan ?

het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je 1000mbit UP haalt bij kpn glasvezel

meestal is dat 900 / 960 mbit

 

Je moet eens weten hoe vaak dit het probleem is

UTP kabel tussen NT en Modem in orde?
van links naar rechts aders in connector aan beide kanten
met het klipje boven op de connector die wijst naar beneden
Oranje Wit - Oranje - Wit Groen - Blauw - Wit Blauw - Groen - Wit Bruin - Bruin
 

als je 200mbit (oude) en “1000mbit up” haalt lijkt mij de utp kabel in order

@Alex222kun je eens een keer meten met de (windows) speedtest app

en als server xs4all wat meet je dan ?

het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je 1000mbit UP haalt bij kpn glasvezel

meestal is dat 900 / 960 mbit

 

Je moet eens weten hoe vaak dit het probleem is

Oke wel raar als je het upload wel kan halen (data snelheid) over dezelfde kabel en download niet 

Dan lijkt mij het probleem niet de kabel 

Maar goed jij bent monteur en zou het wel weten 

Bij mijn weten als er wat mis is met de kabel of rj45 connector is haal je upload ook die snelheid niet

En klap je terug naar 100mbit (als er een breuk in een van de 8 draadjes zit) 

De armoe dat mensen zulke reacties geven.
 

Ja die discussie gaat al heel vaak hier op het kpn forum (heb je wel echt 1gbit nodig) 

Toen ging het om 500/500 pakket 

De bemoei zucht waarom wil je in dit geval 1gbit 

Zie mijn foto hierboven (mijn oude pakket) die snelheid moet jij ook kunnen halen

900+ in ieder geval

Heb je al eens een andere pc/laptop geprobeerd? 

Snap de discussie, ik heb geen 1gbit nodig maar ik betaal er grof geld voor.
De speedtest zegt niet zo heel veel, maar staat bij alle aanbieders op hun website.
Het klapt gewoon alle kanten op en dat vind ik irritant en lijkt mij dat er iets aan de hand is.
En als dit het is dan moeten ze dit niet aanbieden.

Vanuit xs4all gaat een 10gib bestand met 229Mbps 

 


 

Dat lijkt niet goed nee 

Als je zeker weet dat het niet in het thuisnetwerk zit 

Kan hier een kpn webcare even op in springen 

Hun kijken mee op het kpn forum 

Even geduld het is nu weekend 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Alex222 ik zie in het topic dat je eerder is aangeraden om het FTU kort stroomloos te maken. Deze regelt echter niet opnieuw in tenzij deze meer dan 120 seconden stroomloos is geweest. Dus ik zou je nog wel willen vragen dat te doen. Daarnaast zou ik je ook willen vragen welke snelheid je meet op eventuele andere apparatuur in huis. Laat je hier even weten wat het resultaat daarvan is?

Reputatie 6
Badge +9

@Alex222 ik zie in het topic dat je eerder is aangeraden om het FTU kort stroomloos te maken. Deze regelt echter niet opnieuw in tenzij deze meer dan 120 seconden stroomloos is geweest. Dus ik zou je nog wel willen vragen dat te doen. Daarnaast zou ik je ook willen vragen welke snelheid je meet op eventuele andere apparatuur in huis. Laat je hier even weten wat het resultaat daarvan is?

Een FTU sytroomloos maken? Ik hoop dat je de NT/ONT bedoelt? :slight_smile:

abonnement

@Alex222 ik zie in het topic dat je eerder is aangeraden om het FTU kort stroomloos te maken. Deze regelt echter niet opnieuw in tenzij deze meer dan 120 seconden stroomloos is geweest. Dus ik zou je nog wel willen vragen dat te doen. Daarnaast zou ik je ook willen vragen welke snelheid je meet op eventuele andere apparatuur in huis. Laat je hier even weten wat het resultaat daarvan is?

Hoi Bram,

Alles heb ik al een paar keer gereset.
Vandaag wel gebeld naar KPN maar krijg niet de indruk dat er wat aan gedaan gaat worden.
De persoon aan de telefoon rade mij aan om de speedtest van KPN te gebruiken.
 

Juist KPN geeft het slechtste resultaat.

Maar de snelheid komt bij het downloaden van bestanden rond de 500 Mbps uit.
Anders het abonnement 1 stap terug laten zetten.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Alex222 ik denk dat het probleem niet in de speedtest zit. Het enige dat ik nog zou willen bevestigen is of je met een ander apparaat soortgelijke data krijgt. Is het mogelijk om de speedtest op een andere laptop of computer nogmaals uit te voeren? Dit om uit te sluiten dat het in het apparaat zit. Laat je hier nog even weten wat daar uit komt? Verder bedoelde ik inderdaad de NT @Dennis-L. Ik benoemde hier FTU omdat op de website deze ook zo wordt genoemd. Mocht dit verwarring geven zal ik het in het vervolg weer gewoon NT noemen. :wink: 

@Bram_ 

als je het nou gewoon glasvezel kastje noemt ik zet dit er vaak tussen haakjes er achter

dan begrijpt iedereen het :grinning:

 

Reputatie 6
Badge +9

erder bedoelde ik inderdaad de NT @Dennis-L. Ik benoemde hier FTU omdat op de website deze ook zo wordt genoemd. Mocht dit verwarring geven zal ik het in het vervolg weer gewoon NT noemen. :wink: 

Ha ja, eens met @peter-keetfm NT/ONT (glasvezelkastje)

@Alex222 ik denk dat het probleem niet in de speedtest zit. Het enige dat ik nog zou willen bevestigen is of je met een ander apparaat soortgelijke data krijgt. Is het mogelijk om de speedtest op een andere laptop of computer nogmaals uit te voeren? Dit om uit te sluiten dat het in het apparaat zit. Laat je hier nog even weten wat daar uit komt? Verder bedoelde ik inderdaad de NT @Dennis-L. Ik benoemde hier FTU omdat op de website deze ook zo wordt genoemd. Mocht dit verwarring geven zal ik het in het vervolg weer gewoon NT noemen. :wink: 

Alle apparaten hebben we al een paar keer gereset.
Vandaag uit mijn werk nog eens een keer een speedtest gedaan, het is wel iets beter geworden.
Heb het met meerdere laptops getest, snelheden zijn we op de verschillende laptops het zelfde.
Verder geen apparaten aangesloten.

 

Nog steeds niet boven de 800 maar goed, wel boven de 500.
Zal deze week eens een paar keer meten, fluctueert van tijd tot tijd.