Beantwoord

KPN-kabel in voortuin op slechts 25 cm diepte

  • 20 November 2019
  • 7 reacties
  • 605 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Beste,

Een klein jaar geleden hebben monteurs van Volker-Wessels een kabel getrokken naar ons nieuwe huis. Onlangs zijn we in de tuin aan het werken geweest en hebben we de kabel geraakt. We kwamen er op dat moment achter dat de kabel op slechts 20-25 cm diepte onder het maaiveld ligt. De kabel is gemaakt door Volker-Wessels maar wel met een forse rekening tot gevolg. Aangezien de diepte nogal minimaal is, zeker ook vergeleken met alle andere leidingen en kabels die zijn aangelegd door een andere partij, stond ik er eerlijk gezegd (en misschien wat naïef) van te kijken dat er überhaupt een rekening zou komen. Wat mijn verbazing nog groter maakt is dat op de rekening doodleuk staat vermeld dat de kabel op 50 cm onder maaiveld zou liggen, wat ronduit niet waar is (ik heb foto's met afmetingen en indien gewenst kan iemand ter plaatse komen kijken). Beste KPN, het lijkt mij niet de bedoeling dat de kabel zo ondiep in een voortuin wordt aangelegd? We hebben destijds voor deze aanleg betaald, maar vervolgens kunnen we geen schop meer in de grond steken of een plant of boom zetten zonder jullie kabel tegen te komen. Het lijkt mij op ondeugdelijk aangelegde kabels. Beste KPN, graag hoor ik van u of deze aanleg volgens jullie richtlijnen heeft plaatsgevonden en hoe het nu verder moet. Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 November 2019, 16:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi T, welkom hier. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier even na moet vragen hoe we dit op moeten lossen. Zou je mij een kopie van die bon willen sturen waarop de 50cm staat aangegeven? Heb je toevallig ook een foto van de kabel in de grond op 25 cm? Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Beste Alex,

Ik heb maandag de gevraagde informatie gestuurd naar het adres in het privébericht. We horen graag van je wat en hoe nu verder. Bij voorbaat dank

Reputatie 7
Badge +24

Hi T, ik zie ze.

Ik kan hier weinig over zeggen. Dit heeft met ons als provider niet veel te maken maar met de netwerkbeheerder. Ik heb wél navraag gedaan hier om te kijken of ik een ingang kan vinden via de monteursorganisatie. Ik kan dus niets beloven maar wacht een reactie af. 

Beste Alex,

 

Weet je toevallig al meer in deze kwestie? De firma die de facturen int schermt met het feit dat jullie als KPN de kabel op welke diepte dan ook zouden mogen leggen. Dit lijkt me zeer sterk, zeker gezien de antwoorden uit eerdere topics waarin soortegelijke problemen worden behandeld (bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/internet-9/kabel-op-20-cm-diep-en-5-5-meter-verwijderd-van-waar-hij-hoort-te-liggen-469157) . Bovendien zouden we dan geen plant meer in de grond kunnen zetten op de plek waar een kabel zou liggen. Er was ook genoeg ruimte om de kabel op welke diepte en breedte dan ook te leggen (zie mijn email). 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Het laatste wat ik hierover heb gehoord is dat het door is gezet. Ik ga wederom een bericht sturen. 

Hartelijk dank Alex! Ik waardeer je support. 

Reputatie 7
Badge +24

Update voor de meelezers: Het heeft even geduurd, maar het is nu opgelost via de onderaannemer. :slight_smile: