Beantwoord

KPN Netwerk heeft het glasvezelpunt in een gedeelde meterkast aangesloten, hoe nu verder?

  • 21 June 2022
  • 33 reacties
  • 648 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb glasvezel aangevraagd 8 maanden geleden. KPN heeft een kastje in gedeelde meterkast geinstalleerd. Ook een mail ontvangen dat m’n abonnement nu in is gegaan. Echter heb ik nog steeds het noodpakket, dus dat telt niet vind ik.

 

Wat nu?

 

icon

Beste antwoord door internetwerkttochaltijd 24 June 2022, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Hallo @internetwerkttochaltijd , kun je een foto plaatsen van de aansluiting, aan de hand daarvan kunnen we een beter antwoord geven?

 

Reputatie 7
Badge +12

Vul verder ook je profiel aan.

Hoewel het niet de bedoeling is gebeurt het helaas wel eens (vooral bij nieuwbouw) dat de ftu's in een gedeelde meterkast worden geplaatst en vanaf daar een rj45 kabel naar uw woning. Hoewel niet handig is dit nog wel werkbaar. Wel is het zo dat hier eigenlijk altijd een monteur voor moet langs komen om dit te installeren. 

Bellen met 0800-0402 of uw profiel aanvullen en wachten op een moderator. Mort vast en zeker goed komen.

Reputatie 1

 

 

Hallo @internetwerkttochaltijd er moet  u nog een monteur komen om het glasvezel modem over het aansluitpunt te plaatsen en de lijn te activeren. De foto is het basisaansluitpunt waar je nog niets mee kan.

CC @Ik_Hussel 

Reputatie 7
Badge +12

Misschien begreep ik hem verkeerd, is dit uw eigen meterkast of een meterkast waar meerderen mensen bij kunnen en waar ook meerdere Fibre Termination Units aanwezig zijn? Als dit gewoon in uw meterkast zit is er geen probleem en gaat de monteur hier een kastje over plaatsen waarna alles werkt.

Reputatie 1

Meterkast waar stuk of 5 van dit soort FTU (kastjes) in staan, want zit in een gebouw met andere huurders. 

Meterkast waar stuk of 5 van dit soort FTU (kastjes) in staan, want zit in een gebouw met andere huurders. 

Lekker handig, dus stel je hebt een boze buurman kan hij ieders internet eruit trekken / blokkeren. Of zelfs aftappen bij wijze van spreken

Misschien begreep ik hem verkeerd, is dit uw eigen meterkast of een meterkast waar meerderen mensen bij kunnen en waar ook meerdere Fibre Termination Units aanwezig zijn? Als dit gewoon in uw meterkast zit is er geen probleem en gaat de monteur hier een kastje over plaatsen waarna alles werkt.

Zou de monteur dan niet gewoon netwerk kabel naar de woning leggen? of moet daar de bewoner zelf voor zorgen?

Reputatie 7
Badge +12

Lekker handig, dus stel je hebt een boze buurman kan hij ieders internet eruit trekken / blokkeren. Of zelfs aftappen bij wijze van spreken

Misschien begreep ik hem verkeerd, is dit uw eigen meterkast of een meterkast waar meerderen mensen bij kunnen en waar ook meerdere Fibre Termination Units aanwezig zijn? Als dit gewoon in uw meterkast zit is er geen probleem en gaat de monteur hier een kastje over plaatsen waarna alles werkt.

Zou de monteur dan niet gewoon netwerk kabel naar de woning leggen? of moet daar de bewoner zelf voor zorgen?

Dat ligt aan de mogelijkheden. Maar vaak zitten er al kabels naar alle appartementen vanaf deze locatie. 

Reputatie 7
Badge +12

 

Bedoel je soms zo iets? Dit gebeurt dus soms in een appartementencomplex en dan zitten er al kabels naar elk appartement.

Haha wauw, dan moet je wel goed noteren wie wie is

Reputatie 7
Badge +17

@internetwerkttochaltijd zoals eerder aangegeven in het topic wil ik je aanraden 0800-0402 te bellen. Medewerkers van de klantenservice kunnen je dan direct informeren over de huidige stand van zaken.

Als je wilt dat ik het voor je nakijk vul dan je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan ga ik voor je op onderzoek uit. 🙂

Reputatie 1

Vandaag gebeld: er dient nog een email te komen dat ik een monteur kan inroosteren. Daar wacht ik dan maar even op. Telefoniste gaf aan als die niet komt op ma-di, dan woensdag even bellen om zelf afspraak te maken.

Vandaag gebeld: er dient nog een email te komen dat ik een monteur kan inroosteren. Daar wacht ik dan maar even op. Telefoniste gaf aan als die niet komt op ma-di, dan woensdag even bellen om zelf afspraak te maken.

Super, hopelijk kan de monteur daarna snel (het is lijkt best druk ofzo)

Reputatie 7
Badge +17

@internetwerkttochaltijd goed om te horen dat dingen niet stil staan. In dat geval ga ik voor nu het topic sluiten. Mocht op enig moment je toch vastlopen laat het dan hier weten. Dan help ik je gelijk verder. 🙂

Reputatie 1

Heb m’n gegevens in het profiel aangevuld nu ik geen bericht heb gehad van KPN. Kan je even meekijken @Bram_ ?

Reputatie 1

Vandaag is mijn noodpakket plots gestopt met internet leveren, dus het wordt er allemaal niet beter op. 

 

Kan @Bram_ of @Ik_Hussel wellicht even kijken naar dit topic? 

 

 

Admin: samengevoegd met lopend topic

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik kan daar helaas niks mee, @Bram_ is een moderator en zou mee kunnen kijken.

Of ik zou adviseren om telefonisch contact op te nemen, vaak kunnen zij sneller iets doen. @Bram_ kan niet altijd meteen reageren en dan zit je tot die tijd zonder. Al wel wat gehoord van die mail over monteur inplannen?

Reputatie 1

@janwilnl nee, niks meer gehoord.

Nog andere moderatoren die ik kan taggen?

 

@janwilnl nee, niks meer gehoord.

Nog andere moderatoren die ik kan taggen?

 

Nee, ze zouden dit eigenlijk vanzelf moeten zien, ik weet ook niet wie er nu online

Vandaag gebeld: er dient nog een email te komen dat ik een monteur kan inroosteren. Daar wacht ik dan maar even op. Telefoniste gaf aan als die niet komt op ma-di, dan woensdag even bellen om zelf afspraak te maken.

 

Zou bellen helpen? Ik denk trouwens dat je KPN netwerk moet hebben en niet KPN, want gaat nog beetje over de aanleg van glasvezel toch? https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ maar bij mij zouden ze telkens iets doorzetten naar de aannemer, maar die wist van niks. Dus hopelijk gaat dat beetje fatsoenlijk.

Reputatie 7
Badge +17

@internetwerkttochaltijd excuus voor de stilte. Ik heb voor je naar de zaak gekeken.

Ik heb gevraagd om het Direct Online Pakket weer te laten activeren. Dit gebeurt doorgaans met een werkdag. 

Ook heb ik een toevoeging gedaan op het ticket met een update van de situatie. Hierdoor zal de afdeling die gaat over de levering opnieuw naar de zaak kijken om te zien wat er moet gebeuren. 

Laat je hier weten wanneer het Direct Online Pakket weer werkt?

Reputatie 1

Laat je hier weten wanneer het Direct Online Pakket weer werkt?

A: ja, zal ik doen.

Reputatie 1

Mijn noodpakket databundel was op zo bleek vandaag, ze hebben het weer opgehoogd en ik kan weer online. Een monteur komt ook langs over 3 weken. Backoffice kon echter niet deze forum gesprekken gelinkt zien aan m’n account, wellicht een idee voor op de backlog..

3 weken, kan je zelf niet eerder?

Als dit de huidige maatstaf word hoe snel een aansluiting die al zou moeten werken afgemonteerd kan worden glijd KPN wel erg hard af in zijn service, dat is iets dat ik niet kan geloven, dus moet er iets verklaarbaars zijn.

Ziggo had bij mij een foutje gemaakt, monteur kon de volgende dag, op zaterdag, al komen, heb ik uitgesteld naar maandag, ook geen probleem, dat moet hier ook kunnen, anders kun je net zo goed bij een budget provider gaan zitten.

Reputatie 1

Ik kan zelf wel eerder, maar KPN niet. Voor mij geen probleem overigens, ik ben al blij dat er een monteur langskomt.