Beantwoord

KPN stuurt ons door naar Ziggo omdat het kopernetwerk komt te vervallen!

  • 11 April 2024
  • 52 reacties
  • 1295 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

 

Wij gaan per 1 mei verhuizen naar een nieuwe woning aan de ******** in Groningen. De huidige bewoner maakt gebruik van een KPN internet abonnement en wij hebben ook geprobeerd een abonnement af te sluiten bij KPN. We lopen hierbij alleen tegen een bijzondere situatie aan. Na meer dan 4 uur aan de telefoon te hebben gehangen met collega’s van KPN klantenservice ben ik er wel een beetje klaar mee! Het is blijkbaar niet mogelijk een werkende internet verbinding te krijgen op ons adres. En dit terwijl de huidige bewoner al 2 jaar geniet van jullie internet.

 

De KPN medewerkers geven aan dat het koperen kabel netwerk waar de huidige bewoner momenteel zijn internet uit haalt per 21 april komt te vervallen. Alles gaat over op glasvezel wordt er gezegd. Leuk, maar dit blijkt pas rond december te werken op ons adres. Dus hier hebben we niks aan gezien we per 1 mei gaan verhuizen.

 

Na veel overleg kreeg ik het advies van een KPN medewerker contact op te nemen met het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het kabelnetwerk. Helaas kon de helpdesk van telefoonnummer 088 0063744 ons ook niet helpen en kregen we het advies contact op te nemen met Ziggo. Nou lopen we bij Ziggo eigenlijk tegen hetzelfde probleem aan. En ligt geen groene kabel op ons nieuwe adres waardoor ook Ziggo geen internet kan leveren.

 

Ik heb ondertussen gesproken met meerdere afdelingen en medewerkers van zowel Ziggo, KPN als het kabelbedrijf dat verantwoordelijk is voor het netwerk. Maar helaas blijkt het een hele opgave om op korte termijn een werkende internetverbinding te realiseren op 1A. Een zeer bijzondere situatie en we voelen ons ook niet gehoord en geholpen doordat we domweg gewoon naar de concurrent worden gestuurd door de klantenservice van KPN. Er wordt ook niet meegedacht en gezocht naar een tijdelijke oplossing voor ons probleem.

 

Gezien een goed werkende internetverbinding erg belangrijk is voor ons werk en daarnaast om onze verlichting en muziek te kunnen regelen proberen we het nogmaals via deze weg. We zouden graag contact hebben met iemand van KPN om te kijken naar een oplossing ipv ons door te sturen naar de concurrent. Het zou fijn zijn als we het gevoel krijgen dat KPN ons graag als klant wil en met ons mee kan zoeken naar een passende oplossing in plaats van ons af te wimpelen met de boodschap dat jullie niks voor ons kunnen betekenen tenzij we willen wachten op het glasvezelnetwerk.   

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim van Dellen

 

Admin: Persoonlijke gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 19 April 2024, 16:54

Bekijk origineel

52 reacties

Wachtrij moderators is momenteel 24 tot 48 uur.

Reputatie 7
Badge +16

Een hele goedemiddag allemaal! Goed om te lezen dat er al op verschillende manieren met elkaar meegedacht is: daar zijn jullie heel goed in 👌🏾! Ik heb wel de off topic berichten over quoten verwijderd.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe plek @Tim van Dellen!
Bij een verhuizing komt genoeg om de hoek kijken; een internetverbinding is één van de eerste dingen die je geregeld wilt hebben. Jammer dat dit nog niet gelukt is!
 

Maar helaas blijkt het een hele opgave om op korte termijn een werkende internetverbinding te realiseren op 1A. Een zeer bijzondere situatie en we voelen ons ook niet gehoord en geholpen doordat we domweg gewoon naar de concurrent worden gestuurd door de klantenservice van KPN. Er wordt ook niet meegedacht en gezocht naar een tijdelijke oplossing voor ons probleem.


Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een bijzondere situatie is!
De huidige bewoner heeft nu een internetverbinding via ons, maar als je checkt wat de beschikbare snelheden zijn op het adres, dan is de melding: Helaas, op dit adres kan geen netwerk worden aangelegd. Klopt de postcode? 

Aparte situatie, waarvan ik vind dat er dan bij de klantenservice een belletje zou moeten rinkelen. Maar tegelijkertijd vraag ik mij ook af hoe een collega van de telefonische klantenservice dit zou moeten escaleren (en met je mee zou kunnen denken)... Ik ga intern eens vragen stellen, kijken of en hoe we dit kunnen verbeteren. 

Ik snap je gevoel van niet gehoord zijn en dat het heel ontmoedigend is, hoe het nu gaat. Ik ben toch blij dat je contact met ons opneemt via onze community: wij vinden dit soort signalen heel waardevol en doen graag een poging om buiten de lijntjes te kleuren.

Ik weet niet of we nog op tijd zijn om dit voor te zijn:
 

Ik ga denk ik voor de Starlink van Elon Musk. Mooie techniek en ben ondertussen wel wat KPN en Ziggo moe na 4 dagen bellen met de klantenservice en geen stap verder te komen. 


Maar ik heb je topic en adresgegevens intern doorgegeven en navraag gedaan: er wordt naar gekeken.
Ik denk dat het sowieso goed is om te weten wat de (achterliggende) status van jouw nieuwe adres is. Omdat we afhankelijk zijn van 1 of meerdere afdelingen, kan ik niet aangeven wanneer ik een terugkoppeling heb.

Zodra er een update/ terugkoppeling is, laat ik het in dit topic weten.

Reputatie 6
Badge +5

ben benieuwd

Wat zegt bijvoorbeeld internetten.nl? 

Reputatie 7
Badge +10

@Shyrin van KPN Mail je mij ook het adres even? Ik denk dat de bestaande koperverbinding ten onrecht op geblokkeerd staat, zeker als er nog geen glas is. Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met 1, 1 A, service adres versus connectieadres, etc…

Ik kan in ieder geval de koperblokkade laten opheffen als dat nodig blijkt.

Reputatie 7
Badge +10

@Tim van Dellen Ik heb het probleem gevonden. Huisnummer 1A wordt via koper bediend onder huisnummer 1, waarschijnlijk omdat het destijds nog geen officieel adres was. Dat is het pas in 2022 geworden zie ik in de BAG database. Huisnummer 1 heeft sinds 2021 een glasvezelaansluiting en is inderdaad geblokkeerd voor nieuwe koperdiensten. Maar dit was natuurlijk niet de bedoeling…. 

Dit kunnen en zullen we snel oplossen.

Reputatie 6
Badge +5

wat goed om te lezen :D

Badge

@Tim van Dellen Ik heb het probleem gevonden. Huisnummer 1A wordt via koper bediend onder huisnummer 1, waarschijnlijk omdat het destijds nog geen officieel adres was. Dat is het pas in 2022 geworden zie ik in de BAG database. Huisnummer 1 heeft sinds 2021 een glasvezelaansluiting en is inderdaad geblokkeerd voor nieuwe koperdiensten. Maar dit was natuurlijk niet de bedoeling…. 

Dit kunnen en zullen we snel oplossen.



fijn, zou iemand van KPN contact kunnen zoeken zodat dit opgelost kan worden en wij vervolgens klant kunnen worden? Dit mag per mail of even bellen. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

fijn, zou iemand van KPN contact kunnen zoeken zodat dit opgelost kan worden en wij vervolgens klant kunnen worden? Dit mag per mail of even bellen. 

Ward kan zorgen dat dit opgelost word. En dan kunt u gewoon via de website een abonnement afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +10

@Tim van Dellen Ik krijg zojuist de bevestiging dat huisnummer 1A beschikbaar wordt gemaakt in onze administratie (op DSL). Aangezien er geen glasaansluiting voor bestaat gaat dit adres dus NIET uit voor koper.

Ik zal hier nog even melden wanneer het ook gebeurd is (verwacht vandaag of morgen).

Reputatie 6
Badge +5

@Tim van Dellen Ik krijg zojuist de bevestiging dat huisnummer 1A beschikbaar wordt gemaakt in onze administratie (op DSL). Aangezien er geen glasaansluiting voor bestaat gaat dit adres dus NIET uit voor koper.

Ik zal hier nog even melden wanneer het ook gebeurd is (verwacht vandaag of morgen).

geweldig om te lezen

hulde aan onze Ward 

Maar dan moet er t.z.t. op 1A toch wel 'glas’ komen, @Ward_ ?

Reputatie 7
Badge +10

Maar dan moet er t.z.t. op 1A toch wel 'glas’ komen, @Ward_ ?

Tzt wel...

En zo zijn er nog honderdduizenden adressen in NL. Het is een lange termijn operatie, dat uitzetten van koper :-)

Badge

@Tim van Dellen Ik krijg zojuist de bevestiging dat huisnummer 1A beschikbaar wordt gemaakt in onze administratie (op DSL). Aangezien er geen glasaansluiting voor bestaat gaat dit adres dus NIET uit voor koper.

Ik zal hier nog even melden wanneer het ook gebeurd is (verwacht vandaag of morgen).

geweldig om te lezen

hulde aan onze Ward 

 

Is er al bekend wanneer ik een internet abonnement kan afsluiten bij KPN? Ik zie dat de postcodecheck nog steeds aangeeft dat er geen netwerk kan worden aangelegd. 

Reputatie 7
Badge +10

@Tim van Dellen Ik krijg zojuist de bevestiging dat huisnummer 1A beschikbaar wordt gemaakt in onze administratie (op DSL). Aangezien er geen glasaansluiting voor bestaat gaat dit adres dus NIET uit voor koper.

Ik zal hier nog even melden wanneer het ook gebeurd is (verwacht vandaag of morgen).

geweldig om te lezen

hulde aan onze Ward 

 

Is er al bekend wanneer ik een internet abonnement kan afsluiten bij KPN? Ik zie dat de postcodecheck nog steeds aangeeft dat er geen netwerk kan worden aangelegd. 

Hoi Tim,

 

Ik had het adres ook al bestelbaar verwacht dus ik heb net navraag gedaan bij degene die dit zou aanmaken. Als ik wat hoor laat ik het weten.

Reputatie 2
Badge

!

Badge

Ik ben ondertussen al 11 dagen bezig om internet te krijgen… Ik heb met 7 verschillende medewerkers van KPN gesproken en in totaal 4,5 uur aan de telefoon gehangen. Er is helaas nog steeds geen actieve koperlijn en ik heb nog steeds het gevoel dat het voor de medewerkers van KPN ook niet veel uitmaakt of ik wel of geen klant word. 

Waarom neemt er niemand contact op om de situatie eens door te spreken of excuses te maken? En zo mijn klacht en gevoel op te lossen? Ik sta continu in de wacht, of word doorverbonden waarbij de verbinding vaak wordt verbroken en ik weer mijn verhaal mag doen aan een nieuwe medewerker van KPN. 

Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo’n slechte service heb ervaren bij een bedrijf! En ik baal enorm dat er vanuit KPN klantenservice geen actie wordt ondernomen. Is het normaal dat er zo met klanten om wordt gegaan bij de KPN? 
 

Misschien is het een goed idee dat er alsnog iemand van KPN contact zoekt per mail of telefoon en met een oplossing komt, ook voor alle tijd en moeite en verwarring die het mij kost om werkend internet te krijgen. Dat lijkt me een stap in de goede richting, het is 2024 en ik ben 11 dagen druk om werkend internet te krijgen in mijn nieuwe woning. Ongelofelijk! 

Reputatie 6
Badge +5

het wordt geregeld

contact vanuit kpn de provider is niet aan de orde dit ligt bij kpn netwerk een totaal ander bedrijf/afdeling 

 

Reputatie 7
Badge +10

het wordt geregeld

contact vanuit kpn de provider is niet aan de orde dit ligt bij kpn netwerk een totaal ander bedrijf/afdeling 

Dat laatste klopt niet meer. KPN Netwerk bestaat niet meer als zodanig (en is ook nooit een ander bedrijf geweest). Er wordt nu onder 1 naam gewerkt, namelijk KPN. @Tim van Dellen hoeft niet zelf uit te gaan zoeken bij welke afdeling van KPN hij hoeft te zijn.

Ik ben dan echter wel van die netwerkafdeling en heb normaliter geen contact met klanten (en ook geen toegang tot hun gegevens). Ik snap dat Tim hier ongeduldig van wordt maar ik hoop dat we hier hebben kunnen aangeven dat de situatie ook erg afwijkend en apart was. En dat juist dat soort afwijkingen beter hier op het forum kunnen worden opgelost dan bij de reguliere klantenservice.

De oplossing is er al, namelijk het alsnog aanmaken van huisnummer 1A. Daar hoeft niemand meer over te beslissen, dat is al gebeurd. Nu moet alleen een medewerker dit nog uitvoeren, maar net als overal: iedereen heeft veel werk en kan niet alles tegelijk. De aanpassing is vandaag uitgevoerd maar nu kan het nog even duren (ook wel een dag) voordat dit ook door is gelopen in de postcodechecker van kpn.com.

 

Reputatie 6
Badge +5

het is toch nog steeds zo dat kpn netwerk of provider niet direct met elkaar kunnen communiceren ookal zijn het nu 2 afdelingen bijv, binnen hetzelfde bedrijf maar alleen via tickets omdat kpn afdeling provider geen voorkeurs behandeling mag krijgen van de acm

het is toch nog steeds zo dat kpn netwerk of provider niet direct met elkaar kunnen communiceren ookal zijn het nu 2 afdelingen bijv, binnen hetzelfde bedrijf maar alleen via tickets omdat kpn afdeling provider geen voorkeurs behandeling mag krijgen van de acm

Inderdaad, want als een forumlid een netwerkvraag stelt, wordt deze doorverwezen naar de netwerkafdeling van KPN omdat KPN de provider alleen maar inzicht heeft in zaken als er reeds een bestaande aansluiting is @Ward_ . Is er (nog) geen fysieke aansluiting dan kan KPN als provider niets, van de week nog gelezen als reactie van KPN de provider op een netwerkvraag door een forumlid.

 

Badge

Ik zie dat de actie van 50% korting over 2 dagen komt te vervallen… gaat het voor die tijd lukken om mij aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +16

ik heb nog steeds het gevoel dat het voor de medewerkers van KPN ook niet veel uitmaakt of ik wel of geen klant word.


Jammer dat je dit gevoel hebt, @Tim van Dellen. Er is uitgelegd dat dit een afwijkende situatie is en dat wij het voor je proberen op te lossen. Het gaat helaas minder snel dan ik/wij zelf verwacht had9den): het is afwachten totdat jouw nieuwe adres bestelbaar is gemaakt in onze systemen. Blijkbaar omvat het meer dan 1 druk op de knop… Wacht alsjeblieft het seintje vanuit mij of Ward af. Ik heb nu om een update gevraagd 🤞🏾
 

Ik zie dat de actie van 50% korting over 2 dagen komt te vervallen… gaat het voor die tijd lukken om mij aan te sluiten?

Nee, dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Als je wilt, kan ik een collega van de verkoopafdeling vragen om contact met je op te nemen en de actuele aanbiedingen met je door te nemen. Laat maar weten of je dat prijs stelt.

Badge

Graag, ik heb nog 6 dagen om internet te krijgen anders ben ik genoodzaakt alsnog een Starlink aan te schaffen. 

Reputatie 7
Badge +10

Graag, ik heb nog 6 dagen om internet te krijgen anders ben ik genoodzaakt alsnog een Starlink aan te schaffen. 

Dat moet kunnen lukken. Ik heb begrepen dat vandaag het adres is/wordt toegevoegd en dus vanaf morgen bestelbaar zou moeten zijn.

Reageer