Beantwoord

Krijg ik wel of geen pair bonding?

  • 22 October 2019
  • 36 reacties
  • 2598 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Uw ouders zitten waarschijnlijk kilometers bij de centrale vandaan. En naarmate de afstand groter word, word de snelheid gewoon steeds lager. Daar is niets aan te doen. Er is al pairbounding, dat is al een nieuwere techniek. Uniek in de wereld, nergens anders toegepast. Meer zit er gewoon niet in.

Het is ook maar de vraag of je ouders die downloadsnelheid op een moment nodig hebben.

Een website of download wordt niet sneller ontvangen dan verzonden.

Zelfs een 4k TV stream is ‘maar’ 25 Mb/s. Ik neem aan dat je ouders alleen HD hebben en dat is dus 8 Mb/s.

Wat doen je ouders met internet? Bankieren, websites bekijken, shoppen? Allemaal korte laadmomenten die niet sneller zullen gaan.

Bellen (vaste telefoon 1 Mb/s)

Reputatie 1

@Nick83 Ze wonen niet extreem buiten het centrum van een dorp. Waarschijnlijk staat de KPN centrale ongustig voor dit gebied?

Nogmaals, ik blijf het teleurstellend vinden dat KPN niet met concrete planning komt voor verhoging van de snelheden, in dit dorp en soortgelijke dorpen. Het zijn geen plaatsen in ‘onbewoond’ gebied, en - laten we eerlijk zijn - glasvezel is nou niet vandaag of gisteren uitgevonden.

En tot op de dag van vandaag lukt het KPN niet om met een planning te komen om de snelheid te verhogen in dit gebied. Jammer.

Ik snap dat je graag perspectief wilt. Via KPN netwerk kun je het adres inschrijven en op de hoogte gebracht worden van aanstaande upgrades (aanleg glasvezel).  https://www.kpnnetwerk.nl/

Mochten jouw ouders op hun huidige koper ver van de wijkcentrale zitten dan zal het over die verbinding in ieder geval niet veel sneller worden. Des te langer de kabel des te groter de weerstand. 

Reputatie 1

Ik snap dat je graag perspectief wilt. Via KPN netwerk kun je het adres inschrijven en op de hoogte gebracht worden van aanstaande upgrades (aanleg glasvezel).  https://www.kpnnetwerk.nl/

Mochten jouw ouders op hun huidige koper ver van de wijkcentrale zitten dan zal het over die verbinding in ieder geval niet veel sneller worden. Des te langer de kabel des te groter de weerstand. 

Kun je me aangeven waar de wijkcentrale van KPN vwb de genoemde postcode, zich bevindt?

@m_groen . Waar die centrale precies zit weet ik niet. Maar de afstand naar de centrale kan ik meten. Die is 1,3 Km. 

Reputatie 1

Ik snap dat je graag perspectief wilt. Via KPN netwerk kun je het adres inschrijven en op de hoogte gebracht worden van aanstaande upgrades (aanleg glasvezel).  https://www.kpnnetwerk.nl/

Mochten jouw ouders op hun huidige koper ver van de wijkcentrale zitten dan zal het over die verbinding in ieder geval niet veel sneller worden. Des te langer de kabel des te groter de weerstand. 

OK, nou heb me ingeschreven via de mailinglist. Ik ben benieuwd of er nu wel een planning beschikbaar gaat komen...

Reputatie 7
Badge +22

@Erwin_ ik heb hieronder nog wat extra gegevens over de afstanden van de wijkkast/centrale:

@m_groen doe de postcodecheck hier op Providercheck en kom direct achter jouw afstand tot de centrale.

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbit/s
<1,2 km 22 Mbit/s
<1,6 km 20 Mbit/s
<1,9 km 18 Mbit/s
<2,1 km 16 Mbit/s
<2,3 km 14 Mbit/s
<2,5 km 12 Mbit/s
<2,7 km 10 Mbit/s
<3,1 km 8 Mbit/s
<3,4 km 6 Mbit/s
<3,9 km 4 Mbit/s
<4,7 km 2 Mbit/s
<5,3 km 1 Mbit/s

 

Ik zie bij 1,6 km 20 Mbit/s staan, dan zou m_groen deze snelheid moeten halen? :thinking:

Dankjewel @Dennis Schreve .  Aangezien @m_groen 's ouders pairbonding hebben kunnen we dat dus x 2 doen. Dan klopt het wel ongeveer met die 43Mbit. 

Mooi overzichtje trouwens. 

 

Reputatie 7
Badge +22

Dankjewel @Dennis Schreve .  Aangezien @m_groen 's ouders pairbonding hebben kunnen we dat dus x 2 doen. Dan klopt het wel ongeveer met die 43Mbit. 

Mooi overzichtje trouwens. 

Ik heb hem van Providercheck, dus ik pin me hier niet 100% aan vast. Want als ik me postcode gebruik, dan zegt ie in de vergelijking dat er maar maximaal 100 Mbit/s mogelijk is, terwijl ik 200 Mbit/s heb. Maar ze zien natuurlijk geen Pair Bonding aansluitingen.

Dennis Schreve: Maar ze zien natuurlijk geen Pair Bonding aansluitingen.

Dat is niet zo verrassend aangezien alleen KPN en XS4ALL dat aanbieden.