Ik heb een KPN modem op de begane grond. Een KPN wifi versterker (bedraad) op de 1e verdieping. Een tweede KPN wifi versterker (bedraad) op de 2e verdieping. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik overal een goede wifi-verbinding wil hebben voor mijn apparaten.
Het punt is, de kwaliteit is slecht. Nog steeds slecht.
Huidige pakket
1x Experiabox V10a
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (geïnstalleerd door de monteur op 23-08-2018)
1x KPN Wifi Versterker (witte model) (gekocht op 09-10-2018 via kpn.com)
Klachten
- Wifi op de iPhones valt om de 3 a 4 minuten uit;
- Wifi op de MacBook valt om de 5 minuten uit;
- Wifi op de Windows Surface valt om de 1 uur uit.
- Wifi werkt wel, maar valt dan weer uit.
Wat heb ik geprobeerd?
- Wifi in het hele huis geanalyseerd met een applicatie op de OSX. De beste kanaal (11) uitgezocht en in de KPN Router Configuratie ingesteld. Situatie lijkt te veranderen, maar het probleem komt onregelmatig terug.
- KPN Router kanaalkeuze op 'Auto' ingesteld, maar het probleem blijft hetzelfde.
- KPN Internetsnelheidchecker laat zien ''probleem met socket of een server''.
- Wifi op apparaten uitzetten en weer aanzetten werkt tijdelijk.
- 2.4GHz en 5GHz uitgeprobeerd, maar niet veel verschil.
- KPN Router en de Versterkers herstarten.
- KPN monteur heeft de 1e versterker ingesteld. De 2e versterker heb ik mbv de handleiding aangesloten.
De hoofdvraag luidt:
Hoe kan KPN mijn wifi-problemen oplossen?
Beste antwoord door Marina_
Bekijk origineel