Beantwoord

Mijn FRITZ!Box geeft 20 Mbit/s als mogelijke snelheid aan, terwijl ik 40 Mbit/s glasvezel heb

  • 10 February 2022
  • 34 reacties
  • 516 keer bekeken

Hoi,

 

Ik ben van oudsher Telfort klant, da's dus nu volledig opgegaan in KPN.

Tevens is bij ons in de wijk glasvezel uitgerold (bij mij nog niet aangesloten, ik zit nog op ADSL)

Heb in Fritzbox 7581, die connect met een Attainable throughput van net geen 60mbit, da's zelfs nog iets beter dan de afgelopen jaren, in het verleden was dat rond de 50mbit.

Maar, en nu komt het, ondanks dat ik een 40mbit abbonement heb, krijg ik slechts een current throughput van 20mbit geleverd, kennelijk knijpt KPN dat.

 

Afijn, service ding doorlopen, hartstikke leuk, puntje bij paaltje kom ik bij een betaalde servicemonteur uit als optie om dit op te lossen????

Dat lijkt me dan weer niet zo’n strak plan.

2 vragen:

  1. Kijkt hier - net zoals in het verleden bij het telfort forum - ook KPN mee, en kan iemand me helpen dit te verhelpen
  2. Indien 1. niet het geval is, hoe kan ik fatsoenlijke KPN support krijgen?

 

mvrgr

 

Geert van Dijk

icon

Beste antwoord door Strawberry 11 February 2022, 07:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Toevoeging, dit is zo'n beetje begonnen ten tijde van de uitrol van glas in de wijk en die telfort uitfasering (dat viel aardig samen, niet te scheiden)

Niemand?

Niemand?

Medewerkers reageren hier doorgaans na enkele dagen ivm drukte op het forum.

Wat meet u bedraad?

Reputatie 7
Badge +9

Post eens even de status bladzijde van je Fritzbox waar de waardes vermeld staan

Niemand?

Medewerkers reageren hier doorgaans na enkele dagen ivm drukte op het forum.

Wat meet u bedraad?

Ah, dan ben ik te ongeduldig
M’n speedtest, die is geheel naar verwachting:

 

Post eens even de status bladzijde van je Fritzbox waar de waardes vermeld staan

Bij deze
 

Dat ziet er denk ik gewoon prima uit, alleen wordt ie geknepen op 20 mbit

Deze kan dicht, ik heb m’n snelheid weer terug, dank aan wie er geholpen heeft

Reputatie 7
Badge +8

Misschien handig om te vertellen hoe je dat heb gedaan?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Strawberry, fijn te lezen dat je de snelheid weer terug hebt. :) Ik heb niks gedaan, dus zat vermoedelijk even in het netwerk. 

In ieder geval, mocht er weer iets zijn, laat het dan vooral weten. We kijken er zeker naar. 

En wederom ben ik - na een forse periode waarin het goed ging, zonder enige aanpassing in de infrastructuur hier thuis - connected op slechts 25mbps.

Dus wederom, help!!!

En aangezien dit gehakketak nu al serieus lang aan de gang is, stamt uit de periode waarin ze in de wijk glasvezel uit gingen rollen volgens mij, wordt ik er inmiddels serieus chagrijnig van. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe ver is het glasvezel? Bent u daar nu inmiddels op aangesloten? Of gaat dat niet gebeuren?

Zolang KPN dit niet stabiel oplost is er geen haar op m'n hoofd die erover peinst m'n abbo over te zetten op glasvezel. Wat ze aan het doen zijn nu is namelijk naar m'n gevoel frustreren tot ik dat doe, en dan ben ik m'n Telfort abbo voordeel kwijt

 

Reputatie 3
Badge +2

Zolang KPN dit niet stabiel oplost is er geen haar op m'n hoofd die erover peinst m'n abbo over te zetten op glasvezel. Wat ze aan het doen zijn nu is namelijk naar m'n gevoel frustreren tot ik dat doe, en dan ben ik m'n Telfort abbo voordeel kwijt

 

Ik weet niet zeker maar het lijkt me dat het wisselen van de drager van koper naar glasvezel gratis zou moeten zeten

Ik heb precies het zelfde probleem gehad als jouw en om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat dit makkelijk op te lossen is. Soms helpt een herstart van het modem met de atainable en current throughput

Zolang KPN dit niet stabiel oplost is er geen haar op m'n hoofd die erover peinst m'n abbo over te zetten op glasvezel. Wat ze aan het doen zijn nu is namelijk naar m'n gevoel frustreren tot ik dat doe, en dan ben ik m'n Telfort abbo voordeel kwijt

 

Ik weet niet zeker maar het lijkt me dat het wisselen van de drager van koper naar glasvezel gratis zou moeten zeten

Ik heb precies het zelfde probleem gehad als jouw en om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat dit makkelijk op te lossen is. Soms helpt een herstart van het modem met de atainable en current throughput

Die wissel kost me geld, omdat ik dan m'n oude Telfort abbo prijs inruil voor KPN.

M'n atainable throughput is keurig 60mb, die is al best wel lang heel mooi stabiel 

Reputatie 7
Badge +24

Als het goed is maakt het geen bal uit. Als je overgaat van koper naar glasvezel blijft het abonnement gewoon gelijk.

Wat ze aan het doen zijn nu is namelijk naar m'n gevoel frustreren tot ik dat doe,

Dat klopt wel ja. Als er glasvezel ligt, dan word koper niet meer onderhouden. Is er dan wat mee, dan doen ze er waarschijnlijk niks meer aan. Over een jaar of anderhalf jaar ofzo trekken ze de stekker er uit en dan werkt het helemaal niet meer. Wilt u dat zolang afwachten? U heeft alleen uzelf er maar mee hoor...

Reputatie 7
Badge +20

Internet via glasvezel is een stuk stabieler dan via koper. Daarbij gaat je upload omhoog. Ik zie nu dat je nog gewoon op koper zit. Ik wil je dus aanraden om wel over te gaan. Omzetten kan ik voor je regelen via de Back Office als je daar voor open staat. Lijkt mij beter dan steeds te kijken waar het mis gaat met koper zoals Nick83 ook al aangeeft. 

Internet via glasvezel is een stuk stabieler dan via koper. Daarbij gaat je upload omhoog. Ik zie nu dat je nog gewoon op koper zit. Ik wil je dus aanraden om wel over te gaan. Omzetten kan ik voor je regelen via de Back Office als je daar voor open staat. Lijkt mij beter dan steeds te kijken waar het mis gaat met koper zoals Nick83 ook al aangeeft. 

Bart,

 

helemaal prima, regel jij dat m'n maandbedrag NIET omhoog gaat dan, graag met iets van officiële bevestiging ;-)

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bij deze in orde gemaakt. Levering staat nu gepland voor 25-05. Verandert deze datum nog dan hoor je dat van ons. 

Bij deze in orde gemaakt. Levering staat nu gepland voor 25-05. Verandert deze datum nog dan hoor je dat van ons. 

Nee Bart, ik wil EERST een bevestiging dat m'n maandbedrag niet omhoog gaat, was daar in m'n vorige bericht kristalhelder over.

Als dit zo doorgaat, ben ik einde jaar klant af bij KPN, er zijn heus partijen te vinden die geen bananen in de oren hebben

Ter info voor de overige lezers, dhr Bart wilde me dus - terwijl ik zeer duidelijk was mbt m'n maandbedrag overzetten, had de order er al voor ingeschoten, en m'n maandbedrag zou fors omhoog gaan (telefonisch bevestigd door KPN medewerkster)

Da's dus vóór eind 2022 einde oefening voor mij bij KPN

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je alweer geannuleerd hebt. Waarom? Want heb je de bevestiging ook gelezen van de order:

 

 

 

 

 

Je zou dus niks meer gaan betalen. Anders had ik het niet omgezet. 

Hoi Bart,

 

Da's een standaard mailtje, waarin geen blijk wordt gegeven van 't feit dat het hier een telfort contract betreft, ik heb direct gebeld met 0800 0402 omdat ik 't niet vertrouwde en de dame aan de telefoon die ernaar keek bevestigde dat ik wel degelijk een verhoging voor de kiezen zou krijgen :-(

Jazeker krijg je een verhoging voor de kiezen, sterker nog, die krijg je op koper ook wel dus is dat geen reden om het af te blazen, eerst eens goed laten informeren voordat je dingen roept en annuleert, @Bart_Z  doet dit als het meer gaat kosten dan het nu het geval is of zou gaan worden, hij kan namelijk hetzelfde in de systemen zien dan de service medewerker aan de telefoon.

En de mail is toch duidelijk genoeg, bewaren en je hebt een bewijs.

Reputatie 7
Badge +20

Het was gewoon een bevestiging waar in staat dat je niet meer gaat betalen. Anders kreeg je ook wel een bevestiging van een abonnement met een hogere prijs. Behalve dan de prijsverhoging waar Doornekamp33 aan refereert, maar die krijg je ook zonder de overstap naar glasvezel. 

Het was gewoon een bevestiging waar in staat dat je niet meer gaat betalen. Anders kreeg je ook wel een bevestiging van een abonnement met een hogere prijs. Behalve dan de prijsverhoging waar Doornekamp33 aan refereert, maar die krijg je ook zonder de overstap naar glasvezel. 

Oef, dan ben ik verkeerd voorgelicht door de dame aan de telefoon gisteren :-( bij deze m’n welgemeende excuus!

En 't vriendelijk verzoek, kunnen we het nog een keer proberen? (aub niet op 'n woensdag dan zit ik altijd vast in afspraken) en moet ik ervoor thuis zijn of komt er een nieuw modem met de post