Beantwoord

Modem

  • 20 January 2021
  • 30 reacties
  • 242 keer bekeken

Goede middag, mijn modem is denk ik verouderd. Steeds vaker slechte wifi ondanks twee nieuwe acces points. Minuten lang wachten voordat een website laadt. Op laptop en op telefoons. Downloadsnelheid is wel goed. Maar steeds storingen en vertraging dus. Tijd voor een nieuw modem?

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 January 2021, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Badge +12

Probeer eens een andere dns-server: Google of Cloudflare bijvoorbeeld. Puur om even te testen of de verbinding verder goed is. Heeft de V9 een logbestand en staat daar iets in?

Reputatie 7
Badge +24

Word er misschien een switch gebruikt in het netwerk? Een rechthoekig kastje met 5 of 8 poorten?

Reputatie 7
Badge +24
Ja bekabeld aangesloten. En geen draadloze verbindingset
 

 

Waar loopt dat zwarte snoer heen? Naar de Experiabox of zit het met een stekker in het stopcontact? Het ding moet ook stoom hebben?

Waar loopt dat blauwe snoer heen: Zit in een poe adapter, maar de wifi is niet het probleem

Nee geen switch in het netwerk

We gaan de DNS straks even wijzigen

Badge +12

Waar loopt dat blauwe snoer heen: Zit in een poe adapter, maar de wifi is niet het probleem

Nee geen switch in het netwerk

We gaan de DNS straks even wijzigen

de V9 moet het makkelijk aankunnen. Ik had destijds ook een V9 met 500/500 zonder problemen. Het zit hem ergens in de verbinding. Dat kan zowel hardwarematig als softwarematig zijn. Post je bevindingen maar even als je in de V9 ingelogd bent.