Beantwoord

modem gaat steeds naar rood of valt weg

  • 27 April 2021
  • 30 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 1

Waarom valt mijn modem steeds uit als ik naar opnames kijk, het is geen oud modem dus weet niet meer hoe ik dit moet fixen

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 April 2021, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Welk modem en tv ontvanger heb je precies en heb je het modem al eens eensgereset 

Reputatie 1

V10A en HRIMI

Reputatie 7
Badge +11

Bedoel je HDMI misschien? Dat is de aansluiting op de tv ontvanger. Welk merk en modelnaam heeft de ontvanger? Dit staat over het algemeen op een sticker op de onderkant.

Reputatie 1

Ja sorry, heb ook al de snoeren vernieuwd, heb werkelijk geen idee meer wat ik ermee aanmoet, alles gereset etc

Reputatie 7
Badge +11

Dan blijft mijn vraag (en die van @jimny) nog steeds onbeantwoord.. Welk merk en model is de TV ontvanger?

 

Wat doet het lampje op de V10a als je een opname probeert te kijken? Doet de wifi het nog wel gewoon? Maak je gebruik van glasvezel of een DSL-verbinding?

Reputatie 1

Nee geen glasvezel, lichtje moet groen zijn maar ga ik naar mijn opnames veranderd het in rood, en dan ook geen WiFi🙈🙈🙈

Reputatie 7
Badge +11

Nogmaals de vraag: welk type TV ontvanger heb je? Misschien is het nodig om alles eens naar fabrieksinstellingen terug te zetten, het modem reset je door een paperclip of speld een kleine 10 seconden in het reset-gaatje op de achterkant te houden tot alle lampjes uit gaan. De TV ontvanger resetten verschilt per ontvanger dus ik moet wel echt weten welk type er staat..

Reputatie 1

HMRI, dank je wel

Hoi @Anky1234 . Ik heb je lijn doorgemeten en ik kan niet zien dat je modem onderbrekingen heeft.

Volgens mijn informatie heb jij 3 tuners.

2 x VIP2952

1 x HMB2260   

Doen de problemen zich op alle tuners voor? Of gebruik je er maar een? Is de tuner met één lange kabel aangesloten en gaat die kabel rechtstreeks naar de experiabox?

Reputatie 1

Ja geloof het wel

Reputatie 1

Ja witte dikke kabel

@Anky1234 : zou je de stappen die hieronder staan willen doorlopen?

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-bewaar-instellingen-stap-6

@Anky1234 Is het gelukt?

Reputatie 1

Nee jammer doet het nog steeds, ik heb een monteur nodig denk ik

Reputatie 7
Badge +11

Speelt het probleem zich af op een enkele tv ontvanger of op alle ontvangers?

 

@Erwin_ heb je het signaal al eens nagekeken in Agama? Misschien valt hier iets op. 

Reputatie 1

Oh my goodness, geen idee waarover je het nu hebt, sorry

Reputatie 7
Badge +11

Heb je het probleem dat het lampje op het modem rood kleurt alleen als je op één specifieke tv opnames terug probeert te kijken of maakt het niet uit welke tv je het probeert?

Reputatie 1

Dank je wel voor je antwoord, ja het gebeurd het meeste als ik naar opgenomen programma’s probeer te kijken, vervelend maar ook tevens dat mijn internet het ook begeeft

Reputatie 1

En voor deze calamiteiten betaal ik niet het maandelijkse bedrag, de technische dienst zegt alles te hebben doorgemeten en die zien geen fouten dus ra ra, echt ik weet het niet meer

Reputatie 7
Badge +11

Dank je wel voor je antwoord, ja het gebeurd het meeste als ik naar opgenomen programma’s probeer te kijken, vervelend maar ook tevens dat mijn internet het ook begeeft

Nogmaals, ervaar je dit probleem op alle tv's of op een enkele tv?

 

We proberen je graag te helpen maar daarvoor hebben we informatie nodig die je niet verstrekt. Ik begrijp dat je niet technisch bent maar daar pas ik mijn vragen op aan. Er moet namelijk het een en ander aan informatie bekend zijn om te kunnen bepalen of er echt een monteur nodig is. Als je echt niet technisch bent kun je een servicemonteur bestellen maar dan krijg je sowieso 60 euro voorrijkosten. Het is dus van belang dat je onze reacties hier goed leest en ook antwoord geeft op onze vragen, anders wordt het echt heel moeilijk. 

 

Je geeft aan met ‘de technische dienst’ gebeld te hebben. Wie bedoel je daarmee? Klantenservice?

Eerst meerdere malen met klantenservice, stekkers uit na seconden weer erin, modem uit dan weer aan proberen te hersenen met fabrieksinstellingen etc en toen technische dienst die zeiden dat er niets te vinden was met hun metingen, zou het weer gebeuren moest ik gelijk bellen wat makkelijker is dan gezegd als gedaan, er zijn  zoveel wachtende voor je en als je eindelijk een iemand krijgt is het voorval alweer voorbij

Hoi @Anky1234 . Ik kan op afstand een paar dingen ‘zien’. Als het modem uitvalt zou ik daar een log van moeten zien maar die is er niet. 

Uiteraard geloof ik jou maar het is daarom wel heel vreemd dat ik die onderbreking niet kan meten.  Jij weet zeker dat als je een opname terugkijkt dat dan de experiabox (de v10a) op rood springt? En valt het internet dan op datzelfde moment weg? Weet je nog wanneer dit voor het laatst gebeurde? 

 

Reputatie 1

Ja nog geen uur geleden

Reputatie 1

Weer met opnames en Ziggo

Okay. Even alles op een rijtje:

Er staat een experiabox in jouw woning. Dat is een v10a.

Verder heb jij daar een itv tuner op aangesloten. Die zit met een rechtstreekse kabel op die experiabox aangesloten? Dit moet ik zeker weten.

Zodra jij een opname gaat terugkijken bestaat de kans dat het modem uitvalt en je even zonder diensten zit? 

 

Klopt deze samenvatting?