Beantwoord

Modem geen WiFi met repeater?

  • 1 September 2019
  • 31 reacties
  • 325 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo beste mensen,

Onlangs een WiFi Repeater aangesloten op de Experia Box v8, alles werkt naar behoren, echter: De experia box zelf zendt geen WiFi signaal meer uit. De functie is uitgeschakeld. Handmatig inschakelen werkt niet. Waarom kan de experia box én repeater beide gezamenlijk geen signaal uitzenden?

Bij voorbaat dank voor uw uitleg.
icon

Beste antwoord door PeterG 3 September 2019, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 1

Vanwaar al de vergelijkingen? Hieronder een foto van wat KPN belooft. Als de Wifi snelheid 80% lager ligt dan waar voor betaalt wordt, en regelmatig wegvalt, dan is het aan de provider om dit op te lossen.

Ter vergelijking, omdat mensen hier op de forum daar blijkbaar van houden: Als mijn stroomnetwerk niet het gewenste wattage levert en regelmatig wegvalt, is het dan aan mij om de grond open te graven en nieuwe kabels te leggen of moet de leverancier dit oplossen? En sinds wanneer geeft sinterklaas spullen in bruikleen, Nick83?

Badge +19
Sorry ik zie nu dat u maar 1 WiFi versterker heeft. Wacht even op een medewerker. Die gaat u zeker helpen.
Reputatie 1
Om deze eindeloze vergelijkende nietszeggende discussie af te ronden en terug te komen naar mijn oorspronkelijke vraag: Ik ben veel te weten gekomen, grotendeels dankzij PeterG, bedankt daarvoor.

Conclusie: Experia Box bevat geen krachtige WiFi zender om heel het huis te voorzien van stabiele en abonnementssnelheid internet. Dit kan worden opgelost met Experia Wifi. Let wel: De experia WiFi zal het wifi signaal overnemen, waardoor de experia box geen WiFi signaal meer uitzend. Dit geldt voor alle types, behalve de V10A. Er zullen dus, 2 experia wifi's aangeschaft moeten worden bij het nemen van een abonnement met internet indien u in een gemiddeld of groter huis woont met 2 of meerdere verdiepingen. De experia Wifi kost €50 per stuk. Naast de reeds eenmalige kosten bij het afsluiten van een abonnement, zult u deze kosten er ook gerust bij moeten rekenen indien u snelle en stabiele internet wenst. Wellicht is het een beter plan om een internetabonnement apart af te sluiten met krachtige modem, zodat u geen kabels door het hele huis moet trekken voor de experia wifi.

Persoonlijk snap ik niet waarom er nog mensen hier in verdediging gaan voor KPN. De experia box zelf is te goedkoop om kwalitatief wifi signaal door het hele huis te zenden, en bij aanschaf van iets extra's zoals de experia Wifi ben je nog steeds niet klaar. Wederom een goedkoop product dat dus bijgestaan moet worden door een soortgenoot. Ik had meer verwacht van "Koninklijke"PN. Maar ja, hierdoor kunnen ze wel een product in hun webshop aanbieden dat ze zelf niet produceren maar wel leuk op verdienen.
Badge +19
De ellende is juist begonnen met de sterke wifi signalen. Immers waarom moet ik last hebben van de wifi van mijn buren 3 huizen verder? Die wil ik helemaal niet zien. En juist nu iedereen maar steeds sterkere Wi-Fi signalen uitzend zijn we in de problemen gekomen.
De wifi van mijn Experiabox kan ik in de kelder (een verdieping lager) en 2 verdiepingen hoger nog prima gebruiken. Hoe verder je van de Experiabox (wifi-accesspoint) komt hoe lager ook de snelheid, dat is gewoon bij wifi.

Als jij 2 verdiepingen hoger al een signaalsterkte (niet snelheid) van maar 2/5 hebt log dan eens in op de V8 en kijk hoe sterk de wifi staat. Kan op 100 %, 75 %, 50 %, 25 % en uit ( 0 % ).
Reputatie 7
Badge +24
De experia box zelf is te goedkoop om kwalitatief wifi signaal door het hele huis te zenden...

Klopt. Het is 10 jaar oude techniek, door KPN opnieuw uitgevonden. Zo realistisch moet je zijn. Wat mij betreft zou KPN gewoon een modem leveren met 1 utp poort en daarmee klaar.

https://forum.kpn.com/internet-9/moet-kpn-wel-voor-wifi-zorgen-475786

Want het is namelijk toch nooit genoeg. De 1 wil dit en de ander wil dat.

Wel fatsoenlijk wifi door heel het huis is voor KPN totaal niet realistisch om dat te leveren. Want dat kost nou 1maal pakembeet zo 300 - 400 euro per aansluiting. Ze spiegelen je het wel voor in reclame uitingen, maar nergens zeggen ze dat da nadrukkelijk gratis bij de abonnementsprijs inbegrepen zit. En logisch. Het is reclame. Bedoelt om je binnen te hengelen.

En mocht wifi wel goed werken, dan is men nog niet tevreden, want dan moet er nog een gastennetwerk komen. Of het wifi moet automatisch om 23 uur uitschakelen. Of er moet QoS op zitten want iemand dit te downloaden en pikt alle bandbreedte in 😜het houd nooit op, het houd nooit op...