Moeilijke ontvangst wifi

  • 30 March 2020
  • 47 reacties
  • 302 keer bekeken

Beste Alex,

Ik heb jou advies in het verleden mbt wijziging internet opgevolgd maar ik bemerk dat ik nog steeds bij WiFi ontvangst 2 witte verticale streepjes van de 4 zie.

Achter in de tuin ook moeilijk ontvangst. Ongeveer 20 meter vd router.

Zou de nieuwe Mesh van KPN iets zijn om dit te verbeteren?

in het verleden heb ik al eens 2 andere hulpmiddelen (versterkers) van KPN ontvangen maar die deden niets. Ik wilde ze terug geven, ze zijn gloednieuw, naar dat wilde KPN niet. Weggegooid geld, jammer. Alleen het probleem is nooit, ondanks bezoek monteur, nooit opgelost.

Mvg

Eef

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Badge +19

Als u overal goed wifi wil zal u aan de slag moeten. Meerdere accespoints/versterkers plaatsen is de enige oplossing. Anno 2020 heeft u niet meer voldoende aan alleen een modem. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @EvaBoKa, ik ben niet Alex, maar help je er graag verder mee. Het klopt wel aardig wat Joep zegt: helemaal op 20 meter afstand heb je zeker een versterker nodig. Heb je de versterkers nog die wij je hebben gestuurd? Wat was daar destijds mis mee? Kan je die misschien opnieuw aansluiten?

Zoals ik al naar Alex heb geschreven ze deden niets extra. WiFi in huis was hetzelfde. Zodoende wilde ik ze terug geven. 

Beste Marcia, 

Mijn gedachte ging steeds meer uit naar Mesh. Deze kwamen steeds beter uit testen. Misschien zou dit een oplossing kunnen zijn gezien ons huis opgebouwd is van beton. Alleen ik kon geen beslissing nemen welke voor mij geschikt was. Omdat wij al tientallen jaren lid zijn van KPN dacht ik dat zij ook wel met een Mesh zouden komen. En dat is nu het geval. Alleen aks dat voor mij geschikt is dan denk ik dat ik er 3 moet hebben. Een bij de router en een achter in de woonkamer en een op de overloop. Wat denk jij?

mvg

Eef

Reputatie 7
Badge +30

Drie klinkt inderdaad juist! Je kunt deze via onze website bestellen: vanaf 7 april kan dat als het goed is weer! 

Beste Marcia, 

Op advies van KPN heb ik 4 kleine zwarte versterkers aangeschaft die achteraf helaas niets deden. Ze zitten in de doos en zijn gloednieuw. Maar voor mij heb ik er niets aan. Triest toch. 

Nu is mijn vraag is of er met KPN een oplossing gevonden kan worden als ik 3 Mesh aan schaf? Ik ben een ouder persoon en zodoende al tientallen jaren lid van KPN, en vroeger mijn ouders, dus niet van de weggooi maatschappij. 
 

Groeten,

Eef

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal begrijpelijk dat je dan niet nog iets anders aan wilt schaffen. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er nou precies aan de hand is met de zwarte Experia Wifi's. Had je deze wel bekabeld aangesloten? Dan moeten ze jouw wifi zeker optimaliseren. Wellicht is het toch een idee om daar nog eens naar te kijken?

Badge +19

Als de zwarte experia wifi's bekabeld zijn aangesloten zijn ze echt goed. Ik heb zelfs op ruim 35mtr afstand nog bereik. Toevallig gisteren gemeten .

Schijnbaar heb ik nu Joep als moderator terwijl ik in gesprek was met Marcia. Maar zal wel het nieuwe beleid zijn van KPN. 

Het zal wel kloppen wat u schrijft. Maar u vermeldt wel heel duidelijk bedraad. Maar dat is bij mij niet mogelijk gezien alle muren en plafonds van dik beton zijn. Dus bedraad is onmogelijk. En het is toch geen antwoord op mijn vraagstelling. Trouwens uw antwoord is een kopie van eerdere vraagstelling. Ik heb ook nooit begrepen dat ik deze zwarte versterkers opgestuurd kreeg om dat ze bekabeld moeten zijn. En men wist van mijn problematiek dat bekabeling niet mogelijk was. 

Badge +19

Nee hoor ik ben maar een eenvoudig lid van dit forum en een blije klant van kpn en wilde u een goed bedoeld advies geven. Maar dat valt niet goed heb ik het gevoel. Veel succes verder.

Nou dat is het niet helemaal. Maar ik heb moeite als je telkens weer met iemand anders contact heb. 

Verder kreeg ik geen antwoord op mijn vraagstelling. En dat bedraad uitgesloten is terwijl u daar op in ging dat deed dan wel voldeed.

Dit ipv deed

Als ik het begin van uw verhaal nog eens lees waar in uw schrijft dat u een lid bent. Dus eigenlijk weet je niet met wie je in gesprek bent een Moderator, iemand in dienst van KPN, of een lid van een forum. Je kan al niet meer een e-mail sturen naar KPN maar nu weet je ook niet meer met wie je van doen hebt. Een duidelijke verarming. Tenminste zo voel ik het.

Marcia,

Zoals ik al eerder heb geschreven mijn router hangt in de gang. Vanaf die plaats is er geen mogelijkheid, vanwege alleen betonnen muren, om kabels te trekken naar de woonkamer en werkkamer op de eerste etage. Dus een computer bekabeld aan sluiten is niet mogelijk. En een telefoon bekabeld? Of zie ik het allemaal verkeerd? En nogmaals dat bekabeling niet mogelijk was heb ik altijd aan KPN door gegeven. En als de KPN Mesh de oplossing voor mijn probleem is dat wil ik deze zeker aankopen. Alleen nogmaals vind ik het jammer van de ongebruikte zwarte versterkers. Want maw de gloednieuwe zwarte versterkers kan ik weggooien?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @EvaBoKa, je hoeft dan de computer en telefoon niet te bekabelen inderdaad. Je kunt de zwarte versterkers bekabelen en zij zenden dan ook wifi uit. Op het moment dat je, zoals jij terecht aangeeft, niet de mogelijkheid hebt om deze bekabeld aan te sluiten, dan zou je de draadloze Super Wifi punten kunnen installeren. Je kunt wellicht de zwarte Experia Wifi nog tweedehands verkopen? 

 

Voor wat betreft het gebruik van het forum: een forum draait op de hulp van de community. Dit zijn toppers zoals Joep die zelf ook klant zijn en andere klanten met hun expertise en/of kennis helpen. Je kunt de KPN moderators herkennen aan het KPN kroontje bij onze naam :-).

Marcia,

Bedankt voor je antwoord en ik zal wel , wanneer ze weer leverbaar zij, 3 KPN Mesh kopen. Al blijf ik zeggen dat ik het, op zijn zachts gezegd, vreemd vind als je van tevoren doorgeeft dat je alleen WiFi kan installeren, vanwege betonnen constructie, versterkers krijgt geleverd die moeten worden bekabeld. Had ik nooit verwacht van KPN.

ik begrijp uw uitleg mbt het contact met KPN en forum. Maar schijnbaar is het niet meer mogelijk om rechtstreeks contact op te nemen met een medewerker van KPN. Want nu kan het zijn dat een moderator of een lid van het forum antwoord. En als je niet weet wie wie is dan is dat zeer verwarrend. Zeker voor ouderen. En die hebben toch maar KON groot gebracht.

Ik had ook wel iets van compensatie verwacht ipv probeer ze maar tweedehands te verkip

Verkopen 

Reputatie 7
Badge +30

Als je rechtstreeks contact wilt, mag je altijd contact opnemen via het gratis nummer 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag :-). In het geval van de Experia Wifi: deze konden binnen 14 dagen gratis retour gestuurd worden. Daarna kan dat niet meer. Ik kan je dan ook niet tegemoetkomen in de kosten, ben ik bang. 

Klopt allemaal maar schriftelijk is alleen mogelijk via het zogenaamde forum. En voorheen kon je een mail sturen naar een KPN- medewerker.

En ik blijf zeggen dat als je weet dat bekabeld niet mogelijk is je dan toch een bekabeld versterker stuurt. Ik wist het ook niet dat je de versterker moest bekabeld aansluiten. Ik heb het een paar keer geprobeerd en toen maar aan de kant geschoven.

Reputatie 7
Badge +24

Klopt allemaal maar schriftelijk is alleen mogelijk via het zogenaamde forum. En voorheen kon je een mail sturen naar een KPN- medewerker.

Dat is dan al wel heel lang geleden...

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook nooit begrepen dat ik deze zwarte versterkers opgestuurd kreeg om dat ze bekabeld moeten zijn. En men wist van mijn problematiek dat bekabeling niet mogelijk was. 

Goed wifi in heel uw huis kan eigenlijk gewoon niet zonder kabels. Men gaat er tegenwoordig zo ongeveer vanuit dat u die kabels heeft. Net zo goed als dat men er vanuit gaat dat u elektriciteit heeft. Het is 2020, geen 1995 meer.

Een alternatief is powerlines. Ook wel draadloze verbindingsset genoemd.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Maar 1 zo'n setje kost ook weer 80 euro. Dure hobby dus.

De SuperWifi's kunnen een oplossing zijn. Hiermee kunt u uw wifi netwerk iets uitbreiden. Maar verwacht hier geen wonderen van. Sommige denken dat ze hiermee goed wifi op zolder kunnen krijgen. Vergeet dat. Dat lukt niet, goed wifi op zolder krijgen volledig zonder kabels, ook niet met SuperWifi's. Op de eerste verdieping is nog wel te doen zo ongeveer.

Dat je een KPN-medewerker rechtstreeks kon benaderen was misschien ver voor u tijd. Maar die mensen hebben wel mede gezorgd dat KPN nog steeds bestaat. Die gaan niet telkens voor één euro minder shoppen. 

Reputatie 7
Badge +30

Nogmaals: rechtstreeks contact kan nog steeds. Alleen dan telefonisch. Verder kan het via verschillende sociale media, via chat én via het forum. Per e-mail kan het inderdaad niet meer. Mede juist omdat je maar één persoon bereikt en hier op het forum hebben anderen evt. ook iets aan de oplossing. Daarnaast duurt het langer via e-mail en kan er makkelijker onduidelijkheid ontstaan doordat je elkaar niet begrijpt. Dat is de reden dat we er een paar jaar geleden voor gekozen hebben om niet meer via mail te communiceren. Ik kan me goed voorstellen dat je dit erg jammer vindt, maar ik kan er weinig anders van maken.