Monteurskosten in rekening gebracht ondanks toezegging

  • 23 March 2020
  • 30 reacties
  • 901 keer bekeken

Ook ik heb problemen met facturen.

Ik heb op 4 maart 2020 contact met de service afdeling gehad over slechte wifi ontvangst na aanleiding van het door een kpn-monteur gewijzigde instellingen (begin december 2019) in het modem.  Omdat de monteur de instellingen in het modem had gewijzigd werd mij een gratis kpn-monteur toegezegd voor het oplossen van het probleem. De monteur kon een dag later al komen. Monteur nr 2 heeft probleem opgelost door de instellingen in modem te corrigeren (van wee conflicterende netwerknamen bij 2,4 en 5 ghz) en door het modem te vervangen voor een nieuw exemplaar. De monteur liet mij voor na afloop van zijn bezoek een handtekening  zetten voor de servicekosten van 50 euro. Ik zei hem dat het gratis zou zijn maar hij moest toch een handtekening hebben.

Op de factuur stond de kosten van het bezoek van de monteur à € 50,-- vermeld. Ik heb hierop contact gezocht met de administratie, daar konden ze in de aantekening niets terugvinden, maar ik zou door degenen die de toezegging had gedaan teruggebeld worden. U begrijpt het al, dat is nooit gebeurd.

Vandaag driemaal opnieuw contact gehad met de administratie. Eerste keer viel spontaan de verbinding weg. De tweede keer deed de medewerker erg bot. U heeft getekend voor het bezoek en dus maar betalen, door medewerker werd verbinding verbroken. Derde poging weer een andere medewerker (deze keer een aardig man genaamd Patrick) , probleem opnieuw uitgelegd en hem verteld dat ik een audiolog heb van de toezegging dat de monteur gratis aan huis zou komen en dat ik die aan de administratie wil opsturen via mail of chat. De chat-functie is door KPN uitgeschakeld. Helaas viel ook nu de verbinding ui. Ik ben niet door KPN  teruggebeld of heb een mail ontvangen.

Er is geen mogelijkheid om contact te krijgen met KPN. Ik heb geen facebook of andere sociale media waar ik het audiobestand kan uploaden.

Ik overweeg de factuur te storneren en het probleem aan de consumentenbond voor te leggen.  Jammer dat het contact met KPN via openbaar forum moet. Maar ja als je geen e-mails wilt ontvangen zijn dit de gevolgen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Geen zorgen, we zijn niet in de gewoonte om naderhand berichten te wijzigen in situaties als dit. Maar ik kan me voorstellen dat je screenshots gemaakt hebt. Ik kan hier verder kort over zijn, vanuit mij is dit het. De aangegeven vergoeding van €25 is in het systeem ingevoerd en zal verwerkt worden. Als je het hier niet mee eens bent dan kun je via deze pagina een aanvullende klacht indienen. Ik heb notitie gemaakt in ons contactsysteem  van ons gesprek hier, met een link er naar toe zodat ook intern goed inzichtelijk is wat wij hebben besproken.

Beste Erik,

Ik inmiddels de klacht ingediend. Ik heb nogmaals het audiolog terugeluisterd (mijn telefoon neemt automatisch alle gesprekken op). Mijn opname inclusief wachten op verbinding duurt 23:34 minuten. In 20ste en 24st minuut wordt nogmaals expliciet door de medewerkster gezegd dat indien er toch monteurskosten in rekening worden gebracht dat ik maar hoefde te bellen en dat dit dan zou worden gecrediteerd.

Ik heb de hele correspondentie tussen u en mij meegestuurd. Helaas kun je ook daar geen audiobestanden uploaden. Ik heb steeds aangeboden dat ik het audiolog wil toesturen.  Ik weet wat mijn rechten zijn en die laat ik niet door u beperken. Heeft u zelf de audiolog wel beluisterd. Ik betwijfel het. Mogelijk heeft u alleen de aantekening in het log gezien. Geef mij een e-mailadres of andere manier waar ik het audiolog naar toe kan sturen dan kunt het zelf beluisteren. Harde bewijzen.

Via Consumentenbond klacht ingediend

 

Beste Erik,

zoals verwacht bent u in het ongelijk gesteld.

En dit is de uitslag:

 

In aansluiting op ons gesprek wil ik u hierbij het volgende bevestigen.

Conform afspraak zal er op de eerstvolgende nota op klantnummer 9052711463  een bedrag worden gecrediteerd van € 25-,

Reputatie 6
Badge +8

Kijk… niet meer dan logisch. Gefeliciteerd met de uitslag.

Hoe @Erik_ er bij kwam dat zijn oplossing “OK” was kan ik eigenlijk ook niet echt bij met mijn verstand.