Vraag

Nieuw modem

  • 10 March 2021
  • 30 reacties
  • 410 keer bekeken

Een tijd geleden gebeld voor een nieuw modem. Wordt meteen moeilijk gedaan, alleen mogelijk als hier iets mis mee is einde verhaal. Nu zit het zo, ik heb geïnformeerd over dit modem (experia box v10a) en schijnt niet zo goed te zijn voor online games. Zelfs op KPN forum meerdere topics over te vinden. Dat heb ik gemerkt ook. Nu wil ik graag een ander modem proberen, kan mijn niet schelen welke alles behalve deze. Als er zo moeilijk wordt gedaan en het echt alleen kan als deze kapot is dan ga ik zodra als dat kan opzeggen en een andere ISP zoeken want dan krijg ik natuurlijk ook een ander modem. Helaas moet ik daarvoor nog een paar maanden wachten. Dus zeg het maar KPN, kan ik een nieuw modem proberen? Werkt het niet dan hoef ik ook niet van ISP te wisselen want dan weet ik tenmiste zeker dat het niet aan het modem ligt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Dizzer2030! Helaas. Klanten met een defecte V10 of V10a krijgen een gelijk modem toegestuurd zolang de voorraad strekt. Wat @Berteman aangeeft en ook al eerder is benoemd is het beste advies in jouw geval. Wist je dat je voor €7,49 per maand de Fritzbox bij ons kunt huren? Voorwaarde is wel dat het ná 6 maanden opzegbaar is. 

Misschien maakt het modem ook niks uit maar dan heb ik in ieder geval echt letterlijk alles geprobeerd. 

Ik denk dat je nog lang niet ‘alles’ hebt geprobeerd, wel natuurlijk als het gaat je spullen thuis en zonder echt kosten te maken hopelijk. Dat ‘DMZ aangezet’ kan juist een oorzaak zijn van problemen, want daarmee geef je criminelen of misschien andere gamers de mogelijkheid om je kwa netwerk flink dwars te zitten. Kan ook zijn dat daardoor juist een apparaat geïnfecteerd is met malware ( wat je niet kan zien) en dat dat de reden van de traagheid is.

Heb je wel eens op een laptop, die via je smartphone in hotspotmodus met internet verbonden is, FIFA21 gespeeld?

Dat is hopelijk makkelijk even uit te proberen, zonder extra kosten, en daarmee heb je een hele andere route naar die gameservers.

Je kan ook eens bij iemand met Ziggo eens even proberen of daar je games ook traag opereren.

KPN gaat, zoals je kan lezen, op de voet verder zoals in dat eerdere Telfort forumbericht, ander modem, maar dan wel met extra kosten terwijl het er tot nog toe niet op lijkt dat de modemrouter de oorzaak is. Dus je eigen initiële wens/voorstel, maar dan geld kostend.

 

 

Dag @Dizzer2030! Helaas. Klanten met een defecte V10 of V10a krijgen een gelijk modem toegestuurd zolang de voorraad strekt. Wat @Berteman aangeeft en ook al eerder is benoemd is het beste advies in jouw geval. Wist je dat je voor €7,49 per maand de Fritzbox bij ons kunt huren? Voorwaarde is wel dat het ná 6 maanden opzegbaar is. 

Blijft jammer dat KPN heel erg niet flexibel is met zo een “regels zijn regels” mentaliteit. Je kan wel raden na een paar van mijn eerdere reacties dat ik KPN dan ook niet nog rijker ga maken door die Fritzbox te ‘huren’. Kijk, mij maakt het niet uit, mij heeft KPN er niet mee alleen zichzelf. Vraagt mij af wie ooit zoiets heeft bedacht over zo moeilijk doen voor een ander modem? In ieder geval niet de slimste van het stel. Niet lullig naar jou toe bedoeld want je probeert commercieel je ding te doen. Maar ik hou het wel bij switchen van ISP, kan ik een ander modem uitproberen zonder onnodige extra kosten en is KPN een klant kwijt. 

Maar in ieder geval bedankt voor de moeite om te reageren. 

 

Voor ‘tmoesel’ dat kan ik helaas niet uitproberen want mijn PC en laptop zijn niet goed genoeg voor een spel als fifa. En dat is jammer want ik lees vandaag een reactie van iemand ergens op een discussiesite dat diegene dezelfde problemen heeft als ik maar op PC wel normaal kan spelen… 

Dan kunnen we alleen nog maar zeggen, succes bij die andere provider.:wink:

 

:thinking: Maar ik vraag me toch af welke provider er zomaar een nieuw modem opstuurt, die tijd is geweest.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me af of hier tijdens het gamen niet weer een tegenstander zit te ddossen of te flooden ofzo... want dat gebeurt tegenwoordig aan de lopende band.