Beantwoord

Nieuw modem maakt geen verbinding met Dell laptop

  • 28 March 2024
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

Sinds een paar maanden hebben wij een nieuwe modem gekregen. Sindsdien krijgt mijn Dell Laptop in de woonkamer geen verbinding met het internet, boven op de slaapkamers lukt dat wel. Andere Laptop (Lenovo) heeft beneden wel verbinding, evenals Ipads en mobiele telefoons. Wat moet ik doen om mijn Dell Laptop beneden met het internet te kunnen verbinden?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 29 March 2024, 21:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Harco Zwaan en welkom bij de KPN Community! Niet de bedoeling dat jouw laptop achterblijft dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt.

Hmmm, is je Dell laptop toevallig al wat ouder dan de andere apparaten in huis? 
Zou je eens Extra Wifi in willen stellen en deze op 2,4 Ghz willen zetten? Ik ben heel benieuwd of de laptop daar wel mee kan verbinden. 

Hi Sanne. Dank voor je reactie. Mijn Dell laptop is nieuwer.

Ik ga kijken of ik het voor mekaar krijg om Extra Wifi op 2,4 Ghz te zetten.

Reputatie 7

Dan hoort jouw laptop er ook mee te kunnen verbinden. Is het gelukt met de Extra Wifi optie?

Het ‘probleem’ kan ook liggen aan het feit dat wifi6 ax aan staat op de modem, als je die terug zet naar wifi5 ac moet de laptop ook gewoon kunnen verbinden @Harco Zwaan .

Er zijn bepaalde (Intel?) chips die niet met wifi6 overweg kunnen en daarom de boel blokkeren heb ik eens ergens gelezen.

 

Het lukt niet om in te loggen op de interface van mijn experia. Het password achterop de experiabox wordt niet geaccepteerd...

Reputatie 7
Badge +24

Het lukt niet om in te loggen op de interface van mijn experia. Het password achterop de experiabox wordt niet geaccepteerd...

Welke Experiabox heeft u?

Het lukt niet om in te loggen op de interface van mijn experia. Het password achterop de experiabox wordt niet geaccepteerd...

Welke Experiabox heeft u?

De 12.

Reputatie 7
Badge +17

Zou je dan onze tips voor het inloggen op de webinterface van de Box 12 eens willen proberen? Ze staan in het oranje blok. Voor het gemak kopieer ik ze hier ook: 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Inloggen is gelukt, extra WiFi ingesteld op 2,4. Ook daarmee lukt verbinden niet...

Reputatie 7
Badge +17

He wat raar. 😕 Er is geen VPN of iets dergelijks actief op de laptop?

Als je deze bekabeld op het modem aansluit, hoe gaat het dan met internet? Werkt het dan wel?

Reageer