Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht van een kleinschalig project van 2 huizen. Deze 2 huizen zijn op 1 oud perceel gebouwd (en is bij de bouw dus opgesplitst in 2 losse percelen). Het oude perceel had nummer 28 als huisnummer, nummer 30 is er nu bij gekomen.
De aannemer heeft in juni via mijnaansluiting.nl coax en kpn koper aangelegd. COAX ligt er netjes (en gratis) in, KPN meldde dat ze dat niet meer gratis aanleggen tenzij je abonnee wordt. Tot zo ver een een fair verhaal.
Ik heb me dus aangemeld voor een abonnement bij KPN, zodat KPN de kosten zou dekken voor de nieuwe aansluiting, want het betreft immers een nieuwbouw huis. Dit heb ik nog expliciet nagevraagd via de webchat van KPN (zie bijlage voor het gesprek). Hierin staat letterlijk dat de stoep open gebroken moet worden en de kabel moet worden getrokken, dit was allemaal geen probleem volgens KPN. Alles zou worden vergoed.
Nou is het volgende aan de hand: ooit lag er op nummer 28 een KPN koper verbinding omdat op dat perceel een oude garage stond. Dat perceel is nu dus doormidden gehakt en dit is nu nummer 28 en nummer 30 geworden. Hoogstwaarschijnlijk ligt de oude kabel (als er nog ergens ook maar iets zou liggen) onder het huis van het huidige nummer 30 (wat vroeger dus ook bij nr 28 hoorde). Want aan die kant van het perceel zat waarschijnlijk de kpn aansluiting. Nu krijg ik te horen dat ik zelf op moet draaien voor de kosten van het 'verleggen' van de aansluiting, terwijl het trekken van een kabel naar de meterkast bij nummer 30 gratis is (omdat dit op papier dus een nieuw huis is). Nogmaals, het gaat hier om 2 nieuwbouwhuizen waar het perceel van nummer 28 is gesplitst.
Nummer 30 wil helemaal geen abonnee worden van KPN en kiest voor Ziggo, maar toch mag daar de kabel gratis naar binnen zonder abonnee te worden. Puur omdat nummer 30 op papier nieuw is.
Ik wil wel abonnee worden van KPN, maar moet hier dus wel zelf voor de kosten opdraven (terwijl mij is toegezegd voordat ik een abonnement afsloot dat dit gratis was).
Ook de monteur van KPN die vandaag langskwam snapte niet waarom dit allemaal zo moeilijk gaat, en heeft dit verhaal ook teruggestuurd naar KPN.
Ik hoop dat ik hier op het forum wel bijval krijg voor dit bizarre verhaal... en anders dan toch maar naar Ziggo... (liever niet)
Bekijk hier de chat: Chathistory
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel