Beantwoord

Nieuwe klant bij KPN glasvezel: kosten voor aansluiten tweede tv?

  • 20 July 2021
  • 5 reacties
  • 503 keer bekeken

Dit is toch wel een gemis. Ben net sinds vorige week over van Ziggo naar KPN glasvezel, maar een hoop dingen worden niet verteld bij de verkoop als iemand van KPN aan de deur komt. Zo ook niet dat aanleg van 2e tv even €30.00 extra kost plus €15,00 per extra 15 minuten. Er wordt dan gezegd dat dat geregeld wordt door de monteur, maar er wordt niets gezegd over extra kosten, totdat de monteur voor de deur staat op de dag zelf. Dan heb je weinig keus, want je hele huis staat al op z'n kop en het oude abonnement wordt afgesloten. Twee maal daarover bellen, levert niets op en je moet maar online een klacht indienen. De klant is binnen zeg maar.

En een eigen modern i.p.v. KPN modem? Geen probleem, dat kan zeker. Ja het kan, maar daar ben je een heel weekend mee bezig (en dat is kort als je geluk hebt) en de monteur helpt daar zeker niet bij. 

Voorheen deelde ik bij Vodafone met m'n partner 6 GB, elk standaard 3 GB iedere maand en onderling kon je nog delen als dat nodig was. Zou toch handig zijn als dat automatisch ingesteld kan worden, want handmatig iedere maand doen vergeet je, totdat je het nodig hebt en je blijkt geen tegoed meer te hebben.

Admin: eigen topic voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Nadia 23 July 2021, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Het is een ommissie van KPN dat ze nooit over de bekabeling spreken en dat je hiervoor meestal bij een 2e TV extra zaken moet (laten) regelen. Dat is ook zo bij Ziggo (als het er al ligt is het in beide gevallen natuurlijk kostenloos. Ziggo gebruikt Broadband Coax en KPN Ethernet.)

Maar je hebt zeker geen ander modem nodig voor alleen maar een 2e TV.

Ik zie dat de moderator niet zo slim is omgegaan met de header van jouw topic. Want je stelt 2 vragen in een. Misschien kan de moderator het wat beter afsplitsen. 

 

Reputatie 7

En een eigen modern i.p.v. KPN modem? Geen probleem, dat kan zeker. Ja het kan, maar daar ben je een heel weekend mee bezig (en dat is kort als je geluk hebt) en de monteur helpt daar zeker niet bij.

Zie "Gebruik een eigen router I.p.v. de Experia Box" als je de Experia/KPN Box wilt vervangen en "Gebruik een eigen router achter de Experia Box" als je een eigen router wilt gebruiken zonder de Experia/KPN Box te vervangen.

Reputatie 7

Hallo Manfred, welkom op het KPN forum. Bedankt voor je bericht! :) 

Gefeliciteerd met je nieuwe glasvezelaansluiting, hiermee heb je het netwerk van de toekomst in huis :rocket:

Gratis aansluiting op KPN Glasvezel 
De aanleg van glasvezel via KPN (NetwerkNL) is kosteloos. Ook het abonnement is niet duurder als met een koperen verbinding. Wanneer glasvezel bij jou thuis is aangelegd, sturen we een gratis monteur voor de basisinstallatie. Deze monteur helpt je bij het installeren van; het modem, de wifi, 1 televisie, 1 computer/laptop/tablet en 1 vaste telefoon.

Meerwerk monteur
Mocht je meer apparaten door de installatiemonteur willen laten verbinden met internet of tv? Dat is uiteraard mogelijk! De monteur overlegt dit met je, en maakt een overzicht van het meerwerk. Vooraf informeren we je uitgebreid over het abonnement en de installatiemonteur en eventueel meerwerk via de orderbevestiging die je via de mail van ons hebt ontvangen. Mocht je daar vragen over hebben, dan kun je ons bereiken via de klantenservice :) 

Vrije modem keuze bij KPN
Het gebruik van een eigen modem bieden we voor onze klanten aan. Dat is een extra toevoeging, je kunt ook de Experia Box (modem) gebruiken die we in het installatiepakket leveren. Maar mocht je graag je eigen netwerk beheren? Dan kun je voor een eigen modem kiezen. De installatie en het instellen van het modem kan wat tijd kosten. Afhankelijk van je ervaring en affiniteit met deze techniek. Je vindt meer informatie hierover via de topics van wjb! :)

Hallo,

Het ging mij er meer om dat dit eerder gemeld zou kunnen worden dat je voor een tweede aanleg extra moet betalen, zeker als je van te voren al aangeeft dat je nu alleen coax in woonkamer en slaapkamer hebt en niet op de dag dat de monteur op de stoep staat.

Gebruik van eigen modem had ik bij Ziggo al en dat wil ik zo houden (ook aangegeven en dat was geen probleem) ook i.v.m. thuis netwerk en NAS, omdat de standaard modems vrij beperkt zijn qua functionaliteit.

Maar goed, het is uiteindelijk netjes afgehandeld na indienen van een klacht. En gebruik eigen modem werkt nu na een weekendje één en ander uitproberen en m.b.v. Tweakers forum.

Reputatie 7

Hallo Manfred. Onverwachts extra kosten maken is nooit leuk. Daarom verstrekken we je ook alle belangrijke informatie via de orderbevestiging, zodat je vooraf goed wordt geïnformeerd. De orderbevestiging krijg je direct nadat je het abonnement bij ons hebt afgesloten. We gaan daarna voor je aan de slag om de glasvezelaansluiting te activeren. Toch nog vragen? Bel of chat dan gerust met onze klantenservice! We beantwoorden graag al je vragen :)

Ik lees dat het nu netjes is afgehandeld. Dat is fijn! Bedankt voor je bericht.