Beantwoord

Nieuwe wifiversterker kpn

  • 28 April 2019
  • 47 reacties
  • 1050 keer bekeken

Reputatie 2
hallo

afgelopen week mijn dochter blij gemaakt, om een “investering” te doen in een wifi versterker op haar kamer te installeren cat6 kabel getrokken versterker besteld plus nog een netgear switch bij kpn (want had nu poorten tekort op mijn experiabox) zodoende weer een leuk bedrag!

Echter mijn dochter heeft nu goede wifi maar wij beneden niet omdat de experiabox zijn wifisignaal is uitgeschakeld! 😞 😞
iemand een idee hoe ik die weer aan de praat krijg?

groet, Eric
icon

Beste antwoord door eric_1969 18 May 2019, 10:39

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Raar is dat ik dit een jaar terug al vermeld had in het pilot en er word niks mee gedaan
Er is wel meer gemeld tijdens de pilot waar nog altijd niets mee gedaan is.
Ten aanzien van het uitzetten van de wifi van de Experia Box heb ik aangegeven dat dit allleen zou moeten gebeuren als de fast-roaming functionaliteit aan staat. Als deze uit staat zou de Experia WiFi de wifi van de Experia Box gewoon aan moeten laten staan.
De reden om dat zo te doen is om te voorkomen dat er een wifi toegansgspunt is die geen fast-roaming ondersteunt terwijl je daar wel gebruik van wilt maken.
Als er bij fast-roaming één wifi toegangspunt is die geen fast-roaming ondersteunt dan doet dat de werking van fast-roaming volledig teniet.

Ik ben alleen bang dat KPN ook hiermee niets gedaan heeft en gaat doen.
Hallo @peter-keetfm , bij mij draait het nu een week zonder uitval, terwijl de modem door de centrale afgelopen week al een paar keer herstart is om wat voor reden dan ook.
Hallo @peter-keetfm , bij mij draait het nu een week zonder uitval, terwijl de modem door de centrale afgelopen week al een paar keer herstart is om wat voor reden dan ook.

een paar keer per week herstart lijkt er op dat bij jou iets niet goed gaat
bij mij draait de experiabox al jaren zonder een herstart mits ik hem zelf herstart
ik denk dat er bij jou dus iets mis is met jou aansluiting of experiabox
ik zou kpn contacten als ik jou was je kunt niet zomaar uitval van internet / tv of en telefoon hebben
Hallo @peter-keetfm , het gebeurt alléén 's nachts en heb verder een stabiele verbinding, is door een monteur eind februari helemaal opgewaardeerd thuis, nieuwe IS/RA en huiskameraansluiting, voorbereid op pair-bonding. Ik had eerst 12Mbps down en nu de verwachte snelheid van 18Mbps, toch 50% sneller, je moet het tenslotte positief zien.
Het systeem wisselt soms van 8B naar 17A vice versa, komt omdat ik relatief ver van de centrale woon.
Ik maak me dus totaal geen zorgen, ook omdat de te verwachten snelheid en de werkelijke snelheid volgens het modem relatief dicht bij elkaar liggen.
je had 12 je moet met pairbonding tegen de 24 kunnen halen
wat ben ik blij dat ik van dat koper af ben en nu glasvezel in het buiten gebied heb via drukriool
ik kon nog geen youtube kijken in de laagste modus 4,5 km wijkkast
maar uitval maakt niet uit of het in de nacht gebeurd het is niet normaal en er zit ergens een probleem
kan ook aan bv oude bekabeling liggen van huis naar wijkkast
Hallo @peter-keetfm Als Telfortklant heb ik geen pair-bonding, ik schreef dat de nieuwe thuisaansluitingen geschikt zijn voor pairbonding. Volgens fourstack kan ik 18 Mbps halen, wat ik dus ook haal, en bonded 35 Mbps, maar dat kan alleen bij het 'echte' KPN, Telfort biedt dat niet aan.
oke duidelijk
Reputatie 7
Hallo @peter-keetfm , het gebeurt alléén 's nachts en heb verder een stabiele verbinding, ...
Toch gaat er iets niet goed als jouw Experia Box telkens opnieuw opgestart wordt.
Jouw Experia Box hoort 24x7 zijn werk te doen en dat week in week uit.
Hallo @wjb , bedankt voor je reactie en meedenken,
ik heb ergens in het Telfort-forum begrepen dat ik qua afstand waarschijnlijk op een kantelpunt zit en dat de DSLam probeert de snelste c.q. stabielste verbinding in stand te houden, ik heb een hele poos 8B gehad en toen een poos 17A en nu al weer een hele tijd 8B.
Mijn werkelijke snelheid ligt dicht bij de te verwachten snelheid volgens het modem en heb verder een stabiele verbinding, maak me er dan ook niet druk om, zeker niet nadat alles in huis eind februari weer bij de tijd is gemaakt door Guidion.
Raar is dat ik dit een jaar terug al vermeld had in het pilot en er word niks mee gedaan
En helemaal dat ik de test voor kpn deed ik gebruik normaal alleen de netgear r9000 in router modus voor alles de experabox ben ik verplicht voor itv en telefoon anders had ik deze er al lang uit gegooit

Ook bij Telfort zijn er tijdens de test diverse punten aangedragen. Terwijl hier weinig tot niks mee is gedaan kwam de v10a erbij met de nodige kinderziektes, we moeten de verantwoordelijken voor de firmwares wel de tijd geven.

Het enige wat er nu is de vrij nuttloze app voor het plaatsen als je via die app bij de instellingen kan heeft het meerwaarde, zal lastig worden dit via een app te doen aangezien je de instellingen per Experia Wifi moet invoeren, dus zal je de devices moeten kunnen kiezen.
Reputatie 2
Pff heb nu alle kabels gecheckt allen cat6 ook de wanddoosjes stekkertjes 1 kabel zat een (klap) stekker verkeerd aangesloten gelijk vervangen door een cat6 knijpstekker haal bedraad huiskamer 96,3 mbps down 29 up wifi 15,3 down 8,3 up , moet alleen de meterkast nog netjes maken zo ben ik al een kleine 2 weken (savonds weekend) bezig met kabels stekkers wanddozen...

monteur moet ik nog afspreken want de kpn site was in storing hele weekend...
Die wifi cijfers zijn best slecht te noemen. Los van mogelijke invloeden ben ik persoonlijk van mening dat dit beter moet kunnen. Net of de meest ideale instelling niet is gekozen.
Reputatie 7
Die snelheid via wifi is inderdaad ver beneden de maat.
Onderstaand een meting op 5GHz 802.11ac wifi en een 200Mbps glasvezelverbinding.


Je moet via 5GHz 802.11ac wifi best een snelheid van 90Mbps kunnen halen.
@eric_1969 ik ga er vanuit dat het toestel waar dit mee is gemeten wel vrij recent is.
Reputatie 2
Ja klopt nieuwe ipad en een laptop van 1 jaar oud
Reputatie 2
Afspraak gemaakt voor zaterdag, in de email staat echter dat het 50€ kost ik neem aan dat het toch gratis is? Omdat dit de uitkomst was van de wifi tuner tool van kpn....
Reputatie 2
Hallo monteur is geweest! Alles keurig opgelost! V8 vervangen voor v10!!! 2 experia wifi,s geinstalleerd, kosten 0 euro!!!!! Wifi overal supersnel nu! Hartstikke blij allemaal hierzo! 😀
Reputatie 2

Reputatie 2
Buiten in de tuin gemaakt😀
Dit is wel iets om blij te zijn met KPN. Niet altijd kinderachig waar het om vervangen van hardware gaat. Bij Telfort pleit ik er ook voor bestelt iemand 100Mbps internet lever dan een v10 ter vervanging van een aanwezige v8 deze is dan gewoonweg ondermaats zeker voor wifi.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @eric_1969 Fijn om te lezen dat je zo goed bent geholpen en dat alles nu naar wens is. Geniet er van!
Reputatie 2
Zullen we zeker doen!

Reageer