Beantwoord

Nog geen werkende diensten op nieuwe adres

  • 6 April 2020
  • 13 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwe woning. Achterblijvers (ex) op de oude woning gaan het contract overnemen waar alle documenten voor voorzien zijn. Ik heb daarop een nieuw abonnement afgesloten op het nieuwe adres. Maar de experiabox blijft een rood lampje geven. Aansluiting zit 100% correct (bevestigd door klantenservice) en ik zou benaderd worden om te checken waar de oorzaak ligt. Ik denk dat het of komt door de contractovername van he”oude” abonnement of dat er iets met de KPN ISRA aansluiting mis is. Ik zou dan ook graag zien dat of op afstand meegekeken wordt, of dat er alsnog een monteur kan komen om die aansluiting te checken. Uiteraard zijn allerlei voorzorgsmaatregelen toepasbaar (ook voorgesteld door de klantenservice).

via de klantenservice kom ik niet echt verder, die bellen niet terug en geven aan dat alle seinen op groen staan. wat kan ik doen? Nieuwe aansluiting en wellicht weken of maanden geen internet terwijl thuis gewerkt moet worden is niet echt een optie namelijk.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart_ 10 April 2020, 10:34

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PaulvD, welkom! Wat jammer om te lezen dat het nog niet werkt op het nieuwe adres! Je hebt al wel de bevestiging dat het signaal actief is ook? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijken we graag met je mee. 

@Marcia_ 

Ik heb zojuist de gegevens aangevuld in het forum-profiel

ik had inderdaad al de bevestiging dat het signaal actief was. Is ook bevestigd door de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @PaulvD Alles werkt dus wel? Het lijkt er inderdaad op dat alles in orde moet zijn, als ik het zo zie. Zou je de Experia Box eerst een volledige fabrieksreset willen geven? Dat kan het laatste benodigde zetje zijn. Hier lees je wat je moet doen. 

@Bart_ 

ik heb de box een volledige reset gegeven, maar het blijft hetzelfde resultaat. De box start opnieuw op, lampje knippert even groen en vlak daarna opnieuw op rood. 
Ik vrees dan ook dat het aan de ISRA-aansluiting zal liggen? 
Ik had dit probleem namelijk ook in een vorige woning.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de update, Paul. Dan zal er inderdaad verder naar gekeken moeten worden. Ik heb een melding aangemaakt voor de back office. Zij gaan kijken of ze dit op afstand kunnen herstellen, of dat er inderdaad toch een monteur komt. De melding wordt binnen drie werkdagen opgepakt. Als het nodig is nemen ze telefonisch contact met je op op het bij ons bekende 06-nummer dat eindigt op 849. Houdt ondertussen de Experia Box gewoon aangesloten. Als ze het wel op afstand kunnen fixen gaat je verbinding op een bepaald moment gewoon lopen.

@Erik_ 

Bedankt voor het bericht. Ik denk inderdaad dat ze op afstand iets hebben gedaan want ik kreeg een nieuwe sms dat de internetverbinding succesvol is aangesloten.

Het lampje bleef echter rood en ik heb de experiabox opnieuw aangesloten en toen dat niet werkte gereset. Het resultaat blijft echter nog steeds hetzelfde.

Kunnen jullie daarom kijken of het mogelijk is een monteur te laten komen? Ik denk dat dat de enige manier gaat zijn om eea werkend te krijgen namelijk.

Volgens mij is het ticket wat mijn collega heeft ingediend, nog niet opgepakt, @PaulvD. Die melding over je lijn is toeval, denk ik. 

Ik heb een toevoeging op het ticket gemaakt met je laatste update. (sms dat lijn gereed zou zijn maar nog steeds een rood lampje).

Het is aan de backoffice of hier een monteur voor wordt aangestuurd dus daar wil ik niet op vooruit lopen. De 3 werkdagen (die gisteren ingingen) blijven dus gelden.Je kunt vandaag of morgen een reactie verwachten.  Ik hoop uiteraard met goed nieuws.

@Erwin_ 

bedankt voor je bericht. Dan wacht ik dat nog even af.

Thanks

Reputatie 7
Badge +20

@PaulvD Er lijkt helaas nog steeds niet goed in orde. Daarom komt er een storingsmonteur bij je langs, waarbij het bezoek vanzelfsprekend geheel volgens de veiligheidsrichtlijnen zal gaan verlopen. Verder heb, zoals besproken, ook even gekeken naar de verwerking van de contractsovername. Het abonnement op je oude adres is keurig overgezet op de naam van de je ex-partner. 

@Bart_ 

Bedankt voor jullie terugkoppeling!

De veiligheidsvoorschriften spreken uiteraard voor zich, geen probleem. Ik zie de monteur graag tegemoet.

Bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Graag gedaan en mocht er na morgen toch onduidelijkheid zijn of je hebt andere vragen, stel ze gerust!

Reputatie 7
Badge +17

@PaulvD Is de storingsmonteur al ter plaatse geweest? Kunnen wij nog iets voor je betekenen in deze? We horen het graag! :blush:

Reputatie 7
Badge +20

Dag @PaulvD Als ik het goed zie heeft de monteur het één en ander hersteld en zou alles weer goed moeten werken. Klopt dat ook? 

Reageer